eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumulator - jaki ?Re: akumulator - jaki ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news.vectrane
    t.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: akumulator - jaki ?
    Date: Thu, 16 Feb 2012 10:06:43 +0100
    Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
    Lines: 20
    Message-ID: <jhigvl$s7q$1@news.vectranet.pl>
    References: <jhfp93$svt$1@inews.gazeta.pl> <jhfrpv$6rb$1@inews.gazeta.pl>
    <jhftao$3pd$2@news.vectranet.pl>
    <s...@4...com>
    <jhgcmi$nti$3@news.vectranet.pl>
    <9...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 095160207123.wroclaw.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.vectranet.pl 1329383221 28922 95.160.207.123 (16 Feb 2012 09:07:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Feb 2012 09:07:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.5 (Windows/20060719)
    In-Reply-To: <9...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2434806
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarek Andrzejewski napisał(a):
    > to była wyłącznie kwestia mrozu + ewentualnego prądu pobieranego przez
    > samochód (alarm itp.), bo aku został naładowany w budynku do pełna,
    > włożony do auta, które postało 2 doby i już nie udało się odpalić (w
    > cieplejszych porach roku nigdy tego problemu nie było).
    O niczym to nie świadczy. Bardzo dużo czynników wpływa na stan akumulatora i w jakich
    warunkach
    pracował. Każdy akumulator zarżniemy szybko (w rok dwa lata) jak nie będziemy
    pilnowali stanu
    naładowania, czy jest odpowiednio karmiony przez alternator i stanu instalacji w
    aucie.

    Koleś w sportage zarznął dobrej klasy aku tym, że był nieświadomy że mu świece grzały
    jeszcze kilka
    minut po uruchomieniu silnika i robił krótkie przebiegi po mieście w zimę. Świece,
    światła, dmuchawa
    i na klemach miał 12V. W dwie zimy aku zarżnął. I też powie że taki a taki aku to do
    dupy. To tylko
    przykład.
    Ale jak ktoś ma non stop 14,4V na klemach, a po włączeniu odbiorników 13,8-14,1V to
    zawsze po
    normalnym rozruchu szybko aku odzyska to co stracił w noc, dwie czy trzy i przy
    rozruchu. A jak
    wiemy że auto ma stać nie ruszane kilka dni-tydzień, to i te najlepsze akumulatory
    powinniśmy
    zabierać do ciepłego pomieszczenia.
    W takich warunkach nawet te najtańsze akumulatory no name mogą długo i bezawaryjnie
    posłużyć.
    --
    Krzysiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: