  • Data: 2014-09-07 05:14:51
    Temat: Re: antena puszkowa (falowodowa) - obliczenia
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> szukaj wiadomości tego autora

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    news:lucu9v$h3c$1@node2.news.atman.pl...

    > No i mam problem, bo przy tej srednicy (~140mm) puszka wychodzi bardzo
    > dluga - 339mm - praktycznie nie do zdobycia. Mozna by polaczyc jakos dwie
    > puszki, ale czy przy niedoskonalosci polaczenia i ksztaltu - ma to sens?
    > Niektóre puszki maja przetloczenia - czy bedzie to mialo duzy wplyw na
    > dzialanie? Pamietam, ze falowody byly gladziutkie wewnatrz, nawet
    > przyslugiwal czysty spirytus do plukania ;)
    > Namierzylem puszke fi 160, dluga na 270, ale znów przy tej srednicy
    > dlugosc wychodzi tylko 250mm ;) i do tego wg tego kalkulatora jest za
    > gruba.

    Taka ma byc... czestotliwosc jest prawie 2 razy mniejsza od wifi.
    Moze zwin z arkusza blachy?
    Krance 3 [dB] pasma pracy takiech falowodow, to: 0.59 Lo i 0.76 Lo.
    Lo - lambda w wolnej przestrzeni.
    Pomarszczenia, w swietle powyzszego, beda nieznacznie pogarszac, ale
    srednica: 160 [mm] juz tak.

    Jest inne rozwiazanie... tez dosc proste i z 12 [dB] mozna uzyskac a jak
    wstawisz do ogniska offsetowej paraboli, tak z 60 [cm], to spokojnie
    przekroczysz 45 [dB].
    http://www.changpuak.ch/electronics/bi_quad_antenna_
    designer.php
    http://tinyurl.com/lfexgjl