    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: apel do śmigających po Ursusie
    Date: Wed, 08 Jun 2011 13:59:35 +0200

    W dniu 2011-06-01 10:42, The_EaGle pisze:

    > I tych 15 na 1h jak często było? Raz ci się tak zdarzyło? Bo ja też
    > słyszę motocykle ale to mniej więcej max kilka razy w ciągu dnia -
    > częściej słyszę karetkę na sygnale.

    W ciągu dnia to nie jest to tak duży problem, niech sobie jeżdżą, ogólny
    hałas jest na tyle duży, że nie ma dramatu. Aczkolwiek fajne to nie jest.

    Problemem jest noc. Gdy wszystko cichnie i wówczas wrażenie jest
    odpowiednio wzmocnione. Z tym 15/h to masz rację nie jest to ciągłe,
    czasem zdarzy się nawet noc, gdy pojawi się tylko jedna sztuka.
    Natomiast porównanie do karetki na sygnale nie jest trafne. One są
    prawie niesłyszalne w porównaniu do tych motocykli.

    > Chcesz powiedzieć że budowa nie jest głośna? Kiedyś do 23.00 miałem za
    > oknem wyrównywanie betonu na piętrze w budowanym obok wieżowcu. Ludzie
    > się wqr... niemiłosiernie. Przyjechała nawet policja. Prawda jednak była
    > taka - beton wylany na piętrze trzeba było wyrównać bo później zaschnie
    > i nic nie pomoże... Taka technologia.

    Są tu dwie kwestie:
    1. Budowa nie jest tak głośna jak co niektóre motocykle. Wiem, bo obok
    mam budowę budynku oraz bardzo częste remonty torów na pętli
    tramwajowej, a tory remontują głównie w nocy.

    2. Budowa ma jakiś cel i kiedyś się kończy. Głośne motocykle się nie
    kończą i jedyny ich cel to wkurzanie ludzi - co zresztą w tym wątku
    zostało parę razy powiedziane.

    > Porównanie jest bardzo dobre bo mówi o tym że źródeł hałasu jest cała
    > masa a czepiasz się tylko motocykli. Głupi stary tramwaj jak przyspiesza
    > to wyje tak że go słychać 3 przecznice dalej. Mniej więcej jak motocykl.

    To co pokazujesz to żaden hałas. I jest różnica, czy źródło hałasu jest
    nie do uniknięcia (budowa, karetki, tramwaje itp.) czy jest celowe
    (motocykle).

    > Tłumik odkręcają tak samo od samochodów jak i od motocykli. Odkręcają
    > idioci niezależnie skąd. Od egzekwowania prawa jest policja. Jak
    > faktycznie masz problem z tym pod oknem to zrób coś. Nagraj to, zapisz
    > numery, złóż zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia na policji i czekaj
    > na wynik. Bo pieniaczom mówimy stanowcze NIE!

    Trochę racji masz. Jednak jeżeli chodzi o walkę, to możliwości są
    ograniczone, pomysł sąsiadów z olejem do mnie nie przemawia. Nagrywać
    próbowałem, ale co mogę sobie zrobić z takim filmikiem. Nie mam jakiegoś
    profesjonalnego sprzętu do nagrywania w nocy z pomiarem głośności. Co z
    tego, że to nagram jakimś ogólno dostępnym sprzętem, skoro to nie
    będzie, żaden dowód w niczym. Cud jak się da odczytać rejestrację, ale
    jak udowodnię, że poziom głośności był za duży? A policja woli wystawiać
    mandaty, że nieprawidłowe parkowanie, biznes opłacalny i pewny.

    A co do pieniactwa, to takie porównanie: widzę, jak pies sąsiada robi
    potężną kupę przed wejściem do klatki. Zwracam mu uwagę i co staje się
    pieniaczem?

    Pozdrawiam,
    A.