-
21. Data: 2025-01-12 14:03:28
Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:vm00hm$jiit$1@news.icm.edu.pl>
user Pixel(R)?? pisze tak:
>> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
>> i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada 13.8v 13.2v
>> 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
>
> No dobra, to dlaczego ten zły nie chcesz podładować, tak dłużej?
> Przecież mu to nie zaszkodzi a raczej pomoże.
Bo k. nie ma prądu na zewnątrz a ja jestem poderwany na wszystkie
możliwe sposoby i powinienem iśc do szpitala na operację.
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
-
22. Data: 2025-01-13 01:59:45
Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 12.01.2025 o 14:03, PiteR pisze:
>>> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
>>> i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada 13.8v 13.2v
>>> 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
>>
>> No dobra, to dlaczego ten zły nie chcesz podładować, tak dłużej?
>> Przecież mu to nie zaszkodzi a raczej pomoże.
>
> Bo k. nie ma prądu na zewnątrz a ja jestem poderwany na wszystkie
> możliwe sposoby i powinienem iśc do szpitala na operację.
>
Mogłeś napisać na wstępie, że oboje wymagacie doładowania :)
Ić się wylecz, aku poczeka :)
--
Pixel(R)??
-
23. Data: 2025-01-13 09:47:02
Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 10 Jan 2025 22:31:53 -0600, ptoki wrote:
> On 2025-01-10 11:12, J.F wrote:
>> On Thu, 9 Jan 2025 20:17:03 -0600, ptoki wrote:
>>> On 2025-01-09 14:11, PiteR wrote:
>>>> Co myślicie o moim samochodziku?
>>>> Nowa Varta 55Ah
>>>>
>>>> Jeżdzę ostatnio z multimetrem.
>>>>
>>>> 1. Ładowanie jak skała 14.4v nie ważne ile czego nawłączam.
>>>> 2. po zgaszeniu silnika błyskawicznie spada na 12.0v
>>
>>>> Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
>>>> powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.
>>>>
>>>
>>> Sie ciesz ze masz 12V u mnie notorycznie jest 11.8 lub nawet mniej nawet
>>> po ladowaniu, w jesien/zime.
>>
>> Zły miernik, czy zwarta cela?
>> Obstawiam celę :-(
>>
> W kolejnych prawie nowych aku albo rocznych dwuletnich w roznych autach?
No to zły miernik :-)
> Juz przestalem sie przejmowac jak widze 11V. I zakladam ze aku wytrzyma
> maks 3 lata.
Mój ostatni wytrzymał 6. I wcale nie uważam, że to dobrze.
> Choc sa wyjatki. Ah, I te 3 lata w warunkach zimy, nie to
> co w Polsce mamy.
Szwecja, Norwegia, Suwałki?
Jesli naprawde masz 11V, to akumulator jest rozładowany.
I on Ci w zimę nie zapali. Albo nawet elektrolit zamarznie.
>>> Przylaczam sie do pytania o to z czego robi sie aku dzis.
>>> Juz nawet nie mowie ze kiedys aku do malacza mial chyba 34Ah a teraz juz
>>> pojemnosci nie pisza tylko maksylmalne prady jakie sie daje osiagnac - w
>>
>> IMO - pojemności ciągle piszą.
>> A do rozruchu to właśnie prądy ważne, a nie pojemności :-)
>>
> Niby tak, ale jak auto stoi tydzien to pojemnosci jest tyle ze pradu tez
> nie ma. Auto stoi a szpeje prad zra bo centralny zamek musi sluchac caly
> czas. I takie tam...
Przyzwoite auto bierze może 20mA na postoju. Co daje 0.5Ah na dobę.
Tydzien akumulatorowi nie straszny.
Zaczeli też robić nieprzyzwoite, i dwa tygodnie nie postoją.
> W maluchu literalnie nic nie pracowalo a aku byl tak duzy jak w foce z
> radiami, zamkami, alarmami, logika gaszenia auta po jego wylaczeniu itp...
Wow, a coż to za foka? Hybryda jakaś?
Ostatnio to nieprzyzwoite robiła Toyota.
>>> praktyce pojmnosci sa na poziomie 90minut:
>>>
>>> Examples of Ford Focus battery reserve capacities
>>> 2016 Ford Focus: Has a reserve capacity of 140 minutes
>>> 2018 Ford Focus: Has a reserve capacity of 120 minutes
>>> 2015 Ford Focus: Has a reserve capacity of 95 minutes
>>>
>>> How to calculate RC
>>> Charge the battery to 100%
>>> Start a clock
>>> Draw 25 amps of power from the battery at 80°F
>>> Stop the clock when the battery voltage drops below 10.5 volts
>>> The number of minutes the battery supplied power is the RC rating
>>>
>>> Czyli nowa foka ma aku o pojemnosci 37Ah.
