eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauto na sprężone powietrzeRe: auto na sprężone powietrze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganew
    s.com!nntp.giganews.com!npeer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.co
    m!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfe
    ed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!new
    s.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: auto na sprężone powietrze
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <4fc2ac53$1@news.home.net.pl> <jpuj9t$rsq$1@inews.gazeta.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jq0htp$hvn$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <jq18nf$e0j$1@inews.gazeta.pl> <jq2fcg$5m1$1@inews.gazeta.pl>
    <3823548425$20120529172656@squadack.com> <4fc538bf$1@news.home.net.pl>
    <jq3leo$he9$1@inews.gazeta.pl> <7...@4...net>
    <jq5tu5$qvq$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Thu, 31 May 2012 00:44:18 +0200
    Message-ID: <7x0gx1gcd4pj$.aphikezpllby$.dlg@40tude.net>
    Lines: 37
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.63.215
    X-Trace: 1338417859 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26685 83.25.63.215:1725
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2610
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2452735
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 30 May 2012 21:54:09 +0200, MarcinJM wrote:

    > W dniu 2012-05-30 21:24, Tomasz Pyra pisze:
    >> Wszystko cacy, tylko zapomnialeś że mając powiedzmy sprężarkę o stopniu
    >> sprężania 5:1, to na pierwszym stopniu dostajesz 5 bar i różnicę między
    >> wejściem a wyjściem 4 bary.
    >>
    >> Na drugim teoretycznie dostaniesz 25 bar, ale różnicę między wejściem a
    >> wyjściem już 20bar.
    >> O ile napęd mechaniczny wymagający 5x wyższego momentu przy 5x niższych
    >> obrotach łatwo zapewnić przekładnią, to jeżeli nie będzie to sprężarka
    >> zaprojektowana do pracy z czynnikiem wejściowym pod ciśnieniem, to
    >> prawdopodobnie się po prostu uszkodzi, albo nie będzie wystarczająco
    >> szczelna.
    >>
    >> Dlatego o szeregowym łączeniu sprężarek z lodówek zyskując 1000bar raczej
    >> możesz zapomnieć.
    >
    >
    > Nie bardzo rozumiem:
    > Posluzmy sie objetoscia. Sprezarka ma objetosc 1 ltr i spreza to do 0.1
    > ltr. i podaje to na druga identyczna sprezarke.
    > Druga sprazarka ROZPREZA te 0.1 ltr z powrotem do 1 ltr.

    Nie musi rozprężyć - wystarczy że druga sprężarka (zakladając jej taką samą
    konstrukcję) byłaby napędzana przez przekładnię mechaniczną 10:1, czyli
    kręciła się te 10x wolniej niż ta pierwsza.

    Wtedy pierwsza zrobi 10 obrotów "pompując" jedno napełnienie drugiej, a
    druga dopchnie to swoje 10x i już mamy 100x.

    Albo ta druga sprężarka musiałaby być 10x mniejsza.

    Tyle że druga będzie obciążona 10x wyższą różnicą ciśnień między wejściem a
    wyjściem.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: