  • Data: 2010-02-18 14:51:38
    Temat: Re: antena radiowo-telewizyjna
    Od: SP6STZ <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert_J pisze:

    > Żadna nowość, ale często ten kompromis jest zupełnie wystarczający.
    W przypadku silnego sygnału ok i to bez wzmacniacza. W przypadku gdy
    mamy do czynienia ze słabym sygnałem to jednak nie ma jak dobra antena
    kierunkowa o dużym zysku. Wzmacniacze powinny być stosowane jedynie w
    przypadkach gdy mimo zastosowania zestawu z dużym zyskiem sygnał jest
    jednak za słaby.

    > A ja stosowałe i wiem, że pracują wystarczająco dobrze na pełnym paśmie.
    > Wcześniej podałem przykład z odległości 50 km od Kołowa (kanały 12, 30,
    > 38 i 48). Poziom sygnału poszczególnych stacji wahał się o max. 2 dB
    > :-). Więc chyba III pasmo odbiera też prawidłowo, poza tym nie ma odbić
    > ani innych zakłóceń. Poza tym gdyby antena miała problem z odbiorem
    > któregoś pasma to objawy tego będą zauważalne na pierwszy rzut oka :-).

    50 km przy tych mocach co widziałem w tym linku co podałeś to akurat nie
    jest odległość ekstremalna. Dwie 9el Yagi bez wzmacniacza by całkiem
    fajnie to obsłużyły.

    > Widać nie są to anteny telewizyjne. Albo Twoja wiedza jest czysto
    > teoretyczna...

    Akurat anteny telewizyjne obowiązują te same prawa fizyki co inne
    anteny, często to są podobne konstrukcje. Tą antenę
    co podałeś to antena reflektorowa, przynajmniej tak podaje producent, no
    cóż muszę cię rozczarować, może na UHF będzie miała jakieś przyzwoite
    parametry, na 12 kanale powiedzmy że będzie poprawnie działać ale nie
    wierzę że tego typu antena będzie dobra na 100 MHz, jak zwykle producent
    podkoloryzował parametry, szkoda bo jak by ograniczyć się do zakresu
    UHF to można by zrobić całkiem sympatyczną antenę.