  • Data: 2017-02-05 20:41:24
    Temat: Re: aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > No też mi się tak wydawało, ale jednak...
    > Składając prowadnicę hamulcową która składa się z (od zewnątrz):
    > - aluminiowy zacisk
    > - gumowa wkładka
    > - stalowa powadnica
    >
    > Dałem smar miedziowy również między aluminiowy zacisk a gumową wkładkę.
    > W tym miejscu zaszła reakcja chemiczna która naprodukowała tak dużo białego
    > proszku (tlenek glinu?), że dała radę tak zacisnąć gumę na prowadnicy że ta
    > przestała się ruszać.
    >
    > Od tamtego czasu w to miejsce daję jakieś "brake lube" :)

    Mowisz chyba o uchwycie zacisku a nie o zacisku (brake caliper bracket).
    W moich hondach ten uchwyt zacisku (na stałe przymocowany do osi) jest
    żeliwny. Prowadnice, ktore przesuwają sie na smarze w podłużnych otworach
    są z ocynkowanej stali, do nich przykręcony jest dwoma srubami zacisk
    hamulca obejmujacy z dwu stron tarczę hamulcową za pośrednictwem deu
    klocków hamulcowych.