  • Data: 2011-08-14 15:01:19
    Temat: Re: alchemicy z ABW
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-11 21:45, J.F. pisze:

    > Dawno temu podobno IBM bsadal i stwierdzil ze daje sie odczytac dane do 6
    > zapisow wstecz. Ile w tym prawdy nie wiem, ale taki np Norton Secure Erase
    > nadpisywal dane 6 razy.
    > No ale wtedy bity na dysku byly mikroskopijne, a nie nanoskopijne :-)
    >
    > A windows sporo rzeczy zapamietuje i sporo mozna odczytac.

    Problemem jest jeszcze to, że dziś dane przechodzą przez kilka warstw
    nim trafią fizycznie na nośnik.

    Bo poniżej aplikacji jest jeszcze system plików, a poniżej tego hardware
    dysku który z danymi może robić różne rzeczy.

    Twarde dyski magnetyczne miały trochę zapasowego miejsca na dysku, gdzie
    były mapowane części dysku, które zdradzały jakieś techniczne problemy.
    Dyski SSD też mają swoje algorytmy niedopuszczające do uszkodzenia
    fragmentów dysku przez częsty zapis jednego fragmentu.

    Może się więc okazać że program nadpisujący, zapisał swoimi losowymi
    danymi fizycznie inne fragmenty nośnika niż te które miały zostać
    faktycznie skasowane, a oryginalne dane zostały nieruszone.