    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 14 Feb 2024 12:28:24 -0800 (PST)
    Subject: Re: asynchroniczne CPU
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, February 13, 2024 at 7:55:25 p.m. UTC-6, Arnold Ziffel wrote:

    > Tylko czy to zbocze musi przychodzić w równych odstępach czasu? Nie może
    > przyjść na zasadzie "skończyłem, bierz dane"?

    A to zalezy.
    Niby nie. I mamy takie cosie jak speedstep itp. Ale to troche zeszlo aby komputery
    takie jak PC w calosci mogly z tym dzialac.
    Pamietam ze w czasach durona600 mialem opcje "spread spectrum" ktora powodowala ze
    taktowanie plywalo troche w te i wewte i tamten komputer nie wstawal jak sie to
    wlaczylo.

    > Ten o 6502 mi umknął...

    https://www.youtube.com/watch?v=fWqBmmPQP40&t=1455s
    Ten, zaznaczylem okolice gdzie cale wyjasnienie sie odbywa.
    Mam na mysli fakt istnienia dekodera rozkazow i tego co on robi z wejsciami
    komponentow cpu zeby dzialaly jak trzeba.

    Tam latwo wymyslic dlaczego niepublikowane rozkazy dzialaja jak dzialaja i jak mozna
    by latwo poprawic dzialanie cpu albo dodac rejestrow.

    Rozumiejac to co gosciu opowiedzial wydaje sie trywialne zrobienie 6502 majacego 8
    rejestrow danych tak jak 68000. W sensie dajac jakis projekt fpga z 6502 studentowi
    powiedziec: "zrob zeby rejestrow bylo 8 zamiast akumulatora". Rozumiejac co i jak
    student ogarnie ze trzeba dodac nieco bloku rejestru i rozszerzyc nieco rom dekodera
    rozkazow.

    Cos co dla mnie bylo czarna magia kiedys, po obejrzeniu tego materialu powoduje u
    mnie "heh, moglbym to rozwinac, gdzie jest mysza?"

    > Swoją drogą widzę że nadal korzystasz z Google Groups. Planujesz zniknąć
    > jak zamkną (czyli już za tydzień, jeśli dobrze pamiętam), czy przejdziesz
    > gdzieś?

    Korzystam ale alternatywy nie mam. Mam thunderbirda. Ale nie mam zadnego serwera
    usenetowego.

    pl.misc.samochody musialem porzucic bo gugle je dawno olalo. Teraz nie wiem czy za
    tydzien przestane czytac usenet...