  • 1. Data: 2014-02-27 19:13:10
    Temat: antena ufo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Takie sobie cos

    http://allegro.pl/antena-tv-ufo-najmocniejsza-omni-d
    vb-t-full-hd-i3974402891.html

    Czy to moze dzialac ?

    Czyli - czy da sie zrobic antene zblizona do poziomego krazka, o
    dookolnej ch-ce i polaryzacji poziomej ?
    A - i jeszcze o srednicy mniejszej niz dlugosc fali.

    Ha - da, zwykla cewka, odbierze skladowa magnetyczna.

    Ale cewka na 500 czy 700MHz ? jednozwojowa ?

    J.

  • 2. Data: 2014-02-27 19:16:14
    Temat: Re: antena ufo
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

> [...]
    > Ha - da, zwykla cewka, odbierze skladowa magnetyczna.
    > Ale cewka na 500 czy 700MHz ? jednozwojowa ?

    Najzwyklejszy w świecie zwinięty dipol?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-02-28 09:49:16
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Marketingowy belkot...

  • 4. Data: 2014-02-28 19:29:29
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    wchpikus wrote:
    > Marketingowy belkot...

    Zapomnial napisac "hit sprzedazy w USA", czytajac taki opis naciskam ctrl+w
    albo backspace.

    Zamiast zainstalowac normalna antene na domu (na strychu) to instaluja takie
    drogie badziewia, jeszcze prad to pobiera a chinski zasilacz moze sie zapalic.

  • 5. Data: 2014-02-28 19:33:48
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F napisał:

    > Takie sobie cos
    >
    > http://allegro.pl/antena-tv-ufo-najmocniejsza-omni-d
    vb-t-full-hd-i3974402891.html

    > Czy to moze dzialac ?

    Kluczowe słowa są zwarte w opisie: Wbudowany silny, niskoszumny wzmacniacz.
    Poziom sygnału nadrabia wzmacniacz a nie dipol, czy co tam tkwi, czyli
    źróło realnego sygnału. Wzmacnia szumy i inny syf.
    Opiszę Ci przypadek, z jakim sam się spotkałem. Antena pokojowa, do
    zamontowania np. z tyłu TV (!) w postaci płaskiej, plastikowej listwy. W
    środku, na laminacie dipol dla wyższych częstotliwości i dwie blaszki
    dla niższych. Powiedzmy VHF/UHF - nawet ze zwrotnicą. Do tego jeszcze
    wzmacniacz. Podobno nawet działała (tak twierdził właściciel) był tylko
    kłopot z naderwanym przewodem, brak zasilania po kablu, brak przejścia
    omowego. Postanowiłem go wymienić ale niestety zastosowałem zbyt dobry
    koncentryk :-) zamiast cieniutkiego, jaki był przedtem. Nie zadziałała
    po naprawie. Sprawdzam na analizatorze widma co z niej wychodzi i bardzo
    się zdziwiłem. W tym czasie pasmo miałem zajęte przez jeden nadajnik
    analogowy i dwa MUXy DVB-T. Tymczasem widziałem coś w rodzaju panoramy
    Tatr, czy Alp, rozciągającej się dokładnie po całym zakresie VHF/UHF.
    Szczyty osiągały poziom ponad 90 dB. Być może wzmacniacz się wzbudził
    ale nie miałem ochoty na dalsze eksperymenty. Odciąłem jego zasilanie,
    podłączyłem wejście koncentryka bezpośrednio na zwrotnicę i widmo
    wróciło do normy, tylko poziom był bardzo niski. Doradziłem zakup i
    instalację prawdziwej anteny.
    Maciek

  • 6. Data: 2014-02-28 19:58:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F napisał:
    vb-t-full-hd-i3974402891.html

    >Kluczowe słowa są zwarte w opisie: Wbudowany silny, niskoszumny
    >wzmacniacz.

    Chodzi mi raczej czy jest mozliwa dookolna antena w takiej postaci.
    No ale przeciez sam doszedlem do wniosku ze jest (cewka).

> [...]
    >VHF/UHF. Szczyty osiągały poziom ponad 90 dB. Być może wzmacniacz się
    >wzbudził ale nie miałem ochoty na dalsze eksperymenty.

    Jakby sie wzbudzil, to chyba jeden prazek, a nie takie Tatry.

    A tak swoja droga - myslalem ze jest inaczej, ale spojrzalem w koncu
    na mape
    https://maps.google.pl/maps?saddr=Sob%C3%B3tka&daddr
    =Wroc%C5%82aw+to:%C5%BB%C3%B3rawina&hl=pl&ie=UTF8&sl
    l=51.953751,19.134379&sspn=9.470097,22.9174&z=11

    W Sobotce i Zorawinie sa nadajniki. Czestotliwosc ta sama. Kat jak
    widac zblizony.
    Jak to dziala - powinny sie sygnaly nakladac, czesc sie wzmocni, czesc
    stlumi, w zaleznosci od fazy.

