  • 1. Data: 2010-10-11 19:03:50
    Temat: antena sat, dach, piorunochron
    Od: miroo_ <m...@g...com>

    Witam,
    Pytanie odnośnie anteny sat na dachu budynku 4 piętrowego.

    Jest budynek 4 piętrowy a nim na jednym z kominów wentylacyjnych jest
    zamontowana antena sat. Na kominach wentylacyjnych jest wykonana
    profesjonalnie instalacja odgromowa (budynek brand new). Antena sat
    jest blisko (mniej niż 1 metr) drutów od piorunochronu, a koncentryk
    jest poprowadzony przy drucie od piorunochronu (w zasadzie na nim) po
    dachu, a następnie kanałem wentylacyjnym do mieszkania.

    Czy powinienem obawiać się burzy?

    Pozdrawiam serdecznie,
    :)

  • 2. Data: 2010-10-11 21:03:48
    Temat: Re: antena sat, dach, piorunochron
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miroo_" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    8g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]
    > jest poprowadzony przy drucie od piorunochronu (w zasadzie na nim) po
    > dachu, a następnie kanałem wentylacyjnym do mieszkania.

    nie ma reguły, jak ma pierdyknąć to nic nie pomoże, zgodnie ze sztuką "faja"
    od anteny powinna być podłączona do instalacji odgromowej a na przewodzie
    koncentrycznym zainstalowany odgromnik, kabel z jego obudowy też podłączony
    do instalacji odgromowej. Ja nie mam instalacji odgromowej, dodatkowo przez
    10lat miałem umieszczoną na dachu antenę CB, SAT, TV, 2m, itp itd. Pech
    chciał że uderzyło w dach sąsiada który posiadał instalację odgromową i
    oderwało mu kawał dachu.

  • 3. Data: 2010-10-12 14:59:08
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-10-11 23:03, blur pisze:
> [...]
    > SAT, TV, 2m, itp itd. Pech chciał że uderzyło w dach sąsiada który
    > posiadał instalację odgromową i oderwało mu kawał dachu.

    Podczas burzy przed USZKODZENIEM sprzętu AGD chroni
    tylko odłączenie go od wszystkiego. Piorunochrony
    chronią budynek przed zapaleniem i to wszystko.
    Piorunochron na bezpieczeństwo Twojego sprzętu AGD nie ma
    kompletnie żadnego wpływu.

    Nie mam piorunochronu na domu ze względów bezpieczeństwa,
    mieszkam na dnie doliny i nie chce kusić wyładowań, dom
    ma ponad 100 lat i nigdy nie został trafiony, więc pewnie
    nie zostanie.
    Ale zdarzyło mi się że piorun uderzył przez otwarte okno
    obok mojej ręki w klawiaturę ... dziwne ale kompletnie
    nic się u mnie nie stało, sprzęt ocalał. Mojej kuzynce
    do z którą jestem połączony LAN'em spalił się zasilacz ATX
    i to wszystko.
    Wrażenie było niezapomniane, opaliło mi włosy na ręce :-)
    Oczywiście było to jakieś małe wyładowanie, ale efektowne.

    Tomy M.

  • 4. Data: 2010-10-12 16:57:50
    Od: Brooks <x...@j...pl>

    On Oct 12, 3:59 pm, "Tomy M." <t...@a...com> wrote:

> [...]
    >    Wrażenie było niezapomniane, opaliło mi włosy na ręce :-)
    > Oczywiście było to jakieś małe wyładowanie, ale efektowne.

    Jestes namaszczony przez wyladowanie atmosferyczne.
    Szacun!

    Brooks