eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaakumulator rozładowany do zeraRe: akumulator rozładowany do zera
  • X-Received: by 10.140.27.233 with SMTP id 96mr24478qgx.32.1391531198765; Tue, 04 Feb
    2014 08:26:38 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.27.233 with SMTP id 96mr24478qgx.32.1391531198765; Tue, 04 Feb
    2014 08:26:38 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!uq10no9323064igb.0!news-out.
    google.com!s3ni6987qas.0!nntp.google.com!f11no12364069qae.1!postnews.google.com
    !glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 4 Feb 2014 08:26:38 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <52f0bdcd$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.219.1;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 31.175.219.1
    References: <X...@l...net>
    <4lksz8eeau0j$.19ohh8m8vhdaa$.dlg@40tude.net>
    <4...@g...com>
    <52efb411$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <52f02072$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <52f0bdcd$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: akumulator rozładowany do zera
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Tue, 04 Feb 2014 16:26:38 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:659220
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 4 lutego 2014 11:09:25 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > news:503deb5f-2edc-49f3-9559-2368f8454382@googlegrou
    ps.com...
    >
    > W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 23:58:01 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    >
    > > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > >
    >
    > > news:3a2bfd38-fc19-472a-bff9-69596973d133@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >
    >
    > > W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 16:15:37 UTC+1 użytkownik yabba
    >
    > > napisał:
    >
    > >
    >
    > > > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > news:490f0cac-094b-4b7e-96fd-3e73f0f45558@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > W dniu niedziela, 2 lutego 2014 11:07:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > > Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > > Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > > Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > > przestal wywalac.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > > Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik
    >
    > >
    >
    > > > > skoro
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > > ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Dużą czyli ile?
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Ładowałem chyba z 3 lub 4 akumulatory wyładowane do 0 i zawsze na
    >
    > > > początku
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > zachowywały się prawie jak zwarcie i ciągnęły duży prąd.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Potrafisz to w jakiś sposób wytłumaczyć? Najlepiej oprzyj się na tym że
    >
    > >
    >
    > > > akumulator to SEM + szeregowo umowny rezystor określający rezystancję
    >
    > >
    >
    > > > wewnętrzną. SEM jest stałe w dużym zakresie w sprawnym
    >
    > >
    >
    > > > akumulatorze i wynosi ok 2V na celę bez względu na stopień rozładowania.
    >
    > >
    >
    > > > Zmienia się jedynie Rw. Im bardziej rozładowany akumulator tym Rw
    >
    > > > większe.
    >
    > >
    >
    > > > Jak całkowicie rozładowany to SEM ma dalej w
    >
    > >
    >
    > > > okolicach 2V ale tak duże Rw że jak podłączyć żarówkę od małej latarki
    >
    > > > to
    >
    > >
    >
    > > > całe SEM odłoży się na Rw i na zaciskach akumulatora napięcie spadnie do
    >
    > >
    >
    > > > bliskiego zeru. Przy skrajnym rozładowaniu podlączenie
    >
    > >
    >
    > > > miernika o Rwmiernika =1Mom powoduje spadek napiecia na zaciskach do
    >
    > >
    >
    > > > zera.działa w obie strony. Przy rozładowaniu nie pozwala pociągnąć zbyt
    >
    > >
    >
    > > > dużego prądu ( bateria AAA jak by miała Rw=0 to przy
    >
    > >
    >
    > > > zwarciu dała by prąd nieskończenie wielki, krotko ale by dala). Przy
    >
    > >
    >
    > > > ładowaniu nie pozwala na ładowanie prądem większym niż (Uład-Uaku)/Rw.
    >
    > >
    >
    > > > Rezystancji wewnętrznej ładowarki można nie brać pod uwagę. To > jak
    >
    > >
    >
    > > > całkowicie rozładowany akumulator o rezystancji wewnętrznej liczonej w
    >
    > >
    >
    > > > giga omach może wywalić przy kilkunastu woltach bezpiecznik 1A albo 5A?
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Tego stałego SEM w funkcji rozładowania nie byłbym taki pewny. Mogę się
    >
    > >
    >
    > > mylić, ale coś mi się kołacze, że SEM spada mocno po przekroczeniu
    >
    > >
    >
    > > dopuszczalnego poziomu rozładowania. Rw zaś zmienia się z okolic 0,1-0,3
    >
    > >
    >
    > > omów na 1-2 omy.
    >
    > >
    >
    > > Zresztą doświadczenia potwierdzają tę teorię.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > --
    >
    > >
    >
    > > Pozdrawiam,
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > yabba
    >
    > Zadanie.
    >
    > Jaką rezystancję wewnętrzną będzie posiadał akumulator ołowiowy rozruchowy o
    >
    > SEM 12V jeśli po dołączeniu do niego silnika elektrycznego pobierającego 1kW
    >
    > napięcie na zaciskach akumulatora spadnie do 10,5V.
    >
    > Jaką rezystancję wewnętrzną będzie miał taki sam akumulator jak z
    >
    > poprzedniego zadania jeśli po podłączeniu do niego żarówki 5W napięcie na
    >
    > zaciskach spadnie do 9V.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > W pierwszym przypadku 0,018 oma, w drugim 7,2 oma.
    >
    >
    >
    > Czy akumulatory były naładowane do pełna?
    >
    > Dlaczego zakładasz, że SEM jest stałe? Moim zdaniem SEM zależy od stopnia
    >
    > naładowania.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    >
    >
    > yabba

    Sam widzisz jak się można pomylić. Pomyliłeś się w szacunkach prawie 10 razy. SEM
    jest stałe i wynika tylko z jakiś szeregów elektrochemicznych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: