eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2017-02-04 21:12:18
    Temat: Re: aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2017 06:12:20 -0800 (PST), k...@g...com
    > Chciaem napisac cylinderek hamulcowy. To hamulec bebnowy z tyłu.
    > Sprzedają z żeliwa lub aluminium i zastanawiam sie co sie do nich podlacza. Jakie
    przewody?
    > No bo przecież nie łączy sie Al z Cu.

    A nie gumowe ?

    Oczywiscie oe maja koncowke ... chyba stal.

    J.


  • 12. Data: 2017-02-04 23:42:35
    Temat: Re: aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stalowych przewodow hamulcowych nie robia ze stali klamkowej. Do tego sa ocynkowane i
    duzo tansze od miedzianych. Lzejsze tez sa. Stalowy przewod hamulcowy wytrzymuje
    minimum 15 lat. To po co maja robic drozsze i ciezsze?


  • 13. Data: 2017-02-05 13:56:50
    Temat: Re: aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 4 Feb 2017 06:12:20 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):


    > a jakie skutki z pasta miedziana. Przeciez ona jest tlusta i nie jest elekrolitem
    wiec nic nie powinno byc.

    No też mi się tak wydawało, ale jednak...
    Składając prowadnicę hamulcową która składa się z (od zewnątrz):
    - aluminiowy zacisk
    - gumowa wkładka
    - stalowa powadnica

    Dałem smar miedziowy również między aluminiowy zacisk a gumową wkładkę.
    W tym miejscu zaszła reakcja chemiczna która naprodukowała tak dużo białego
    proszku (tlenek glinu?), że dała radę tak zacisnąć gumę na prowadnicy że ta
    przestała się ruszać.

    Od tamtego czasu w to miejsce daję jakieś "brake lube" :)


  • 14. Data: 2017-02-05 20:41:19
    Temat: Re: aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote:
    >
    >>
    >> Ciekawe pytanie. Uważam, że do ameliniowych zacisków czy cylinderków
    >> dają stalowe przewody na pierwszy montaż a potem radź sobie pan sam.
    >>
    >> Zapytam przy okazji mastahę "mojego" mechanika. Podejrzewam, że zlewają
    >> na ew korozję i montują miedź.
    >>
    >
    > Pewnie olewają bo zanim cos się stanie to rękojma minie i nie ich
    > problem. Zresta nie ich auto yo co go to obchodzi.
    > Ale ciekawe czy u siebie tak samo robią?
    >
    >

    Po pierwsze: ile żyją fabryczne przewody hamulcowe? Ile lat musi minąć aby
    im dokuczyła korozja? Ja mam nastoletnie auta i nie maja problemow z
    przewodami hamulcowymi, zakladam więc ze jest to problem aut 20-letnich lub
    starszych...
    Po drugie: jesli w 20-letnim aucie wymienic musisz przewody hamulcowe to
    pewnie chcesz aby byly tanie a nie zależy Ci tak bardzo aby wytrzymaly 20
    lat, bo przeciez auta 40 letniego nie bedziesz trzymal bo sie inne rzeczy w
    nim posypią...


  • 15. Data: 2017-02-05 20:41:24
    Temat: Re: aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 4 Feb 2017 06:12:20 -0800 (PST), k...@g...com
    >> Chciaem napisac cylinderek hamulcowy. To hamulec bebnowy z tyłu.
    >> Sprzedają z żeliwa lub aluminium i zastanawiam sie co sie do nich
    >> podlacza. Jakie przewody?
    >> No bo przecież nie łączy sie Al z Cu.
    >
    > A nie gumowe ?
    >
    > Oczywiscie oe maja koncowke ... chyba stal.

    Gumowe sa z przodu, i tylko na krotkim oddcinku.


  • 16. Data: 2017-02-05 20:41:24
    Temat: Re: aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Dnia Sat, 4 Feb 2017 06:12:20 -0800 (PST), k...@g...com
    > napisał(a):
    >
    >
    >> a jakie skutki z pasta miedziana. Przeciez ona jest tlusta i nie jest
    >> elekrolitem wiec nic nie powinno byc.
    >
    > No też mi się tak wydawało, ale jednak...
    > Składając prowadnicę hamulcową która składa się z (od zewnątrz):
    > - aluminiowy zacisk
    > - gumowa wkładka
    > - stalowa powadnica
    >
    > Dałem smar miedziowy również między aluminiowy zacisk a gumową wkładkę.
    > W tym miejscu zaszła reakcja chemiczna która naprodukowała tak dużo białego
    > proszku (tlenek glinu?), że dała radę tak zacisnąć gumę na prowadnicy że ta
    > przestała się ruszać.
    >
    > Od tamtego czasu w to miejsce daję jakieś "brake lube" :)
    >
    >

    Mowisz chyba o uchwycie zacisku a nie o zacisku (brake caliper bracket).
    W moich hondach ten uchwyt zacisku (na stałe przymocowany do osi) jest
    żeliwny. Prowadnice, ktore przesuwają sie na smarze w podłużnych otworach
    są z ocynkowanej stali, do nich przykręcony jest dwoma srubami zacisk
    hamulca obejmujacy z dwu stron tarczę hamulcową za pośrednictwem deu
    klocków hamulcowych.


  • 17. Data: 2017-02-05 22:11:15
    Temat: Re: aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 5 Feb 2017 13:41:24 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    >> Dnia Sat, 4 Feb 2017 06:12:20 -0800 (PST), k...@g...com
    >> napisał(a):
    >>
    >>
    >>> a jakie skutki z pasta miedziana. Przeciez ona jest tlusta i nie jest
    >>> elekrolitem wiec nic nie powinno byc.
    >>
    >> No też mi się tak wydawało, ale jednak...
    >> Składając prowadnicę hamulcową która składa się z (od zewnątrz):
    >> - aluminiowy zacisk
    >> - gumowa wkładka
    >> - stalowa powadnica
    >>
    >> Dałem smar miedziowy również między aluminiowy zacisk a gumową wkładkę.
    >> W tym miejscu zaszła reakcja chemiczna która naprodukowała tak dużo białego
    >> proszku (tlenek glinu?), że dała radę tak zacisnąć gumę na prowadnicy że ta
    >> przestała się ruszać.
    >>
    >> Od tamtego czasu w to miejsce daję jakieś "brake lube" :)
    >>
    >>
    >
    > Mowisz chyba o uchwycie zacisku a nie o zacisku (brake caliper bracket).
    > W moich hondach ten uchwyt zacisku (na stałe przymocowany do osi) jest
    > żeliwny. Prowadnice, ktore przesuwają sie na smarze w podłużnych otworach
    > są z ocynkowanej stali, do nich przykręcony jest dwoma srubami zacisk
    > hamulca obejmujacy z dwu stron tarczę hamulcową za pośrednictwem deu
    > klocków hamulcowych.

    U różnych producentów może być różnie.
    W Oplu (bo o nim mówiłem) jest stalowe jarzmo do którego przykręcone są
    dwie chromowane (a może nierdzewne?) prowadnice po których jeździ
    alumionowy zacisk.

    Między aluminiowym zaciskiem, a prowadnicą są gumowe element (takei jak te
    podłużne ze zdjęcia
    http://images.sklepy24.pl/87078282/1126/medium/zesta
    w-naprawczy-tylnego-zacisku-hamul-focus-mk2-c-max.jp
    g
    )
    I to między tymi gumami a prowadnicą jest miejsce gdzie zacisk się rusza.

    I jak mi aluminium (zakładam że pod wpływem smaru miedziowego) tam nagle
    "spuchło", to się guma zacisnęła na prowadnicy.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: