  • 1. Data: 2013-01-04 19:52:54
    Temat: alarm PC speaker
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    Mam problem z komputerem. Otóż gdy uruchamia się komputer wyje PC speaker,
    na wyświetlaczu pokazuje się błąd 96. Gdy następuje samoczynne wyłączenie
    jest 9F. Gdy uruchamiam ponownie to jest kod 90 (płyta Abit).
    Kod award to długi ton wysoki i niski (jak karetka). Czyżby coś z
    procesorem?
    Tak czyściłem komputer (inna i długa historia), zdejmowałem blok z CPU, ale
    sam procesor z gniazda nie był ruszany.

  • 2. Data: 2013-01-04 22:38:12
    Temat: Re: alarm PC speaker
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 4 stycznia 2013 (19:52:54) napisano:

    Jaki to model płyty?

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 3. Data: 2013-01-04 22:52:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Yakhub" napisał w wiadomości grup
    > Jaki to model płyty?
    Abit AS-8 rev. 1.1

  • 4. Data: 2013-01-05 10:56:52
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Abit AS-8 rev. 1.1

    Udało się zrobić - wyjąłem procesor z socketu i wygiąłem kilka pinów igłą i
    komputer ożył. ;)

  • 5. Data: 2013-01-08 12:15:26
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 04/01/2013 18:52, qwerty wrote:

    > Mam problem z komputerem. Otóż gdy uruchamia się komputer wyje PC
    > speaker, na wyświetlaczu pokazuje się błąd 96. Gdy następuje samoczynne
    > wyłączenie jest 9F. Gdy uruchamiam ponownie to jest kod 90 (płyta Abit).

    W 'manualu' nie jest wyjaśnione co te kody oznaczają?
    Na szybko znalazłem tylko to - może pomoże.
    http://pcf.mundayweb.com/index.php?view=172&

    > Kod award to długi ton wysoki i niski (jak karetka). Czyżby coś z
    > procesorem?

    Tak.

    > Tak czyściłem komputer (inna i długa historia), zdejmowałem blok z CPU,
    > ale sam procesor z gniazda nie był ruszany.

    No to wygląda na to, że musisz to zrobić ponownie wyciągając CPU. Przy
    okazji upewnij się, że wszystkie zasilania są w porządku, kondensatory
    "zdrowe" i RAM siedzi jak należy.
    --