    From: Martin Lukasik <m...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: atxmega32a4, przerwania USART i resetowanie uC...
    Date: Sun, 5 Jun 2011 12:28:16 -0700 (PDT)

    On Jun 5, 7:56 pm, bratsiostry <n...@i...pl> wrote:

    > W atmegach flaga RXC jest zerowana dopiero po odczycie danej. Nie mam
    > pdfa od xmegi, ale może być tak samo. Sprawdź jeszcze w kodzie wynikowym
    > jak skompilowany jest odczyt - może być sytuacja, że kompilator
    > zoptymalizował kod jeśli przypisana wartość nie jest później wykorzystana.

    AVR1307:

    "When a complete character is received in the shift register, it is
    copied to the buffer,
    and the shift register is ready to receive a second (or third)
    character. Note that, if
    three characters have been received, without reading the DATA
    register, a fourth
    character will cause loss of the character in the shift register, the
    third byte is lost. In
    this case the buffer overflow flag will be set (BUFOVF in
    USARTxn.STATUS)."

    więc to potwierdza co mówiłem odnośnie czytania bufora.

    A to odnośnie czytania z DATA:
    "The RXCIF flag is set when there are unread data in the receive
    buffer, and cleared
    when the receive buffer is empty. The RXCIF flag is cleared by reading
    the data, it is
    not required to clear the flag manually."

    Zajrzę jeszcze do kodu asm. Ponoć reset może się pojawić przy skoku
    (jmp, rjmp) do niezdefiniowanego adresu (ponoć dzieje się tak gdy
    włączysz przerwanie a nie ma nigdzie procedury do jego obsługi --
    wtedy wywołanie przerwania kończy się skokiem "niewiadomogdzie" i uC
    się resetuje). No nic, powalczę jeszcze...

    Dzięki.

    m.