  • 111. Data: 2017-09-20 22:25:33
    Temat: Re: automatyczne stacje
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Co to znaczy "nie jest tak źle"? Wszędzie gdzie akceptują karty kredytowe
    > VISA/MC płacisz za towary więcej o te 2-3% które właściciel sklepu płaci.
    > A ma umowę wiążącą go tak, że nie wolno mu oficjalnie innych cen
    > dawać klientowi za gotówkę a innych na kredytową kartę, więc płacą tą
    > marżę wszyscy.
    > ---
    > Rabaty za gotówkę dają, cena ta sama :-)

    Zgodnie z kontraktami takie rabaty są nielegalne właśnie.
    ---
    1. Legalność to pojęcie prawa a nie umowy
    2. Co ma operator kartowy do rabatów jakie sprzedawca daje poza umową ?

  • 112. Data: 2017-09-20 22:27:22
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 19 Sep 2017 15:41:04 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >A czemu wybierasz numer pompy skoro czytnik kart na konkretnej pompie
    >umieszczony?

    Na francuskich AS24 przy każdej pompie jest czytnik. Ale i tak musisz
    podać numer pompy. Mało tego, jak w drukarce skończy się papier, to
    możesz paragon wydrukować na innym automacie, z innej pompy. Podobnie
    z płaceniem - jak z jakiegoś powodu (awaria czytnika np.) nie możesz
    zapłacic przy swoim dystrybutorze, to zapłacisz przy innym.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 113. Data: 2017-09-20 23:10:23
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, September 21, 2017 at 3:35:54 AM UTC+10, Pszemol wrote:

    > Co mnie interesuje limit na skradzionej karcie?
    > Karta jest własnością banku który ją wydał.

    Wiec zyj sobie w przekonaniu, ze nic zlego nie moze sie stac. Twoje pieniadze, Twoja
    sprawa, nie bede dalej tego ciagnal. Podpowiem Ci tylko, ze jesli ktos Ci zwinie PIN
    (mieszkasz w mieszkaniu, PIN dostajesz listem do skrzynki gdzie kreci sie duzo
    ludzi?) lub zrobi na siebie zakupy w "Twoim" sklepie internetowym (i dostarczy gdzies
    do pustostanu czy lewej skrzynki pocztowej) to tak natychmiast tego zwrotu raczej nie
    dostaniesz.

    O skali problemu poczytaj sobie tutaj (to akurat rynek Australijski):
    http://www.apca.com.au/docs/default-source/fraud-sta
    tistics/australian_payments_fraud_details_and_data_2
    017.pdf

    Nie zamierzam Cie tez przekonywac, ze platnosc przed transakcja jest lepsza czy niz
    po. Mi jest wygodniej, Tobie nie. Ale, smieszy mnie jak ludzie mysla, ze tej
    pierwszej sie nie da zrobic - a nie sprobowali.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 114. Data: 2017-09-20 23:42:58
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, September 21, 2017 at 3:35:56 AM UTC+10, Pszemol wrote:

    > Dokładnie tak - terminal ma w nosie czy Ciebie ten kredyt kosztuje i ile.
    > Terminal pyta bank czy jest zgoda na transakcję w kwocie XXX.XX i tyle.
    > Bank się godzi lub nie godzi i pozamiatane.

    Teraz to pojechaliscie. Co ma autoryzacja w terminalu do nadplaty? To chyba
    oczywiste, ze sposob autoryzacji transakcji nie zmieni sie bo nadplaciles pieniadze
    na karte.

    Jedyne co sie zmieni (po stronie banku) to to , ze nie bedziesz mial naliczanych
    odsetek od zakupu - bo nie bierzesz kredytu, masz fundusze na koncie.

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 115. Data: 2017-09-21 07:36:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Sep 2017 14:10:23 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Wiec zyj sobie w przekonaniu, ze nic zlego nie moze sie stac.

    Ale wiesz - byc moze zyjesz w przekonaniu ze niski limit zabezpieczy
    Cie przed wizyta komornika :-)

> [...]
    > Podpowiem Ci tylko, ze jesli ktos Ci zwinie PIN (mieszkasz w
    > mieszkaniu, PIN dostajesz listem do skrzynki gdzie kreci sie duzo

    Tylko ostatnio juz tak nie dostarczaja. Widac za drogo.
    Teraz przez internet sie ustawia.

