-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "T." <k...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <jflrmi$u8c$1@usenet.news.interia.pl>
Subject: Re: akumulator - objawy wykończenia?
Date: Tue, 24 Jan 2012 15:33:20 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
X-Antivirus: avast! (VPS 120124-0, 2012-01-24), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 40
Message-ID: <4f1ec1c2$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.3.158.130
X-Trace: 1327415746 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1259 83.3.158.130:1752
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2428700
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "brunet.wp"
<S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
ERY> napisał w
wiadomości news:jflrmi$u8c$1@usenet.news.interia.pl...
> Witam,
>
> Mój akumulator: Varta 95Ah (czarny z napisami VW, Audi, możliwe, że
> zamontowany fabrycznie), silnik: 1.9TDI. Jeżdżę głównie po mieście, na
> krótkich odcinkach (10km).
>
> Zrobiłem dłuższą trasę (2x250km) i postawiłem auto na ponad 4 dni
> (dokładnie 108h). Nie odpalił - resztkami energii zakręcił.
>
> Na postoju pobiera ok. 120mA (chyba dużo, ale podobno tyle musi).
> Zakładając, że był naładowany do pełna, to jego pojemność wynosi 108h x
> 0,12A = 12,6Ah.
>
> Wziąłem dziada do mieszkania i podłączyłem pod prostownik. Ładowałem
> prądem ok. 2A przez ok. 4h. Napięcie doszło do 14,6V i wyłączyłem
> ładowanie, bo był pełen.
>
> Przez 2 dni stał w mieszkaniu, napięcie utrzymywało się cały czas na
> poziomie 12,6V. Podłączyłem żarówkę 21W (pobór 1,75A) na 2,5h (pobrał
> 4,4Ah) . Pod koniec testu napięcie wynosiło 12,2V, a po odłączeniu żarówki
> utrzymuje się na poziomie 12,4V.
>
> Co sądzicie o tym pacjencie? Jest sens jego powrotu do auta czy
> zdecydowanie kupić nowy? Jeśli nowy, to upatrzyłem sobie Vartę Silver
> 100Ah, 830A (cena 430zł na allegro).
>
> Może jakieś inne sposoby przetestowania akumulatora?
>
Sprawdź napięcie na akumulatorze kiedy kręcisz rozrusznikiem. Przy spadku
poniżej 9 V należy spodziewać się problemów.
I druga praktyczna wskazówka - jeśli żarówki świateł świecą bardziej na
żółto, spodziewaj się problemów :-)
Ps. Właśnie 3 dni temu wymieniłem padnięty aku... :-) Ale spodziewałem się
tego, choć zgodnie z prawem Murphy'ego zdechł poza domem.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.12 15:58 brunet.wp
- 24.01.12 16:01 brunet.wp
- 24.01.12 16:45 J.F
- 24.01.12 17:11 brunet.wp
- 25.01.12 09:47 T.
- 25.01.12 09:56 brunet.wp
- 25.01.12 10:51 AZ
- 25.01.12 10:55 J.F
- 25.01.12 12:01 Axel
- 25.01.12 12:02 Jakub Witkowski
- 25.01.12 12:51 brunet.wp
- 25.01.12 17:33 Przemysław Czaja
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=