  • Data: 2011-07-25 12:32:46
    Temat: Re: akumulator z komorki - uklad rozladowywania
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie było to do mnie, ale nie wiem, czy będziesz miał więcej
    > rozmówców po takim niegrzecznym tekście, świadczącym dodatkowo o
    > kompletnej ignorancji i negacji aktualnego stanu technologii.
    >
    > --
    > Zbyszek
    Myślę, że problem z urządzeniami "inteligentnymi" (tzn. z mikrokontrolerem i
    programem),
    czyli teraz niemal wszystkich urządzeń, polega na tym, że często już
    programista nie nadąża za fizyką.
    Może się zdarzyć, że róźne tricki i sposobiki na ominięcie pętli programu
    sterownika,
    spowodują, że telefon dłużej będzie ładować aku
    i stary dłużej pociągnie. (myślę o akumulatorze :-))

    Ja mam taki notebook HP i bateria starcza w nim na jakieś 20 minut pracy.
    Jednak czasem, jak podłączę go do sieci, a jest w stanie uśpienia, a nie
    wyłączony, czy włączony
    to naładuje te stare aku tak, że starczy na 1h pracy.
    Wydaje mi się, że programiści bardzo ostrożnie podchodzą do problemu
    przeładowania aku.
    Robią sobie proste warunki na temperaturę max, napięcie itp.
    Dla nowych aku jest pięknie, a potem technologia powoduje zmianę napięć,
    rezystancji wewnętrznej,
    co za tym idzie temperatury, i zakres użyteczny tego co zostało z aku
    tragicznie zostaje zawężony.

    Podobne zjawiska są w samochodach ze sterownikami.
    Czasem trudno przewidzieć co programista miał na myśli pisząc
    oprogramowanie.
    Np. w lepszej wersji citroena są takie światełka, które ładnie i płynnie się
    ściemniają po kilku minutach od zamknięcia drzwi.
    Użytkownik jednak, nie może ich zgasić samemu, gdy drzwi są otwarte.
    W związku z tym przełączniki o dwóch pozycjach trzeba ustawiać nie
    naturalnie w pośredniej pozycji,
    bo nie można posłuchać muzyki na ogrodzie, aby nie wyładował się akumulator.
    Widać, że programowo da się zrobić ściemnianie, ale już wyłączanie
    dowolnie - nie.

    Dochodzi do tego, że aby wyłaczyć światła trzeba jeździć do serwisu.
    Postęp do tyłu :-(

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar