  • Data: 2011-03-11 21:44:27
    Temat: Re: [alarmowe] 909 czyli pani minister ma pomys3a ;-)
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Mar 2011 12:49:09 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >A czy strażak siedzący w remizie nie przekracza swoich uprawnień już
    >w chwili odebrania wywołania 112? Oczywiście znów nie ze zwojej winy
    >(posadzić -- i to nie w remizie -- trzeba tego, kto zdecydował by
    >puścić ruch do niego). Ktoś kto tam zadzwomił, nie dzwonił rzecież
    >do remizy, tylko na "numer alarmowy 112".
    Nie przekracza bo (w wiekszosci wojewodztw) komendanci wojewodzcy
    policji/strazy pozarnej zawarli z wojewodami porozumienia w ktorych
    czasowo przekazono obowiazek odbierania 112 na te sluzby. Szczegoly w
    raporcie NIK z ub. roku.

    >Może da to, że strażak (ten konkretny z remizy, a właściwie wielu
    >strażaków ze wszystkich remiz) uświadomi sobie w co był do tej pory
    >wrabiany i w co dalej go chcą wrabiać, powie więc "sorry panowie, sami
    >te telefony odbierajcie, ja nie będę brał dłużej odpowiedzialności
    >za czyjąś głupotę i czyjeś tragedie". To już by był postęp.
    Niestety ten co siedzi na samym dole to ma najmniej do powiedzenia.

    >A jaka jest różnica między jednym i drugim?
    Operatorski opisalem, a dyspozytorski to taki w ktorym z jednego
    miejsca odbywa sie przyjmowanie zgloszen i dysponowanie zasobow oraz
    kierowanie akcjami. Przyjmujac kolejny telefon operator-dysponent wie
    co ma wolnego w dyspozycji i co skad dokad moze wyslac aby bylo
    najszybciej. Wie tez gdzie sa obecnie prowadzone dzialania i jest w
    stanie ocenic ze kolejne zgloszenie choc wskazuje na inna ulice jest w
    rzeczywistosci tym samym ktore jest juz obslugiwane. W operatorskim
    operator nie wie co gdzie sie dzieje, ma tylko historie przekazanych
    zgloszen i nie wie czy interwencje tam jeszcze trwaja czy juz sie moze
    zakonczyly.

    >ale ktoś chyba pomyślał i zdał sobie sprawę, że np. "dyspozytor karetek
    >pogotowia" dla całego województwa, to bezsens.
    Akurat z ratownictwem medycznym moze byc najwiekszy problem bo jest
    ono jakby nie patrzec "prywatne" (za pieniadze publiczne, na podstawie
    kontraktow). Dzis dysponentem karetek na danym obszarze (niekoniecznie
    zgodnym z podzialem administracyjnym) jest ten, jutro moze byc inny
    podmiot.

    >Skoro zostanie przyjęte, to już wyraźny postęp.
    Teraz tez jest przyjmowane w poszczegolnych sluzbach, terytorialnie
    blizej zglaszajacego ("tu sie pali obok tego krzyza przy domu
    Paciaciakowej" - lokalnie mozna to zrozumiec, operator wojewodzki nie
    wie gdzie Paciaciakowa mieszka - potrzebuje PLI CBD - i jesli ono
    ruszy istotnie to bedzie wielki postęp)

    >Łatwiej zapewnić
    >stałą dostępność niezajętych linii w jednym dużym centrum, niż
    >w kilkudziesięciu małych (komisariat czy remizę z jedną linią miejską
    >trudno nazwać "centrum").
    Teoretycznie tak. Niestety zapomnialem napisac, ze znane mi realne
    plany (techniczno-logistyczno-kadrowe) zakladaja ze cale wojewodztwo
    ma obslugiwac mniej ludzi niz obecnie obsluguje wszystkie telefony we
    wszystkich sluzbach na terenie miasta-siedziby wojewody- w ktorym to
    obecnie sa kilkuminutowe kolejki do polaczen np z policja. Czyli
    kilkukrotnie wiecej ludzi obslugiwanych przez mniejsza liczbe
    obslugujacych.

    >Czyli to operator będzie się dobijał na zajęty numer komisariatu, drugi
    >w tym czasie będzie mógł organizować sikawki, kolejny pomoc medyczną
    >itd. No to znakomicie. O to chodziło.
    No znakomicie. Operator dobijajacy sie w teren nie odbierze kolejnego
    zgloszenia. Przy planowanej tak malej liczbie operatorow system bedzie
    niewydolny na starcie.

    WAM