    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 5 Feb 2017 22:11:15 +0100

    Dnia Sun, 5 Feb 2017 13:41:24 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Mowisz chyba o uchwycie zacisku a nie o zacisku (brake caliper bracket).
    > W moich hondach ten uchwyt zacisku (na stałe przymocowany do osi) jest
    > żeliwny. Prowadnice, ktore przesuwają sie na smarze w podłużnych otworach
    > są z ocynkowanej stali, do nich przykręcony jest dwoma srubami zacisk
    > hamulca obejmujacy z dwu stron tarczę hamulcową za pośrednictwem deu
    > klocków hamulcowych.

    U różnych producentów może być różnie.
    W Oplu (bo o nim mówiłem) jest stalowe jarzmo do którego przykręcone są
    dwie chromowane (a może nierdzewne?) prowadnice po których jeździ
    alumionowy zacisk.

    Między aluminiowym zaciskiem, a prowadnicą są gumowe element (takei jak te
    podłużne ze zdjęcia
    http://images.sklepy24.pl/87078282/1126/medium/zesta
    w-naprawczy-tylnego-zacisku-hamul-focus-mk2-c-max.jp
    )
    I to między tymi gumami a prowadnicą jest miejsce gdzie zacisk się rusza.

    I jak mi aluminium (zakładam że pod wpływem smaru miedziowego) tam nagle
    "spuchło", to się guma zacisnęła na prowadnicy.