>>
>> Nie. efekt 25A.
>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Puekerta
>>
>> (czeski błąd w linku?)
>>
>> Normalnie pojemność jest podawana przy prądzie 10h lub nawet 5h,
>>
>> a prąd maksymalny ... podobno te oryginalne mają nieduży
>> https://youtu.be/tpqYdEWf9VY?t=170
>>
>> ktos tam dopisał, ze rozruszniki z przekładniami juz nie wymagają tak
>> dużych prądów.
>> Ale jak zrobic akumulator o dużej pojemności i małym prądzie
>> rozruchowym?
>> I w ogóle - po co ta duża pojemność ?
>>
>
> Zeby nie musiec aku co 3 lata wymieniac.
> Bo jak pojemnosc konkretna to po tych 5 latach dalej pokreci mimo ze juz
> 60% akumulatora nie ma...
Zuzyłem kiedys aku do 4Ah (słownie: cztery).
I nadal swietnie zapalał. Oczywiscie raz, góra dwa.
No i nie mogłem zapomniec swiateł wyłączyć, nawet na 15 minut.
Z tym, że akumulator był duży, to mimo żuzycia prąd dawał spory.
>>> Nie dziw sie ze masz jak masz, lepiej nie bedzie. Nawet jak poszukasz
>>> lepszego aku.
>> Ale akurat ma bardzo dobrze. Napięcie ładowania 14.4V, wręcz wzrorowe.
>>
>
> U mnie tez ladowalo wzorowo.
> Az auto oglupialo i posypalo bledami i serwis zasugerowal lawete bo nie
> bylo wiadomo czy 3x wyzsze cisnienie oleju to jakas fanaberia czy
> rzeczywisty pomiar.
Od ładowania, czy od awarii aku ?
Mnie ostatnio pokazuje za duże cisnienie turbiny, i nie wiadomo -
czujnik, czy sterowanie turbiną :-)
>> Tylko pytanie kiedy ten akumulator wysiądzie i gdzie :-)
> A popchac zeby odpalic ponoc nie powinno sie :)
IMHO - to jakos bardzo cięzko idzie ostatnio pchanie.
Liczę tylko na kable.
J.
-
24. Data: 2025-01-13 13:17:05
Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 13 Jan 2025 01:59:45 +0100, PixelÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 12.01.2025 o 14:03, PiteR pisze:
>>>> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
>>>> i nic takiego nie ma miejsca. NapiÄcie powoli spada 13.8v 13.2v
>>>> 12.6v. Nic nie podĹadowuje w zimÄ.
>>>
>>> No dobra, to dlaczego ten zĹy nie chcesz podĹadowaÄ, tak dĹuĹźej?
>>> PrzecieĹź mu to nie zaszkodzi a raczej pomoĹźe.
>>
>> Bo k. nie ma prÄ du na zewnÄ trz a ja jestem poderwany na wszystkie
>> moĹźliwe sposoby i powinienem iĹc do szpitala na operacjÄ.
>>
> MogĹeĹ napisaÄ na wstÄpie, Ĺźe oboje wymagacie doĹadowania :)
> IÄ siÄ wylecz, aku poczeka :)
Ale iÄ, bo jak pojedziesz, to moĹźesz nie zapalic przy powrocie :-P
J.
-
25. Data: 2025-01-13 13:24:47
Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sun, 12 Jan 2025 12:04:30 +0100, PixelÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 12.01.2025 o 11:51, Lisciasty pisze:
>>> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
>>> i nic takiego nie ma miejsca. NapiÄcie powoli spada
>>> 13.8v 13.2v 12.6v. Nic nie podĹadowuje w zimÄ.
>>>
>>> akumulator Topla 66Ah niebieski.
>>
>> A jakie masz napiÄcie Ĺadowania na wyĹźszych obrotach? To jest wĹaĹnie
>> ten knyf ;)
>
> WÄ tpiÄ. Ludzie nie kumajÄ , Ĺźe Ĺadowanie skuteczne akumulatora nadal
> powinno trwaÄ ok 10 godzin, najlepiej maĹym prÄ dem, pomimo Ĺźe to juĹź AGM
> siÄ wkĹada i myĹlÄ , Ĺźe jak jadÄ 3 godziny to on siÄ naĹaduje skutecznie
> :)...i jeĹźdĹźÄ tak 3 lata i akumulator umiera.
Ale jak czÄsto jeĹźdzÄ ?
Przez 3h moĹźe sporo Ĺadunku zaĹapaÄ.
