eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaakumulator napięcie 12.0v
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 21. Data: 2025-01-12 14:03:28
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vm00hm$jiit$1@news.icm.edu.pl>
    user Pixel(R)?? pisze tak:

    >> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
    >> i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada 13.8v 13.2v
    >> 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
    >
    > No dobra, to dlaczego ten zły nie chcesz podładować, tak dłużej?
    > Przecież mu to nie zaszkodzi a raczej pomoże.

    Bo k. nie ma prądu na zewnątrz a ja jestem poderwany na wszystkie
    możliwe sposoby i powinienem iśc do szpitala na operację.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo


  • 22. Data: 2025-01-13 01:59:45
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.01.2025 o 14:03, PiteR pisze:

    >>> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
    >>> i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada 13.8v 13.2v
    >>> 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
    >>
    >> No dobra, to dlaczego ten zły nie chcesz podładować, tak dłużej?
    >> Przecież mu to nie zaszkodzi a raczej pomoże.
    >
    > Bo k. nie ma prądu na zewnątrz a ja jestem poderwany na wszystkie
    > możliwe sposoby i powinienem iśc do szpitala na operację.
    >
    Mogłeś napisać na wstępie, że oboje wymagacie doładowania :)
    Ić się wylecz, aku poczeka :)

    --
    Pixel(R)??


  • 23. Data: 2025-01-13 09:47:02
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Jan 2025 22:31:53 -0600, ptoki wrote:
    > On 2025-01-10 11:12, J.F wrote:
    >> On Thu, 9 Jan 2025 20:17:03 -0600, ptoki wrote:
    >>> On 2025-01-09 14:11, PiteR wrote:
    >>>> Co myślicie o moim samochodziku?
    >>>> Nowa Varta 55Ah
    >>>>
    >>>> Jeżdzę ostatnio z multimetrem.
    >>>>
    >>>> 1. Ładowanie jak skała 14.4v nie ważne ile czego nawłączam.
    >>>> 2. po zgaszeniu silnika błyskawicznie spada na 12.0v
    >>
    >>>> Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
    >>>> powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.
    >>>>
    >>>
    >>> Sie ciesz ze masz 12V u mnie notorycznie jest 11.8 lub nawet mniej nawet
    >>> po ladowaniu, w jesien/zime.
    >>
    >> Zły miernik, czy zwarta cela?
    >> Obstawiam celę :-(
    >>
    > W kolejnych prawie nowych aku albo rocznych dwuletnich w roznych autach?

    No to zły miernik :-)

    > Juz przestalem sie przejmowac jak widze 11V. I zakladam ze aku wytrzyma
    > maks 3 lata.

    Mój ostatni wytrzymał 6. I wcale nie uważam, że to dobrze.

    > Choc sa wyjatki. Ah, I te 3 lata w warunkach zimy, nie to
    > co w Polsce mamy.

    Szwecja, Norwegia, Suwałki?

    Jesli naprawde masz 11V, to akumulator jest rozładowany.
    I on Ci w zimę nie zapali. Albo nawet elektrolit zamarznie.

    >>> Przylaczam sie do pytania o to z czego robi sie aku dzis.
    >>> Juz nawet nie mowie ze kiedys aku do malacza mial chyba 34Ah a teraz juz
    >>> pojemnosci nie pisza tylko maksylmalne prady jakie sie daje osiagnac - w
    >>
    >> IMO - pojemności ciągle piszą.
    >> A do rozruchu to właśnie prądy ważne, a nie pojemności :-)
    >>
    > Niby tak, ale jak auto stoi tydzien to pojemnosci jest tyle ze pradu tez
    > nie ma. Auto stoi a szpeje prad zra bo centralny zamek musi sluchac caly
    > czas. I takie tam...

    Przyzwoite auto bierze może 20mA na postoju. Co daje 0.5Ah na dobę.
    Tydzien akumulatorowi nie straszny.

    Zaczeli też robić nieprzyzwoite, i dwa tygodnie nie postoją.

    > W maluchu literalnie nic nie pracowalo a aku byl tak duzy jak w foce z
    > radiami, zamkami, alarmami, logika gaszenia auta po jego wylaczeniu itp...

    Wow, a coż to za foka? Hybryda jakaś?

    Ostatnio to nieprzyzwoite robiła Toyota.

