  • Data: 2013-08-09 14:28:55
    Temat: Re: alkohol we krwi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 8 Aug 2013, k...@g...com wrote:

> [...]
    [...]

    > Nie mnie wyszła taka teza tylko wątkotwórcy. ja się tylko ustosunkowałem.

    Odniosłem się do tezy zostawionej w cytacie o to raczej był Twój tekst :)
    Zważ: nie idzie mi o to, kto czy i jaki ma problem.
    Idzie mi o to, że napisałeś że MA PODSTAWY do kwestionowania pomiaru
    alkomatem.
    A mi wychodzi że nie ma: z jednej strony alkomat jest dopuszczony
    jako przyrząd pomiarowy (wyników pomiaru nie można więc prawomocnie
    podważyć inaczej, niż innym pomiarem), z drugiej przepisy *praktycznie*
    nie dają prawa do unieważnienia pomiaru poprzez zarzut naruszenia
    procedury.
    Nie ma przepisu ustawy lub rozporządzenia stanowiącego "obwiniony
    ma prawo żądania pomiaru badaniem krwi *pod rygorem nieważności
    pomiaru*".
    Przepisy obowiązujące policjantów z p. widzenia kontrolowanego nie
    są "przepisami publicznymi" i nie można ich traktować tak samo,
    jak dajmy na to ustawowego przepisu, stawiając zarzut "naruszono
    art XYZ ustawy z dnia... więc wnioskuję o oddalenie przedstawionych
    wyników".

    pzdr, Gotfryd