A potem troche innych jazd, i doĹaduje siÄ do peĹna ... chyba, Ĺźe coĹ
bÄdzie rozĹadowywaÄ ..
>> Jedna sprawa to gĂłwniane akumulatory (no bo lepiej w fabryce wsadziÄ
>> brandowanego chinola za 30 ojro niĹź yuasÄ za 60), a druga to spieprzone
>> ukĹady Ĺadowania ktĂłre nie dziaĹajÄ prawidĹowo.
>
> A to juĹź inna sprawa.
A podobno fabryka porzÄ dne wstawia, zupeĹnie nie wiadomo czemu ...
J.
-
26. Data: 2025-01-13 19:17:26
Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
Od: Waldek <m...@n...dam>
W dniu 2025-01-12 o 14:00, PiteR pisze:
> in <news:vm06qq$mbn$1@news.chmurka.net>
> user Lisciasty pisze tak:
>
>> A jakie masz napięcie ładowania na wyższych obrotach?
>
> Zawsze takie samo. !4.0v w lecie, 14.4v w mrozy.
>
Mam w Hultaju aku od 10lat - fabryczny
Napięcie 14,4V z alternatora, przy mrozie 14,6
Pokonuje dziennie 2x po 10km do roboty i nazad - nazad w korkach ;)
- rzadko w trasie, może średnio raz na miesiąc ~300km autostradą
Jeszcze nigdy nie podpinałem zewnętrznej ładowaczki
bo nie widziałem takiej potrzeby - U "spoczynkowe" 11,9-12V
Nie wiem ile jeszcze wytrzyma ale póki co pali bez problemu
- bateria ma tylko 40 Ah
Poprzednio w Eskorcie (też 1,6 ) miałem nowy aku 64Ah przez 12 lat
Pozdrawiam
-
27. Data: 2025-01-14 02:51:51
Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:vm3lbm$1sum2$1@dont-email.me>
user Waldek pisze tak:
>>> A jakie masz napięcie ładowania na wyższych obrotach?
>>
>> Zawsze takie samo. 14.0v w lecie, 14.4v w mrozy.
>
> Mam w Hultaju aku od 10lat - fabryczny
brawo Ty!
> Napięcie 14,4V z alternatora, przy mrozie 14,6
>
> Pokonuje dziennie 2x po 10km do roboty i nazad - nazad w korkach ;)
> - rzadko w trasie, może średnio raz na miesiąc ~300km autostradą
Mam do pracy 3km ale jeżdze po Londynie esy floresy żeby podładować.
W tym nowożytnym samochodzie (może nie uwierzycie) ale nie ważne ile
nawłączam odbiorników jest 14.5v
> Jeszcze nigdy nie podpinałem zewnętrznej ładowaczki
> bo nie widziałem takiej potrzeby - U "spoczynkowe" 11,9-12V
> Nie wiem ile jeszcze wytrzyma ale póki co pali bez problemu
> - bateria ma tylko 40 Ah
>
> Poprzednio w Eskorcie (też 1,6 ) miałem nowy aku 64Ah przez 12 lat
też tak chce, żadnej ładowareczki
robi sie ciepło wyrwe mu serce w weekend
zmierze prąd upływu na czuwaniu.
to moje odczyty z wczoraj
https://ibb.co/9cYqjGJ
gwarancja
https://ibb.co/Vvv4p5M
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
-
28. Data: 2025-01-14 11:48:04
Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 13 Jan 2025 13:24:47 +0100, J.F napisaĹ(a):
> On Sun, 12 Jan 2025 12:04:30 +0100, PixelÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
>> W dniu 12.01.2025 o 11:51, Lisciasty pisze:
>>>> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
>>>> i nic takiego nie ma miejsca. NapiÄcie powoli spada
>>>> 13.8v 13.2v 12.6v. Nic nie podĹadowuje w zimÄ.
>>>>
>>>> akumulator Topla 66Ah niebieski.
>>>
>>> A jakie masz napiÄcie Ĺadowania na wyĹźszych obrotach? To jest wĹaĹnie
>>> ten knyf ;)
>>
>> WÄ tpiÄ. Ludzie nie kumajÄ , Ĺźe Ĺadowanie skuteczne akumulatora nadal
>> powinno trwaÄ ok 10 godzin, najlepiej maĹym prÄ dem, pomimo Ĺźe to juĹź AGM
>> siÄ wkĹada i myĹlÄ , Ĺźe jak jadÄ 3 godziny to on siÄ naĹaduje skutecznie
>> :)...i jeĹźdĹźÄ tak 3 lata i akumulator umiera.
>
> Ale jak czÄsto jeĹźdzÄ ?
