  • 41. Data: 2015-01-07 19:37:00
    Temat: Re: arduino sensor
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Wednesday, January 7, 2015 12:23:54 PM UTC-5, t-1 wrote:

    > O, to wyjaśniłeś sobie dlaczego zebry stawały zdezorientowane przed
    > płotkiem zrobionym prawdopodobnie ze szczebelków.
    > Wystarczy więc (być może) inaczej wykonać płotek.

    O tak. Plotki bywaja rowniez ksztalcace. Ja sam czegos sie na jednym nauczylem.
    Niewiary w tresc slowa pisanego.

    Ide sobie raz przez Greenpoint ("Polska" dielnica Nowego Yorku), patrze, stoi
    plot. Taki zwykly, polski, zbity z nieoheblowanych sztachet. A na nim stoi jak
    byk albo bykowi, slowo C.PA. Po polsku, cztery litery rodzaju zenskiego.

    No to uwierzylem i chcialem ja sobie chociaz poglaskac. I co? Wbilem sobie
    drzazge. Odtad juz tak bezgranicznie nie wierze w tresc slowa pisanego
    chociazby bylo wydrukowane duzymi literami nie tylko na plocie, ale w gazecie
    a nawet w opiniotworczym periodyku o duzym nakladzie.

    Pzdr
    Tornad

  • 42. Data: 2015-01-07 20:21:40
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 07.01.2015 15:02, Tornad wrote:

    > Niestety, jak pisalem, mnie nie chodzi
    > o pomiar wykorzystujacy oswietlneie, ktore w warunkach polowych moze byc
    > zmienne (slonce, ciemna noc lub sniezna zawierucha), lecz o pomiar za pomoca
    > ultradzwiekow, ktore na te "disaster" sa odporne.

    Nie są odporne. Na pomiar ma bardzo duży wpływ wilgotność i temperatura
    powietrza. Do tego nie bardzo sobie wyobrażam jak ten konkretny czujnik
    zabezpieczyć przed zniszczeniem - tego się nie da zabudować, zakryć.
    Nie wiem czemu się uparłeś na ten czujnik - też się nim bawiłem, głównie
    dlatego, że jest tani. Chciałem zrobić pomiar lustra wody w studni - nie
    nadaje się. Jeśli chcesz się nim pobawić to nie ma problemu - jest
    mnóstwo przykładów - gotowców na arduino albo na bascoma. Oczyt masz
    "ciągły" na wyświetlaczu LCD - jeśli chcesz na upartego mierzyć to
    miernikiem wskazówkowym to można wartość odczytu wyprowadzić na PWM.
    Można by też to zrealizować czysto sprzętowo... tylko po co.
    Teraz wracając jeszcze do druta - czy strzałka ugięcia nie zależy od
    naciągu? - to po co ją mierzyć jak można mierzyć naciąg. Po co mierzyć
    naciąg jeżeli chcemy utrzymać jego stałą wartość - po prostu zawieszamy
    ciężarek ;)
    Wędrówki mrówek... no tutaj już nie wyobrażam sobie nic innego tylko
    kamera a najlepiej stado kamer - taka matryca kamer powieszona nie wyżej
    niż 0,5-1m nad ziemią i rejestracja/analiza obrazu. Później zaznaczasz
    sobie konkretną mrówkę i znasz jej trasę, przebieg itd.

    --
    Mirek.

  • 43. Data: 2015-01-07 20:33:35
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-01-07 o 02:00, Tornad pisze:

    > Tego nie wiem. Ale dla Ciebie przelecialem troche na youtubie i niestety
    > znalazlem tylko to:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=8jqycALymo4

    Tornad, jesteś na górze czy na dole?

    JK

  • 44. Data: 2015-01-07 22:16:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-07 o 20:21, Mirek pisze:

> [...]
    > Nie wiem czemu się uparłeś na ten czujnik - też się nim bawiłem, głównie
    > dlatego, że jest tani. Chciałem zrobić pomiar lustra wody w studni - nie
    No właśnie też o tym myślałem, na jakie problemy natrafiłeś? dlaczego
    się nie nadaje?--
    Pozdr

    Janusz_K

  • 45. Data: 2015-01-07 22:22:09
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Wednesday, January 7, 2015 2:21:42 PM UTC-5, Mirek wrote:

    > Nie są odporne. Na pomiar ma bardzo duży wpływ wilgotność i temperatura
    > powietrza. Do tego nie bardzo sobie wyobrażam jak ten konkretny czujnik
    > zabezpieczyć przed zniszczeniem - tego się nie da zabudować, zakryć.

    Bede go wlasna piersia chronil. Byleby tylko udalo sie go stworzyc. Przy
    pomocy najinteligentniejszych i wszechstronnie wyksztalconych Elektronikow
    Polskich na tej grupie. Ale jak dotad nie mam co zakrywac. Ale mam nadzieje.

> [...]
    > miernikiem wskazówkowym to można wartość odczytu wyprowadzić na PWM.
    > Można by też to zrealizować czysto sprzętowo... tylko po co.

    Ano uparlem sie i nic na to nie poradze. I rzeczywiscie zastanawiam sie po co?
    Po co tu wszystko opisuje, skoro nikt mi tu i tak nic nie pomoze.

> [...]
    > naciągu? - to po co ją mierzyć jak można mierzyć naciąg. Po co mierzyć
    > naciąg jeżeli chcemy utrzymać jego stałą wartość - po prostu zawieszamy
    Jakiez to tworcze; zawieszamy ciezarek... A jesli ta tasma czy drut wychodzi
    z diamentowego pierscienia, ktory go robi co raz to cienczym i ten drut
    zapinktala z predkoscia kilkudziesieciu metrow na sekunde to gdzie ten ciezarek
    mam powiesic?

    Zaloz, ze to jest swoiste zlecenie, za ktore klient chce zaplacic. Zaplaci pod
    warunkiem, ze uklad spelni jego oczekiwania. Ciezarek to sobie mozesz zawiesic
    pomiedzy nogami aby Ci nikt nie zarzucil, ze nie przywiazujesz do tych spraw
    wagi.
    Dlatego tez napisalem, ze ja nie chce tego za darmoche czy bogzaplac. Mam na
    to okreslone fundusze. Jak dotad tylko Andrzej rokuje, ze moze potrafi ten
    problem ruszyc i byc moze nawet uklad skuckac.

> [...]
    > niż 0,5-1m nad ziemią i rejestracja/analiza obrazu. Później zaznaczasz
    > sobie konkretną mrówkę i znasz jej trasę, przebieg itd.

    A ja sobie wyobrazam. I wyobrazam sobie rowniez, ze te mrowki beda jakos
    reagowac na ultradzwieki podobnie jak psy na ultradzwiekowy gwizdek. A to czy
    one beda fotografowane czy nie, chyba nie zmieni ich reakcji, zwyczajow czy
    zachowania a o to tu chodzi.

    W sumie zmieniasz temat zamiast odpowiedziec na konkretne pytanie. Jesli nie
    wiesz, napisz, ja nie tylko sie nie obraze ale docenie to, ze nie zawracasz
    komus glowy nowymi wynalazkami typu jak sobie to maly Jasio wyobraza. Bo to
    przeszkadza tym, ktorzy rzczywiscie chca i maja zamiar miec swoj udzial w
    rozwiazniu przedlozonego problemu.

    Pzdr
    Tornad

  • 46. Data: 2015-01-08 07:07:33
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Wednesday, January 7, 2015 2:34:43 PM UTC-5, JK wrote:

    > Tornad, jesteś na górze czy na dole?

    Jesli myslisz o tym samym co ja, to jestes swintuch:)
    T.

  • 47. Data: 2015-01-08 09:49:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 01:38:27 UTC+1 użytkownik Tornad napisał:
    > http://www.robot-electronics.co.uk/htm/srf05tech.htm
    > To jest klocek, polprodukt, ktory mozna wylkorzystac w robotyce do okreslenia
    > odleglosci od przeszkody.
    > Tam na wyjsciu uzyskuje sie impuls, ktorego dlugosc jest funkcja odleglosci.

    zestawiłem cos podobnego
    https://www.modmypi.com/blog/hc-sr04-ultrasonic-rang
    e-sensor-on-the-raspberry-pi
    razem z rassbery pi.
    Dokładność i powtarzalnosc pomiaru jest absolutnie żadna, gdzie jest błąd w systemie
    to nie wiem. Czy winien jest pomiar czasu w rasspery pi, czy cokolwiek innego nie
    wiem, ale to nie zadziałało.

    b.

  • 48. Data: 2015-01-08 11:49:23
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Thursday, January 8, 2015 3:49:23 AM UTC-5, Budyń wrote:

> [...]
    systemie to nie wiem. Czy winien jest pomiar czasu w rasspery pi, czy cokolwiek

    Nie jest to dla mnie dobra wiadomosc. Moze nalezaloby napisac do firmy?
    Czytalem tez troche tych byc moze podstawionych wypowiedzi bo byly same peany
    na czesc tego czujnika. Byc moze w robotyce, gdzie o milimetry nie chodzi,
    to-to sie nadaje ale przy pomiarach nim wartosci bezwzglednych w sensie
    niezaleznych od czynnikow ubocznych, rzeczywiscie moga byc klopoty.
    Dzieki za uwage.

    Tornad

  • 49. Data: 2015-01-09 00:36:58
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 08.01.2015 o 09:49, Budyń pisze:
    > Dokładność i powtarzalnosc pomiaru jest absolutnie żadna, gdzie jest błąd w
    systemie to nie wiem. Czy winien jest pomiar czasu w rasspery pi, czy cokolwiek
    innego nie wiem, ale to nie zadziałało.

    Mierzenie powtarzalnie jakiegokolwiek krótkiego odcinka czasowego za
    pomocą RasPi na zwyczajnym "ichniejszym" Linuksie, a nie realtime-OS
    jest z zasady niewykonalne. To oczywista oczywistość przecież...

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 50. Data: 2015-01-12 00:46:02
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    systemie to nie wiem. Czy winien jest pomiar czasu w rasspery pi, czy cokolwiek
    innego nie wiem, ale to nie zadziałało.

    > Nie jest to dla mnie dobra wiadomosc. Moze nalezaloby napisac do firmy?

    udało sie komuś uzyskać 2mm na jednej z wersji, i jest wsad, czego chcieć więcej? (no
    tak, jednego milimetra!)
    http://www.f15ijp.com/2012/09/arduino-ultrasonic-sen
    sor-hc-sr04-or-hy-srf05/