  • Data: 2009-02-18 20:05:02
    Temat: Re: algorytm szeregownia i grupowania zadan
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On śro, 18 lut 2009 17:11:19 in article
    news:<20090218171119.432b4f13.wojciech_mula@poczta.n
    ull.onet.pl.invalid>
    Wojciech Muła wrote:

    > Do pogrupowania zadań niezależnych: sortowanie topologiczne.
    (a)---------------- (b)====================

    ad a) trochę dziwne sformułowanie, raczej chodzi chyba tutaj o
    częściowy porządek czyli zbiór typu poset.

    ad b) też myślałem nad taką odpowiedzią, bo OP pisał

    # Troche malo zrozumiale sie wyrazilem. Chodzilo mi o to, ze
    # mamy sami wyznaczyc element (elemety, jezeli to jest grupa)
    # poczatowy. Zakladam, ze graf nie jest cykliczny.

    Czyli nie chodzi o TS (czyli zanurzenie posetu w porządek
    liniowy), a jemu potrzebny jest raczej podział posetu na
    warstwy: "Zakladam, ze ilosc maszyn jest nieograniczona".
    "Elementy początkowe" to nie problem, po prostu podzbiór zadań
    bez wcześniejszych zależności.

    Dalej jednak brak kryterium optymalności wymaganej prze OPa -
    nie zostało ono przecież sformułowane. Więc problem nie jest
    jednoznaczny. Popatrzmy na taki poset (relacje następtswa z
    góry na dół):

    a x
    /\ |
    | c |
    b | |
    | d |
    \/ y

    - warstwa 1 to {a,x}, a co z warstwą drugą? Mamy możliwości {b}
    {c}, {y}, {b,y}, {c,y} oraz {b,c,y}. Którą wybrać?