    >>> praktyce pojmnosci sa na poziomie 90minut:
    >>>
    >>> Examples of Ford Focus battery reserve capacities
    >>> 2016 Ford Focus: Has a reserve capacity of 140 minutes
    >>> 2018 Ford Focus: Has a reserve capacity of 120 minutes
    >>> 2015 Ford Focus: Has a reserve capacity of 95 minutes
    >>>
    >>> How to calculate RC
    >>> Charge the battery to 100%
    >>> Start a clock
    >>> Draw 25 amps of power from the battery at 80°F
    >>> Stop the clock when the battery voltage drops below 10.5 volts
    >>> The number of minutes the battery supplied power is the RC rating
    >>>
    >>> Czyli nowa foka ma aku o pojemnosci 37Ah.
    >>
    >> Nie. efekt 25A.
    >> https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Puekerta
    >>
    >> (czeski błąd w linku?)
    >>
    >> Normalnie pojemność jest podawana przy prądzie 10h lub nawet 5h,
    >>
    >> a prąd maksymalny ... podobno te oryginalne mają nieduży
    >> https://youtu.be/tpqYdEWf9VY?t=170
    >>
    >> ktos tam dopisał, ze rozruszniki z przekładniami juz nie wymagają tak
    >> dużych prądów.
    >> Ale jak zrobic akumulator o dużej pojemności i małym prądzie
    >> rozruchowym?
    >> I w ogóle - po co ta duża pojemność ?
    >>
    >
    > Zeby nie musiec aku co 3 lata wymieniac.
    > Bo jak pojemnosc konkretna to po tych 5 latach dalej pokreci mimo ze juz
    > 60% akumulatora nie ma...

    Zuzyłem kiedys aku do 4Ah (słownie: cztery).
    I nadal swietnie zapalał. Oczywiscie raz, góra dwa.
    No i nie mogłem zapomniec swiateł wyłączyć, nawet na 15 minut.

    Z tym, że akumulator był duży, to mimo żuzycia prąd dawał spory.

    >>> Nie dziw sie ze masz jak masz, lepiej nie bedzie. Nawet jak poszukasz
    >>> lepszego aku.
    >> Ale akurat ma bardzo dobrze. Napięcie ładowania 14.4V, wręcz wzrorowe.
    >>
    >
    > U mnie tez ladowalo wzorowo.
    > Az auto oglupialo i posypalo bledami i serwis zasugerowal lawete bo nie
    > bylo wiadomo czy 3x wyzsze cisnienie oleju to jakas fanaberia czy
    > rzeczywisty pomiar.

    Od ładowania, czy od awarii aku ?

    Mnie ostatnio pokazuje za duże cisnienie turbiny, i nie wiadomo -
    czujnik, czy sterowanie turbiną :-)

    >> Tylko pytanie kiedy ten akumulator wysiądzie i gdzie :-)
    > A popchac zeby odpalic ponoc nie powinno sie :)

    IMHO - to jakos bardzo cięzko idzie ostatnio pchanie.
    Liczę tylko na kable.

    J.


  • 24. Data: 2025-01-13 13:17:05
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jan 2025 01:59:45 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 12.01.2025 o 14:03, PiteR pisze:
    >>>> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
    >>>> i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada 13.8v 13.2v
    >>>> 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
    >>>
    >>> No dobra, to dlaczego ten zły nie chcesz podładować, tak dłużej?
    >>> PrzecieĹź mu to nie zaszkodzi a raczej pomoĹźe.
    >>
    >> Bo k. nie ma prądu na zewnątrz a ja jestem poderwany na wszystkie
    >> możliwe sposoby i powinienem iśc do szpitala na operację.
    >>
    > Mogłeś napisać na wstępie, że oboje wymagacie doładowania :)
    > Ić się wylecz, aku poczeka :)

    Ale ić, bo jak pojedziesz, to możesz nie zapalic przy powrocie :-P

    J.


  • 25. Data: 2025-01-13 13:24:47
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Jan 2025 12:04:30 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 12.01.2025 o 11:51, Lisciasty pisze:
    >>> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
    >>> i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada
    >>> 13.8v 13.2v 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
    >>>
    >>> akumulator Topla 66Ah niebieski.
    >>
    >> A jakie masz napięcie ładowania na wyższych obrotach? To jest właśnie
    >> ten knyf ;)
    >
    > Wątpię. Ludzie nie kumają, że ładowanie skuteczne akumulatora nadal
    > powinno trwać ok 10 godzin, najlepiej małym prądem, pomimo że to już AGM
    > się wkłada i myślą, że jak jadą 3 godziny to on się naładuje skutecznie
    > :)...i jeżdżą tak 3 lata i akumulator umiera.

