  • 1. Data: 2020-04-21 08:26:53
    Temat: audio po skrętce
    Od: Budyń <b...@g...com>

    weźcie mnie trochę naprowadźcie, muszę od wzmacniacza z wyjściem liniowym doprowadzić
    sygnał audio (mono) do kamery w wejściem liniowym.
    Po drodze mam ze 30m nieekranowanej skrętki do wykorzystania. Tak się spodziewałem że
    byle która skręcona para będzie wystarczająco dobrym rozwiazaniem.
    Ale to niezby działa, sygnał dochodzi słabiutki i zasyfony jakim szumem.
    Co robić i jak łączyć, co kupić jesli trzeba cos dokupić.

    Poradźcie pls.

    b.

  • 2. Data: 2020-04-21 09:05:26
    Temat: Re: audio po skrętce
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 08:26, Budyń pisze:
> [...]
    > Ale to niezby działa, sygnał dochodzi słabiutki i zasyfony jakim szumem.
    > Co robić i jak łączyć, co kupić jesli trzeba cos dokupić.

    Potrzebny jest konwerter jakich się używa w monitoringu.

    Poszukaj w googlach pod hasłem "transmisja audio po skrętce",
    "transformator audio po skrętce", "konwerter audio po skrętce".

    W takich przypadkach najważniejszym jest transformator symetryzujący.

  • 3. Data: 2020-04-21 09:19:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2020 23:26:53 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > weźcie mnie trochę naprowadźcie, muszę od wzmacniacza z wyjściem liniowym
    doprowadzić sygnał audio (mono) do kamery w wejściem liniowym

    Nie odwrotnie przypadkiem? Jak zapytasz to i taką odpowiedź dostaniesz.
    Ludziska, więcj staranności please...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-04-21 09:21:28
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    doprowadzić sygnał audio (mono) do kamery w wejściem liniowym

    > Nie odwrotnie przypadkiem? Jak zapytasz to i taką odpowiedź dostaniesz.
    > Ludziska, więcj staranności please...

    ale on chce coś nietypowego zrobić bo mówi o _wejściu_ liniowym w
    kamerze. Nie pomylił kierunków a jeśli faktycznie to konsekwentnie w
    trzech miejscach zrobił babola - może ma jakiś zamysł? Tylko co w tej
    kamerze miałoby ten sygnał odbierać?

  • 5. Data: 2020-04-21 09:46:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 09:24:41 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

> [...]
    > kamerze. Nie pomylił kierunków a jeśli faktycznie to konsekwentnie w
    > trzech miejscach zrobił babola - może ma jakiś zamysł? Tylko co w tej

    nie odwrotnie :-) Sprawa jest kościelna :) Ze wzmacniacza nagłosnienia kościoła
    potrzebuję pobrać sygnał audio i przesłać do kamery która to transmitować będzie w
    świat.
    czyli mam dać cos takiego? https://allegro.pl/oferta/konwerter-pasywny-bnc-dc-r
    j45-video-balun-8915895742

    jakies inne lepsze urządzenia zaproponujecie?

    b.

  • 6. Data: 2020-04-21 10:16:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2020 00:46:21 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > czyli mam dać cos takiego? https://allegro.pl/oferta/konwerter-pasywny-bnc-dc-r
    j45-video-balun-8915895742

    Nie, to służy do czegoś innego. Powinieneś podać nam tu parametry tego
    wejścia audio w kamerze a w szczególności jego dynamikę czyli max.
    sygnał audio. Także wartości napięć audio występujących w punkcie poboru
    tego sygnału. Dobrze by było wiedzieć czy ta skrętka przenosi coś
    jeszcze czy jej pozostałe pary leżą odłogiem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2020-04-21 10:31:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 10:16:05 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > wejścia audio w kamerze a w szczególności jego dynamikę czyli max.
    > sygnał audio. Także wartości napięć audio występujących w punkcie poboru

    to jest taka kamera http://ipox.pl/p-47-355-px-dvi2003e i myślę że informacji które
    chcesz nikt ci nie poda, pewnie jakiś chińczyk je zna.
    Ale dla pewnej alternatywy mogę ten sygnał audio skierować to komputera z kartą
    dzwiekową "soudblaster live!5.1" bo taka się u mnie wala. Poprzez komputer też mogę
    streamować, nie ma wiekszego znaczenia. Moze parametry kart dzwiekowych sa lepiej
    znane.

    > Dobrze by było wiedzieć czy ta skrętka przenosi coś
    > jeszcze czy jej pozostałe pary leżą odłogiem.

    to jest nieuzywany zapasowy przewód, wszystkie żyły do dyspozycji.

    b.

  • 8. Data: 2020-04-21 10:32:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    j45-video-balun-8915895742

    > jakies inne lepsze urządzenia zaproponujecie?
    ten adapterek nie rozwiąże twojego problemu

    może zabierasz się od dupy strony za to. a mikrofon z kamery źle zbiera?
    Echo kościelne jest pożądane:)
    myślałem, że piszesz o kamerze od monitoringu stąd niezrozumienie.

    jak zaszumione to może po prostu wzmocnić na wyjściu albo zaraz za
    wyjściem? dalej będzie szumieć ale mniej będzie słychać.

    skoro dopuszczasz zakupy do realizacji celu to nie lepiej po prostu
    kabel dedykowany kupić do dźwięku? żyłki w skrętce są cieniuteńkie.

  • 9. Data: 2020-04-21 10:43:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 10:35:47 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]
    > ten adapterek nie rozwiąże twojego problemu
    >
    > może zabierasz się od dupy strony za to. a mikrofon z kamery źle zbiera?

    ona nie ma mikrofonu, zresztą założeniem jest pozyskanie sygnału z systemu
    nagłośnienia koscioła

    > jak zaszumione to może po prostu wzmocnić na wyjściu albo zaraz za
    > wyjściem? dalej będzie szumieć ale mniej będzie słychać.

    wzmacniacz tego typu
    https://allegro.pl/oferta/wzmacniacz-audio-2x3w-ster
    eo-pam8403-potencjometr-8782327014
    czy znów głęboko błądze? :-)

    > skoro dopuszczasz zakupy do realizacji celu to nie lepiej po prostu
    > kabel dedykowany kupić do dźwięku? żyłki w skrętce są cieniuteńkie.

    nie ma mozliwosci w budynku ułożyć dodatkowego przewodu, trzeba wykorzystać co leży.
    Jesli przekrój pojedynczej zyły jest za mały moze trzeba zrównoleglić 4pary. 4x
    Biało-kolor jako jeden tor, 4x kolor jako drugi ?

    b.

  • 10. Data: 2020-04-21 10:46:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wypróbuj np. takie coś:
    https://allegro.pl/oferta/transformator-wideo-audio-
    zasilanie-po-skretce-utp-8242946881

    Zadziała - dobrze. Nie zadziała - odeślesz albo wyrzucisz, grosze to
    kosztuje.

    MJ