    J.

  • 7. Data: 2014-03-01 11:13:05
    Od: "Jan" <k...@p...net>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

[...]

    Kłamstwo. Sądząc po średnicy cybantu to nie jest najmocniejsza antena.
    Widziałem, mocniejsze.

  • 8. Data: 2014-03-01 18:09:27
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F napisał:
    > W Sobotce i Zorawinie sa nadajniki. Czestotliwosc ta sama. Kat jak widac
    > zblizony.
    > Jak to dziala - powinny sie sygnaly nakladac, czesc sie wzmocni, czesc
    > stlumi, w zaleznosci od fazy.

    Fizycznych podstaw Ci nie wytłumaczę ale to jest właśnie jedna z zalet
    DVB-T. Można doświetlać pewne obszary na identycznej częstotliwości i
    polaryzacji a mimo to w strefie dostępności obu sygnałów nie będzie
    problemów z odbiorem. Odbicia z jednego nadajnika również nie szkodzą
    ale bez przesady, dlatego instalator nie powinien patrzeć wyłącznie na
    poziom sygnału lecz również zainteresować się stopą błędów. Ogólnie jest
    znacznie łatwiej niż w analogu ale takie wynalazki, jaki przedstawiłeś,
    częściej sprawiają problemy, niż nadają się do użytku.
    O, nawet znalazłem aukcję tego, co miałem w ręku:
    http://allegro.pl/antena-thomson-pokojowa-dvb-t-akty
    wna-od-karen-i4015407292.html

    Powtarzam - nie wiem czy działała przed uszkodzeniem oryginalnego
    koncentryka. Zastanawiam się w jakich warunkach takie coś może
    zadziałać? Gdyby mieli 100% zwrotów, to by dali sobie spokój.
    Co ciekawe, czasami naprawdę nie trzeba się sugerować odległością od
    nadajnika, tylko sprawdzić co zadziała.
    Mieszkam w odległości 43 km od trzech nadajników po 50kW każdy, na
    jednym maszcie. Odbieram na pojedynczym dipolu, własnej roboty, wiszącym
    wewnątrz pokoju. Mam pustą przestrzeń w stronę nadajnika, mieszkam wysoko.
    Według tej strony:
    http://www.dipol.com.pl/dobor_anteny_do_odbioru_nazi
    emnej_telewizji_cyfrowej_dvb-t__bib217.htm

    powinienem zastosować wieloelementową Yagi A1615. Niepotrzebnie.
    Maciek

  • 9. Data: 2014-03-01 19:14:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Mar 2014 18:09:27 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    > ale bez przesady, dlatego instalator nie powinien patrzeć wyłącznie na
    > poziom sygnału lecz również zainteresować się stopą błędów.

    A mnie to wlasnie fizycznie interesuje - tu jest o tyle zlosliwie ze
    dalszy nadajnik ma 100kW, blizszy 30kW, sygnal moze docierac prawie
    identyczny.

    > Ogólnie jest
    > znacznie łatwiej niż w analogu ale takie wynalazki, jaki przedstawiłeś,
    > częściej sprawiają problemy, niż nadają się do użytku.

    Ten wynalazek to mnie zainteresowal na zasadzie "co w srodku jest".
    Raczej sie nie widuje takich konstrukcji.

    No i dookulna=maly zysk. W pionie plaska, tez maly zysk.

> [...]
    > koncentryka. Zastanawiam się w jakich warunkach takie coś może
    > zadziałać? Gdyby mieli 100% zwrotów, to by dali sobie spokój.

    Hm, Thomson. Powinna dzialac, przynajmniej w blizszej odleglosci.

    Swoja droga to mnie zawsze zastanawialy te wzmacniacze antenowe -
    te przy antenie i dlugim kablu maja sens, ale reszta ... czemu rownie
    dobrego nie wmontuja w glowice ? :-)

> [...]
    > wewnątrz pokoju. Mam pustą przestrzeń w stronę nadajnika, mieszkam wysoko.

    No wlasnie - ja mam 35km do 100kW i 12km do 30kW, wiec sie zastanawiam
    czy pokojowa nie wystarczy :-)

    Nie zaszkodzi :-)

    J.

  • 10. Data: 2014-03-01 23:07:02
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik forestdumb napisał:
    > Zamiast zainstalowac normalna antene na domu (na strychu) to instaluja
    > takie drogie badziewia, jeszcze prad to pobiera a chinski zasilacz moze
    > sie zapalic.

    Jak to Pan Majster do Klienta mówił Jasia szkoląc? Praw fizyki pan nie
    zmienisz, nie bądź pan rura i nie pękaj?

    --
    Darek