    Ale jak często jeżdzą?
    Przez 3h może sporo ładunku załapać.
    A potem troche innych jazd, i doładuje się do pełna ... chyba, że coś
    będzie rozładowywać ..

    >> Jedna sprawa to gówniane akumulatory (no bo lepiej w fabryce wsadzić
    >> brandowanego chinola za 30 ojro niż yuasę za 60), a druga to spieprzone
    >> układy ładowania które nie działają prawidłowo.
    >
    > A to juĹź inna sprawa.

    A podobno fabryka porządne wstawia, zupełnie nie wiadomo czemu ...

    J.




  • 26. Data: 2025-01-13 19:17:26
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2025-01-12 o 14:00, PiteR pisze:
    > in <news:vm06qq$mbn$1@news.chmurka.net>
    > user Lisciasty pisze tak:
    >
    >> A jakie masz napięcie ładowania na wyższych obrotach?
    >
    > Zawsze takie samo. !4.0v w lecie, 14.4v w mrozy.
    >

    Mam w Hultaju aku od 10lat - fabryczny
    Napięcie 14,4V z alternatora, przy mrozie 14,6

    Pokonuje dziennie 2x po 10km do roboty i nazad - nazad w korkach ;)
    - rzadko w trasie, może średnio raz na miesiąc ~300km autostradą

    Jeszcze nigdy nie podpinałem zewnętrznej ładowaczki
    bo nie widziałem takiej potrzeby - U "spoczynkowe" 11,9-12V
    Nie wiem ile jeszcze wytrzyma ale póki co pali bez problemu
    - bateria ma tylko 40 Ah

    Poprzednio w Eskorcie (też 1,6 ) miałem nowy aku 64Ah przez 12 lat

    Pozdrawiam


  • 27. Data: 2025-01-14 02:51:51
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vm3lbm$1sum2$1@dont-email.me>
    user Waldek pisze tak:

    >>> A jakie masz napięcie ładowania na wyższych obrotach?
    >>
    >> Zawsze takie samo. 14.0v w lecie, 14.4v w mrozy.
    >
    > Mam w Hultaju aku od 10lat - fabryczny

    brawo Ty!

    > Napięcie 14,4V z alternatora, przy mrozie 14,6
    >
    > Pokonuje dziennie 2x po 10km do roboty i nazad - nazad w korkach ;)
    > - rzadko w trasie, może średnio raz na miesiąc ~300km autostradą

    Mam do pracy 3km ale jeżdze po Londynie esy floresy żeby podładować.
    W tym nowożytnym samochodzie (może nie uwierzycie) ale nie ważne ile
    nawłączam odbiorników jest 14.5v

    > Jeszcze nigdy nie podpinałem zewnętrznej ładowaczki
    > bo nie widziałem takiej potrzeby - U "spoczynkowe" 11,9-12V
    > Nie wiem ile jeszcze wytrzyma ale póki co pali bez problemu
    > - bateria ma tylko 40 Ah
    >
    > Poprzednio w Eskorcie (też 1,6 ) miałem nowy aku 64Ah przez 12 lat


    też tak chce, żadnej ładowareczki
    robi sie ciepło wyrwe mu serce w weekend
    zmierze prąd upływu na czuwaniu.

    to moje odczyty z wczoraj

    https://ibb.co/9cYqjGJ

    gwarancja

    https://ibb.co/Vvv4p5M


    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo


  • 28. Data: 2025-01-14 11:48:04
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Jan 2025 13:24:47 +0100, J.F napisał(a):

    > On Sun, 12 Jan 2025 12:04:30 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    >> W dniu 12.01.2025 o 11:51, Lisciasty pisze:
    >>>> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
    >>>> i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada
    >>>> 13.8v 13.2v 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
    >>>>
    >>>> akumulator Topla 66Ah niebieski.
    >>>
    >>> A jakie masz napięcie ładowania na wyższych obrotach? To jest właśnie
    >>> ten knyf ;)
    >>
    >> Wątpię. Ludzie nie kumają, że ładowanie skuteczne akumulatora nadal
    >> powinno trwać ok 10 godzin, najlepiej małym prądem, pomimo że to już AGM
    >> się wkłada i myślą, że jak jadą 3 godziny to on się naładuje skutecznie
    >> :)...i jeżdżą tak 3 lata i akumulator umiera.
    >
    > Ale jak często jeżdzą?
    > Przez 3h może sporo ładunku załapać.
    > A potem troche innych jazd, i doładuje się do pełna ... chyba, że coś
    > będzie rozładowywać ..

