  • 1. Data: 2009-02-15 09:59:03
    Temat: alpha 200 czy g9
    Od: "ja" <z...@o...pl>

    cześć.
    Wiem,że trudno takie porównania robić ale mam mozliwość kupić jeden z tych
    aparatów za ok 1000zł (alpha z kitem stadardowym 18-70). Wolałbym Canona bo
    jest mniejszy, nie zamierzam też nigdy dokupywać obiektywów do lustara itp.
    Ale jakosć zdjęć tu ma decydujące znaczenie (mam już dobry kompakt canona
    Ixus , który częst noszę ze sobą więc wielkosć drugiego aparatu juz nie
    decyduje) Chciałbym robić dobre zdjęcia w domu, w trudniejszych warunkach
    oświetleniowych, i koniecznie żeby można podpiać lampę-więc oba to spełniają.
    Co by wybrać??
    mam co prawda starą lustrzankę canona analogową z obiektywem wiec mógłbym
    kupić po prostu body 450D ale tak zdrożały ze nie bardzo mnie stać.

  • 2. Data: 2009-02-15 10:19:26
    Temat: Re: alpha 200 czy g9
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > robić dobre zdjęcia w domu, w trudniejszych warunkach
    > oświetleniowych, i koniecznie żeby można podpiać lampę-więc oba to

    Telefon w Erze? ;-)

    Zdecuduj sie - albo nie zamierzasz dokupywac obiektywow,
    albo jakosc zdjec jest decydujaca. Z kitu z Alfy raczej
    zadowolony nie bedziesz...

    IMO G9.

  • 3. Data: 2009-02-15 10:34:47
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    ja wrote:
    > Chciałbym robić dobre zdjęcia w
    > domu, w trudniejszych warunkach oświetleniowych

    W domu przyda sie szeroki kat i wyzsze akceptowalne ISO - na tych polach
    G9 wypada gorzej. Z drugiej strony kit Sony jest kiepski, a samo lustro
    znacznie wieksze i ciezsze, wiec mimo wszystko mniej wygodne (mimo
    wszystko czesto ma to znaczenie). Za to daje wieksza kontrole nad glebia
    ostrosci.
    Pewnie to wszystko wiesz... ale nikt Ci tu nie powie wprost, co Ty masz
    kupic.

    k,

  • 4. Data: 2009-02-15 14:21:41
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W domu przyda sie szeroki kat i wyzsze akceptowalne ISO - na tych polach
    > G9 wypada gorzej. Z drugiej strony kit Sony jest kiepski,

    Ze kit Sony wypada gorzej niż inne to czytałem ale czy jest tak kiepski że
    wyrażnie odstaje od obiektywu g9?

  • 5. Data: 2009-02-15 15:23:34
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ze kit Sony wypada gorzej niż inne to czytałem ale czy jest tak
    > kiepski że wyrażnie odstaje od obiektywu g9?

    Nie wiem - nie udalo mi sie podlacyc obiektywu
    z G9 do mojej Alfy ;-)

  • 6. Data: 2009-02-15 15:35:47
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Agent napisał:

    > Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ze kit Sony wypada gorzej niż inne to czytałem ale czy jest tak kiepski że
    > wyrażnie odstaje od obiektywu g9?

    Obiektyw to nie wszystko. Od ISO 400 w g9 to już masakra
    w cieniach.

    m.
    --
    Terminus Est

  • 7. Data: 2009-02-15 17:58:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Nie wiem - nie udalo mi sie podlacyc obiektywu
    > z G9 do mojej Alfy ;-)

    Rysuje ostro, ale winieta jest spora ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 8. Data: 2009-02-15 18:20:48
    Od: "ja" <z...@o...pl>

    powiem szczerze że spodziewałem się jakiejś zdecydowanej odpowiedzi zeby brać
    alfę-duzy obiektyw, matryca itp a canon to przeciez kompakt -więc nawet jak
    obiektyw kitowy z alfy nie jest jakiś wypasiony to jednak to duże szkło a w
    canonie to jednak teleskop. a tu widzę,że nikt mi tego Canona nie odradza
    zdecydowanie
    Czy ta alfa taka słaba czy Canon taki dobry?
    boję się go trochę bo mam dobrego Ixusa i ma tąką samą matrycę 1/1.7", ten sam
    procek Digic III, tylko szkło i lampa większe-żebym nie kupił sobie poprostu
    drugiej małpki tylko dużej:-)

  • 9. Data: 2009-02-15 18:24:07
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > nikt mi tego Canona nie odradza zdecydowanie
    > Czy ta alfa taka słaba czy Canon taki dobry?

    Ile razy mozna pisac zeby dotarlo? KIT z Alfy jest DO DUPY.
    Jesli zakladasz NIE ZMIENIANIE obiektywu na lepszy
    to aparat nie ma tu znaczenia.

    Chyba, ze idziesz w fotografie otworkowa ;)

  • 10. Data: 2009-02-15 19:43:57
    Od: j...@a...at

    On 15 Feb., 10:59, "ja" <z...@o...pl> wrote:
> [...]
    > mam co prawda starą lustrzankę canona analogową z obiektywem wiec mógłbym
    > kupić po prostu body 450D ale tak zdrożały ze nie bardzo mnie stać.

    sprawa jest prosta.
    alfa d200 to najnizsza polka , bedziesz konfrontowany ze wszystkimi
    niedogodnosciami jakie niesie za soba tanie lustro z badziewiasta
    optyka , a zadnych przyjemnosci poza klaknieciem lustra ( ostatecznie
    to mozesz sobie nagrac w mp3 i odsuchiwac z playera.

    G9 to gorna polka w zakresie aparatow kompaktowych.
    bedziesz mial zdecydowanie mniej zdjec nieudanych z g9 niz z a200.

    istotniejszym ograniczeniem jest predkosc , jak to kompakty maja -nie
    nadaja sie do fotografi sportowej czy ruchu , alfa teoretycznie bylaby
    lepsza , ale w praktyce i tak nie trafi z ostroscia dla ruchliwych
    obiektow.

    jesli zakladasz ze nie zakupisz obiektywow do alfy to ja bym
    rzeczywiscie kupil player mp3 firmy sony i g9 canona.