  • 11. Data: 2009-10-19 23:19:57
    Temat: Re: automatyczna sekretarka
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Wszystko fajnie ale to było realizowane programowo.

    No własnie chyba tak. Miałem USR Robotic Voice Sportster, przejrzałem
    manuale, i tam CÓS jest, ale raczej nie do użytku "stand-alone".
    No ale nic, powoli sie przegryzam, chyba jakoś dam radę...(mam nadzieję :).

  • 12. Data: 2009-10-20 07:32:46
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > a moze pecet z asteriskiem ?

    z ust mi to wyjąłeś ;-)
    peceta, który da rade pewnie za stówkę, może dwie już kupisz
    nie wiem czy potrzebowałbyś kartę z portami FXO/FXS
    (ja mam całkiem poważny system bez takich portów)
    ale reszta jest "za darmo"

    miałbyś rozwiązanie elastyczne
    i standardowe

  • 13. Data: 2009-10-20 08:54:02
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    sundayman pisze:
> [...]
    > wzmacniacz.
    > Taki wynalazek. No i szukam czego się da w tej materii, żeby nie wyważać
    > wyważonych drzwi, jak to się mówi :)
    > Czy mnie się wydaje, czy dobrze pamiętam, że w EP był projekt automatycznej
    > sekretarki, pamięta ktoś ?
    > Nawet się zastanawiałem, czy by nie przerobić takiej gotowej sekretarki, ale
    > podejrzewam,że to walka by była i chyba łatwiej zrobić ab ovo, jak mówią
    > hodowcy kur.
    > No więc pomyślałem sobie, że pewnie taka sekretarka nada się jako wzorzec :)

    Hej
    tam może znajdziesz coś co Ci pomoże
    http://edw.com.pl/index.php?module=ContentExpress&fi
    le=index&func=display&ceid=66&meid=19#K9telefoniczne
    w pierwszej kolejności "Jednokanałowy system sterowania przez telefon"
    Oczywiście układ do znacznej modyfikacji, ale myślę że wiele z niego
    można zastosować.
    Powodzenia

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 14. Data: 2009-10-20 10:21:07
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie wiem czy potrzebowałbyś kartę z portami FXO/FXS
    > (ja mam całkiem poważny system bez takich portów)

    Gdyby to miało być dla mnie, to kto wie.
    Ale to ma być dla jaśnie pana klienta w postaci "idiotoodpornego
    pudełeczka", co to z jednej strony do centrali z drugiej do wzmacniacza i
    koniec.
    I małe ma być. Tak że żadne tam PC :) . Panie, kto by to obsługiwał ? ? To
    by trzeba etat utworzyć, to by trzeba szkolenie przeprowadzać, to by trzeba
    do Watykanu pisać...

  • 15. Data: 2009-10-20 10:23:03
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > w pierwszej kolejności "Jednokanałowy system sterowania przez telefon"
    > Oczywiście układ do znacznej modyfikacji, ale myślę że wiele z niego można

    No i o to sie rozchodzi; tu sie wytnie, tam sie dosztukuje i będzie git :)

    pozdr.

  • 16. Data: 2009-10-20 10:44:28
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    sundayman pisze:

    > No w?asnie chyba tak. Mia?em USR Robotic Voice Sportster, przejrza?em
    > manuale, i tam CÓS jest, ale raczej nie do u?ytku "stand-alone".

    _zewnętrzne_ jak np. USRobotics Message Plus jeśli dobrze pamiętam
    działały jak najbardziej "stand-alone" (miały nawet wewnętrzną pamięć na
    bodajże 25 stron faksu).

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 17. Data: 2009-10-20 10:51:55
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Ale to ma być dla jaśnie pana klienta w postaci "idiotoodpornego
    > pudełeczka", co to z jednej strony do centrali z drugiej do wzmacniacza i

    wiec wsadzasz PC w jakies przemyslowe pudelko, wyprowadzasz dwa
    wyjscia -wejscie lini tel, i wyjscie audio.

    > I małe ma być. Tak że żadne tam PC :) .
    widziales plyty micro, nano albo pico ITX ?

    >Panie, kto by to obsługiwał ? ? To
    Nikt. Takie pudelka dzialaja latami bez jakiejkolwiek ingerencji.

    > by trzeba etat utworzyć, to by trzeba szkolenie przeprowadzać, to by
    > trzeba do Watykanu pisać...

    Co bedzie jesli...
    - klient bedzie chcial zmienic kod dostepu
    - zmienic czas po którym podniesie linie
    - zmienic nagraną zapowiedź slowną
    - nagrywać te połączenia
    - przekierowac polaczenie
    - wprowadzic access liste
    -
    - wprowadzic milion innych zmian ktore mozna sobie tylko wyobrazic.

    c.

  • 18. Data: 2009-10-20 14:29:34
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > widziales plyty micro, nano albo pico ITX ?

    Panie kolego, oczywiście że widziałem ,nawet mam na tym zrobione parę rzeczy
    (na Via Epia) - konkretnie playery do digital signage, w ładnej metalowej
    obudowie,
    itp itp. Ale ja to sprzedaję trochę drożej :)
    W tym przypadku to bym budżet przekroczył z 5 razy. Jak już wspomniałem
    koledzy robią instalację nagłośnieniową
    i ten dynks tam ma być jako dodatek. A ja zapytany z nienacka zapodałem cenę
    400 zł , przy czym specjalnie nie muszę zarobić na tym, tyle, żebym sie nie
    narobił za bardzo.
    Ale rzeczywiście zrobiłem głupstwo, bo pomyślałem sobie "a, wezmę jakiś
    transformatorek telefoniczny, przekaźnik, może jakiś scalaczek i w 2 godziny
    im to zrobię na pająku :) ".
    A jak zabrałem się do rzeczy, to mi wyszło że w 2 godz. nie dam rady :)
    Zarobić na tym nie muszę - koszt części i na piwo.

> [...]
    > - przekierowac polaczenie
    > - wprowadzic access liste
    > - wprowadzic milion innych zmian ktore mozna sobie tylko wyobrazic.

    W tym konkretnym przypadku to te komunikaty i kod dtmf to jest moja osobista
    inicjatywa, żeby zrobić klientowi (i kolegom) dobrze (tylko bez skojarzeń),
    tak że w sumie
    nie musiałoby być tego, ale w ramach promocji mogę zapodać :) A jak klient
    kiedyś wszystko to co kolega wypisał wymyśli, to wtedy klient przyjdzie, i
    wtedy ja mu powiem inną cenę na ten aparacik, i wtedy rzeczywiście zrobię na
    mini ITX :)

    Jak już napisałem, problem właściwie rozwiązałem, tak że nie ma co kolegów
    na grupie dalej męczyć, dzięki za zainteresowanie - cała historia tylko
    służy (po raz kolejny) jako
    nauka, żeby nie rzucać wycen na nic bez zastanowienia :)

    pozdr.

  • 19. Data: 2009-10-20 14:53:08
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    ALE - chciałem dodać, że ten Asterisk to cool gadżet :) muszę przetestować,
    wygląda obiecująco do nieco bardziej poważnych zastosowań niż w omawiany w
    tym wątku...