> Przez 3h moĹźe sporo Ĺadunku zaĹapaÄ.
> A potem troche innych jazd, i doĹaduje siÄ do peĹna ... chyba, Ĺźe coĹ
> bÄdzie rozĹadowywaÄ ..
Alternatory w maĹych autkach miewajÄ po 60A, w wiÄkszych powyĹźej 100A.
Akumulator tyle raczej nie poĹknie, wiÄc tak czy inaczej to i tak powinien
byÄ duĹźy prÄ d Ĺadowania. A przynajmniej przy obrotach nieco wiÄkszych, niĹź
na postoju.
>
>>> Jedna sprawa to gĂłwniane akumulatory (no bo lepiej w fabryce wsadziÄ
>>> brandowanego chinola za 30 ojro niĹź yuasÄ za 60), a druga to spieprzone
>>> ukĹady Ĺadowania ktĂłre nie dziaĹajÄ prawidĹowo.
>>
>> A to juĹź inna sprawa.
>
> A podobno fabryka porzÄ dne wstawia, zupeĹnie nie wiadomo czemu ...
>
Z reguĹy sprzÄt "na pierwszy montaĹź" jest lepszy.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
29. Data: 2025-01-14 14:41:35
Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
W dniu 14.01.2025 o 11:48, Adam pisze:
> Alternatory w małych autkach miewają po 60A, w większych powyżej 100A.
> Akumulator tyle raczej nie połknie, więc tak czy inaczej to i tak powinien
> być duży prąd ładowania.
Poza ładowaniem akumulatora alternator ma jeszcze parę innych rzeczy do
zasilenia.
--
SW3
-
30. Data: 2025-01-14 16:41:39
Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 14 Jan 2025 11:48:04 +0100, Adam wrote:
> Dnia Mon, 13 Jan 2025 13:24:47 +0100, J.F napisaĹ(a):
>> On Sun, 12 Jan 2025 12:04:30 +0100, PixelÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
>>> W dniu 12.01.2025 o 11:51, Lisciasty pisze:
>>>>> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
>>>>> i nic takiego nie ma miejsca. NapiÄcie powoli spada
>>>>> 13.8v 13.2v 12.6v. Nic nie podĹadowuje w zimÄ.
>>>>>
>>>>> akumulator Topla 66Ah niebieski.
>>>>
>>>> A jakie masz napiÄcie Ĺadowania na wyĹźszych obrotach? To jest wĹaĹnie
>>>> ten knyf ;)
>>>
>>> WÄ tpiÄ. Ludzie nie kumajÄ , Ĺźe Ĺadowanie skuteczne akumulatora nadal
>>> powinno trwaÄ ok 10 godzin, najlepiej maĹym prÄ dem, pomimo Ĺźe to juĹź AGM
>>> siÄ wkĹada i myĹlÄ , Ĺźe jak jadÄ 3 godziny to on siÄ naĹaduje skutecznie
>>> :)...i jeĹźdĹźÄ tak 3 lata i akumulator umiera.
>>
>> Ale jak czÄsto jeĹźdzÄ ?
>> Przez 3h moĹźe sporo Ĺadunku zaĹapaÄ.
>> A potem troche innych jazd, i doĹaduje siÄ do peĹna ... chyba, Ĺźe coĹ
>> bÄdzie rozĹadowywaÄ ..
>
> Alternatory w maĹych autkach miewajÄ po 60A, w wiÄkszych powyĹźej 100A.
> Akumulator tyle raczej nie poĹknie, wiÄc tak czy inaczej to i tak powinien
> byÄ duĹźy prÄ d Ĺadowania. A przynajmniej przy obrotach nieco wiÄkszych, niĹź
> na postoju.
Jak jest mocno rozĹadowany, to i sporo poĹknÄ c potrafi, np 30A.
>>>> Jedna sprawa to gĂłwniane akumulatory (no bo lepiej w fabryce wsadziÄ
>>>> brandowanego chinola za 30 ojro niĹź yuasÄ za 60), a druga to spieprzone
>>>> ukĹady Ĺadowania ktĂłre nie dziaĹajÄ prawidĹowo.
>>>
>>> A to juĹź inna sprawa.
>>
>> A podobno fabryka porzÄ dne wstawia, zupeĹnie nie wiadomo czemu ...
>>
> Z reguĹy sprzÄt "na pierwszy montaĹź" jest lepszy.
Ale akumulator? Fabryce powinno zaleĹźeÄ, Ĺźeby klient po 5 latach
przyjechaĹ do ASO i kupiĹ nowy :-)
No chyba, Ĺźe dajÄ 6 lat gwarancji :-)
J.