    Alternatory w małych autkach miewają po 60A, w większych powyżej 100A.
    Akumulator tyle raczej nie połknie, więc tak czy inaczej to i tak powinien
    być duży prąd ładowania. A przynajmniej przy obrotach nieco większych, niż
    na postoju.

    >
    >>> Jedna sprawa to gówniane akumulatory (no bo lepiej w fabryce wsadzić
    >>> brandowanego chinola za 30 ojro niż yuasę za 60), a druga to spieprzone
    >>> układy ładowania które nie działają prawidłowo.
    >>
    >> A to juĹź inna sprawa.
    >
    > A podobno fabryka porządne wstawia, zupełnie nie wiadomo czemu ...
    >

    Z reguły sprzęt "na pierwszy montaż" jest lepszy.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 29. Data: 2025-01-14 14:41:35
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.01.2025 o 11:48, Adam pisze:
    > Alternatory w małych autkach miewają po 60A, w większych powyżej 100A.
    > Akumulator tyle raczej nie połknie, więc tak czy inaczej to i tak powinien
    > być duży prąd ładowania.

    Poza ładowaniem akumulatora alternator ma jeszcze parę innych rzeczy do
    zasilenia.

    --
    SW3


  • 30. Data: 2025-01-14 16:41:39
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Jan 2025 11:48:04 +0100, Adam wrote:
    > Dnia Mon, 13 Jan 2025 13:24:47 +0100, J.F napisał(a):
    >> On Sun, 12 Jan 2025 12:04:30 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    >>> W dniu 12.01.2025 o 11:51, Lisciasty pisze:
    >>>>> Tylko widzisz w Polsce mam passata B5 z 1997r
    >>>>> i nic takiego nie ma miejsca. Napięcie powoli spada
    >>>>> 13.8v 13.2v 12.6v. Nic nie podładowuje w zimę.
    >>>>>
    >>>>> akumulator Topla 66Ah niebieski.
    >>>>
    >>>> A jakie masz napięcie ładowania na wyższych obrotach? To jest właśnie
    >>>> ten knyf ;)
    >>>
    >>> Wątpię. Ludzie nie kumają, że ładowanie skuteczne akumulatora nadal
    >>> powinno trwać ok 10 godzin, najlepiej małym prądem, pomimo że to już AGM
    >>> się wkłada i myślą, że jak jadą 3 godziny to on się naładuje skutecznie
    >>> :)...i jeżdżą tak 3 lata i akumulator umiera.
    >>
    >> Ale jak często jeżdzą?
    >> Przez 3h może sporo ładunku załapać.
    >> A potem troche innych jazd, i doładuje się do pełna ... chyba, że coś
    >> będzie rozładowywać ..
    >
    > Alternatory w małych autkach miewają po 60A, w większych powyżej 100A.
    > Akumulator tyle raczej nie połknie, więc tak czy inaczej to i tak powinien
    > być duży prąd ładowania. A przynajmniej przy obrotach nieco większych, niż
    > na postoju.

    Jak jest mocno rozładowany, to i sporo połknąc potrafi, np 30A.

    >>>> Jedna sprawa to gówniane akumulatory (no bo lepiej w fabryce wsadzić
    >>>> brandowanego chinola za 30 ojro niż yuasę za 60), a druga to spieprzone
    >>>> układy ładowania które nie działają prawidłowo.
    >>>
    >>> A to juĹź inna sprawa.
    >>
    >> A podobno fabryka porządne wstawia, zupełnie nie wiadomo czemu ...
    >>
    > Z reguły sprzęt "na pierwszy montaż" jest lepszy.

    Ale akumulator? Fabryce powinno zależeć, żeby klient po 5 latach
    przyjechał do ASO i kupił nowy :-)

    No chyba, że dają 6 lat gwarancji :-)

    J.


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: