  • 51. Data: 2011-07-03 20:48:02
    Temat: Re: auto zamiast ztm
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-03 18:23:44 +0200, "Przembo" <x...@x...xx> said:

    > Nie,

    To trzymajmy się założeń.

    > Tak? Sam zacząłeś manipulację stawiając znak równości między kosztem
    > paliwa, a kosztem utrzyamania auta.

    ?!
    Bezczelnie kłamiesz.
    A ponieważ z kłamcami mi nie po drodze, więc...
    ;>
    --
    Bydlę

  • 52. Data: 2011-07-03 21:39:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 03 Jul 2011 20:47:11 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >W dniu 2011-07-03 19:34, J.F. pisze:
    >(...)

    >Otóż to - sam przyznajesz, ze to nie jest jazda tylko 3 km do pracy.

    To jest jazda 3km do pracy. Ale po 6km nie ide na stacje i nie tankuje
    samochodu, wiec tak calkowicie nie jestem pewny ile pali.
    Ale zdarzalo sie ze akurat nie bylo zadnego wypadu poza miasto i ~10
    wyszlo.

    >Rzadko się kończy inaczej - jeżeli już są dodatki, to właściwie tylko
    >zakupy po drodze.

    Ale jeden taki dodatek na tydzien, gdy pomyslisz - dzis wezme samochod
    zeby nie nosic zakupow w rekach ze sklepu, podnosi koszt miesiecznego
    biletu o 20% :-)

    >Ciężko stwierdzić, skoro nie wiesz ile pali tylko na odcinku
    >zapal, 3 kilometry w jedną, zgaś, zapal, 3 kilometry w drugą, zgaś.

    Ale jak sie krece troche po miescie to bywa podobnie. Zapal, 4km,
    zgas, .. no moze nastepne zapalenie juz na niezbyt zimnym.

    w/artykuly/310393,wyciek-z-wroclawskiego-urzedu-asys
    tent-zwolniony.html
    >Fajnie macie ;)

    no, w sumie to to i tak najmniejszy drobiazg, ale zebys nie pisal ze
    nie ma zwiazku i sie nie zdarza :-)

    >No cóż, to już są tylko domysły.

    Alez skad, dziennikarze czasem spelniaja swoje spoleczne obowiazki
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,9303901,Zar
    zut_dla_Jana_Z__za_wyciek_danych_systemu_Urbancard.h
    tml

    >To kup coś 4x4 z odpowiednim prześwitem - a może helikopter?
    >Nie takie zimy kiedyś bywały.

    Ale kiedys snieg ladowano na ciezarowki i zrzucano do Wisly.
    A parkingow starczalo dla wszystkich.

    A dzis przez trzy dni sie udaje ze nie ma problemu, a potem robi byle
    taniej :-)

    >Nie odwracaj kota ogonem - teza była taka, że koszt benzyny ma być
    >podobnym, bądź niższy niż KM i to są jedyne koszty jazdy do pracy.

    No i nadal podtrzymuje ze przy moich 3km koszt benzyny jest
    porownywalny, a jak liczyc szerzej to i KM ma koszta dodatkowe.

    >Mi raczej nie o to chodziło - chodziło o korki z racji budowy metra.
    >Jak będzie działać, to KM będzie jeszcze sprawniejsza. Korzystałeś
    >kiedyś z KM w Berlinie, czy Pradze? Naprawdę samochodem nie warto
    >jeździć.

    Zalezy. Strasznie dlugo sie jechalo z dworca Lichtenberg na lotnisko
    Tegel i odwrotnie. Tak ze samolot/pociag uciekal :-(

    Z drugiej strony jazd samochodem przez Berlin nie wspominam tak zle,
    aczkolwiek o parking w centrum nie bylo latwo. No i mieli autostrade
    przez miasto. Nie wiem jak teraz.

    J.

  • 53. Data: 2011-07-03 21:40:07
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Bydlę* w wiadomości news:iuqdh2$2tv$1@cougar.axelspringer.pl napisał(a):
    > ?!
    > Bezczelnie kłamiesz.
    > A ponieważ z kłamcami mi nie po drodze, więc...
    > ;>

    Zanim napiszę eot, napisz proszę jeszcze gdzie skłamałem, ja Ci wskazałem
    gdzie w mojej ocenie manipulujesz, jesteś w stanie zrobić to samo czy już
    uciekasz?

    Pozdr

  • 54. Data: 2011-07-04 09:40:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-03 14:56, pwz pisze:
    > Czyli miesięczny dojazd samochodem = 175 zł. Autobusami = 180 zł.

    Przy założeniu że nie liczysz żadnych innych kosztów, gdyż ponosisz je "i tak."
    I to jest założenie do przyjęcia dla tzw "podstawowego samochodu w rodzinie".

    > I dlatego właśnie szukam jeździdła palącego mniej, aby z satysfakcją i pełniejszym
    portfelem przyglądać się...

    Ale te całe wyliczenia nie mają się nijak do drugiego samochodu, mającego
    służyć tylko na dojazdy, gdyż kosztów jego utrzymania wcale nie ponosisz "i tak".

  • 55. Data: 2011-07-04 09:48:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-02 15:40, Bydlę pisze:

    > Spróbowałem wg założeń tego wątku: samochod tani, sprawny, bezawaryjny, z podanym
    przebiegiem, założyłem, że oleju nie zeżre, do spryskiwaczy wleje się wodę, w zimie z
    barku weźmie się denaturat:

    > <http://www.kosztyjazdy.pl/?km=2400&km_mod=1&kminfo=
    czyli+++200+km+miesiecznie++46.15+km+tygodniowo++6.5
    8+km+dziennie&pali=5&km_c=0.25+zl&paliwo=5&ubezp=100
    &ubezp_c=0.04167+zl&oponywym=0&oponywym_c=-&opony=&o
    ponysez=&opony_c=-&mycie_mod=12&mycie=0&mycie_c=-&pr
    zeglad=90&przeglad_c=0.0375+zl&naprawy=0&naprawy_c=-
    &olej=0&olej_c=-&tuning=&tuning_c=-&inne=0&inne_mod=
    12&inne_c=-&kontr=&kontr_c=-&wartosc=&wartosc2=&loka
    ta=&wartosc_c=-&procPali=75.95+%25&kkm=0.33+zl&k100k
    m=32.92+zl&kyear=790+zl&kmonth=65.83+zl&okres=6&kokr
    es=395+zl&button=Dalej+-%3E>

    > <http://tinyurl.com/68pjcwb>
    >
    > Daje
    > radę...
    > ;)

    Przesadziłeś: 100 zł za OC? Stanowczo za drogo ;)

  • 56. Data: 2011-07-04 11:38:06
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-04 09:48:51 +0200, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> said:

    > Przesadziłeś: 100 zł za OC? Stanowczo za drogo ;)

    No dobra, ale może auta, które są stare (tanie), nowoczesne (mało
    palą), niepsujące się, jeżdżące 50 km tygodniowo i nie wymagające
    niczego poza paliwem mają taką właśnie stawkę...
    ;-)

    (przyłapałeś mnie, trudno, czapką kurz sprzed nóg zamiatam)
    --
    Bydlę

  • 57. Data: 2011-07-04 13:19:31
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-04 11:38, Bydlę pisze:

    > No dobra, ale może auta, które są stare (tanie), nowoczesne (mało palą), niepsujące
    się, jeżdżące 50 km tygodniowo i nie wymagające niczego poza paliwem mają taką
    właśnie stawkę...

    Takie auta, nie tyle nawet tanie co wręcz rozdawane za darmo (patrz kalkulacja),
    maję z pewnością gratisowe OC. Wręcz nie godzi się inaczej!

  • 58. Data: 2011-07-04 14:43:30
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-07-03 16:46, pwz pisze:

    > Jeszcze jakieś fakty?

    1) zakup samochodu, a co się z tym wiąże zamrożenie pewnej gotówki (boć
    przecie na kredyt go nie bierzesz?) - oblicz procent utracony od tej kwoty
    2) utrata wartości od momentu zakupu do momentu sprzedaży podzielona
    przez ilość lat i przez 12 da koszt miesięczny
    3) zaraz po zakupie trzeba samochód przerejestrować oraz zwykle parę
    zaniedbanych rzeczy wymienić, a wypada choć olej z filtrem, dla
    bezpieczeństwa pasek rozrządu
    4) samochód generuje koszty a) stałe i b) zmienne (zależne od ilości
    przejeżdżanych kilometrów
    a) ubezpieczenie, coroczne przeglądy
    b) paliwo (jedyne, co policzyłeś), wymiana oleju z filtrem co 10-20.000
    km, rozrządu co 40-80.000 km, opony co trzeci sezon, klocki co
    kilkadziesiąt kkm, co jakiś czas amortyzatory, sprzęgło, tarcze,
    przeguby, żarówki, końcówki w zawieszeniu, płyn chłodniczy, odgrzybić
    klimę, wymienić świece, kable wn, ... a i tak w starym samochodzie
    _oprócz tego_ rocznie włożyć z 2000 zł w nieplanowane awarie
    (alternator, wydech, akumulator, klima, chłodzenie, zawieszenie, inny
    osprzęt) to jest znośnie.

    Zsumuj to wszystko, załóż roczny przebieg (rozumiem, że 3000 km?),
    podziel przez niego tę kwotę, potem pomnóż przez 280 (tyle zamierzasz
    przejechać miesięcznie) dodaj roczne koszty stałe podzielone przez 12,
    dodaj miesięczny koszt wynikający z utraty wartości, dodaj miesięczny
    utracony procent i wyjdzie ci miesięczna kwota utrzymania twojego
    wymarzonego, taniego samochodu. Gwarantuję ci, że ta kwota jest bliższa
    raczej 1000 zł, niż 100 zł.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 59. Data: 2011-07-04 15:30:32
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.07.2011 14:43, LEPEK pisze:

> [...]
    > utracony procent i wyjdzie ci miesięczna kwota utrzymania twojego
    > wymarzonego, taniego samochodu. Gwarantuję ci, że ta kwota jest bliższa

    Też zależy co kupujesz, za ile, kto naprawia i czy sam potrafisz conieco
    zrobić, czy z każdą duperelą lecisz do fachowca.

    Ale faktem jest, że 100zł przekroczy spokojnie - ja na samo paliwo
    wydaję około 160zł miesięcznie (tyle że przebiegi wyjdą mi w okolicach
    10 tysięcy).

  • 60. Data: 2011-07-04 16:17:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-04 14:43, LEPEK pisze:

> [...]
    twojego wymarzonego, taniego samochodu. Gwarantuję ci, że ta kwota jest bliższa

    Licząc uczciwie i dla siebie, z realnych kosztów jakie mam, zszedłem w okolice 700
    zł/mc
    przy przebiegu rzędu 15kkm, na LPG. Ale nawet przy 3kkm/rok nie chce jakoś wyjść
    mniej niż 400-500.