    (ha ha, a ilu masz "lokatorow" na prywatnym komputerze :-) )

    > lub zrobi na siebie zakupy w "Twoim" sklepie internetowym
    > (i dostarczy gdzies do pustostanu czy lewej skrzynki pocztowej) to
    > tak natychmiast tego zwrotu raczej nie dostaniesz.

    ... ale to w druga strone - jak ci przez debetowke zabiora pieniadze z
    konta, to czekasz na zwrot, jak przez kredytowke, to nie splacasz, a
    bank czeka na zwrot :-)

    > O skali problemu poczytaj sobie tutaj (to akurat rynek Australijski):
    > http://www.apca.com.au/docs/default-source/fraud-sta
    tistics/australian_payments_fraud_details_and_data_2
    017.pdf

    No coz, po cos te wirtualne karty do platnosci w internecie wymyslili.

> [...]
    > lepsza czy niz po. Mi jest wygodniej, Tobie nie. Ale, smieszy mnie
    > jak ludzie mysla, ze tej pierwszej sie nie da zrobic - a nie

    Trudno sprobowac, jesli ma sie "rozsadny" limit na karcie.

    J.

  • 116. Data: 2017-09-21 07:45:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Sep 2017 22:16:01 +0200, T. napisał(a):

    > Strach tam jechać... :-)
    > Pamiętam, jak pewnego roku w Europie bankomaty nie czytały polskich
    > kart, bo data była odwrotnie... Jak byłem za granicą miałem niezłego
    > stresa...

    To dziala w obie strony.
    Pamietam jakies wspomnienia sprzed lat Amerykanina z wycieczki do
    Polski.
    Wyladowal w Paryzu ... wszystkie czytniki czipowe.
    Ale sobie przypomnieli, ze jeden bankomat na pasek jest na lotnisku.
    Tylko karta nie dziala. Bo bank przed podroza zaproponowal karte o
    podniesionym bezpieczenstwie z 6-cyfrowym PIN. A w Europie wszystkie
    pytaja tylko o 4.

    A na koniec jego "prestizową" zlota karte potraktowala pani w polskim
    supermarkecie - "Kaska ... a takie dziwne karty to my obslugujemy?"

    J.

  • 117. Data: 2017-09-21 07:52:05
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    JF
    >Trudno sprobowac, jesli ma sie "rozsadny" limit na karcie.

    Jak "trudno"? Czy Ty przypadkiem mylisz _limit_ kredytowy z _zaciagnietym_ dlugiem?
    Limit nie ma nic do rzeczy, dlug oczywiscie ma.

    Jesli nie masz zaciagnietego dlugu a wplacisz na karte tylko $1 to bedziesz mial
    _dodatnie_ saldo, niezaleznie od limitu kredytowego. Bedziesz mial dostepne srodki =
    limit kredytowy + $1

    Oczywiscie jesli nie splacasz karty i masz na niej dlugi to tak nie zadziala-musisz
    najpierw splacic dlug

  • 118. Data: 2017-09-21 08:13:32
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-09-2017 o 22:24, j...@i...pl pisze:

    > Jeżeli nadal istnieje, to pewnie już nie jest automatyczna.

    W Poznaniu przy M1 jak najbardziej pozostała automatyczna.
    Mimo zmiany loga i cena na Shell-owskie.

  • 119. Data: 2017-09-21 08:23:54
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 20 Sep 2017 21:56:51 +0200, Marek wrote:
    > Myślę, że z tego samego powodu, z którego nie wie jak i gdzie w
    > samochodzie jest informacja dla kierowcy, po której stronie jest wlew
    > paliwa.

    A właśnie - jest taka informacja w ogóle?

    Kiedyś słyszałem legendę jakoby ikonka stacji paliwowej na desce
    rozdzielczej miała to wskazywać, zależnie od pozycji pistoletu na niej -
    ale na moim ówczesnym samochodzie się nie zgadzało.

    Mateusz

  • 120. Data: 2017-09-21 08:29:23
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 14:38, Pszemol pisze:
    > Pewnie wracasz do kiosku po resztę. Dlatego ludzie używają automatu z kartą
    > czytaną przy pompie.

    Niekoniecznie. Tankowałem przed oddaniem samochodu na Shellu przy O'Hare
    (nie nie odwiedzałem Jackowa - nikogo tam nie znam :) - byłem na meczu W
    Green Bay) i to była jedna z tych stacji, które nie akceptowały mojej
    karty przy dystrybutorze. Poszedłem do kantorka, gdzie sprzedawca
    założył mi blokadę na bodaj $50, zatankowałem za mniej i taka kwota
    potem pojawiła mi się na rachunku zdejmując blokadę.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om