-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news.vectrane
t.pl!not-for-mail
From: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: akumulator - jaki ?
Date: Thu, 16 Feb 2012 10:06:43 +0100
Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
Lines: 20
Message-ID: <jhigvl$s7q$1@news.vectranet.pl>
References: <jhfp93$svt$1@inews.gazeta.pl> <jhfrpv$6rb$1@inews.gazeta.pl>
<jhftao$3pd$2@news.vectranet.pl>
<s...@4...com>
<jhgcmi$nti$3@news.vectranet.pl>
<9...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 095160207123.wroclaw.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.vectranet.pl 1329383221 28922 95.160.207.123 (16 Feb 2012 09:07:01 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Feb 2012 09:07:01 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.5 (Windows/20060719)
In-Reply-To: <9...@4...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2434806
[ ukryj nagłówki ]Jarek Andrzejewski napisał(a):
> to była wyłącznie kwestia mrozu + ewentualnego prądu pobieranego przez
> samochód (alarm itp.), bo aku został naładowany w budynku do pełna,
> włożony do auta, które postało 2 doby i już nie udało się odpalić (w
> cieplejszych porach roku nigdy tego problemu nie było).
O niczym to nie świadczy. Bardzo dużo czynników wpływa na stan akumulatora i w jakich
warunkach
pracował. Każdy akumulator zarżniemy szybko (w rok dwa lata) jak nie będziemy
pilnowali stanu
naładowania, czy jest odpowiednio karmiony przez alternator i stanu instalacji w
aucie.
Koleś w sportage zarznął dobrej klasy aku tym, że był nieświadomy że mu świece grzały
jeszcze kilka
minut po uruchomieniu silnika i robił krótkie przebiegi po mieście w zimę. Świece,
światła, dmuchawa
i na klemach miał 12V. W dwie zimy aku zarżnął. I też powie że taki a taki aku to do
dupy. To tylko
przykład.
Ale jak ktoś ma non stop 14,4V na klemach, a po włączeniu odbiorników 13,8-14,1V to
zawsze po
normalnym rozruchu szybko aku odzyska to co stracił w noc, dwie czy trzy i przy
rozruchu. A jak
wiemy że auto ma stać nie ruszane kilka dni-tydzień, to i te najlepsze akumulatory
powinniśmy
zabierać do ciepłego pomieszczenia.
W takich warunkach nawet te najtańsze akumulatory no name mogą długo i bezawaryjnie
posłużyć.
--
Krzysiek
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.12 16:09 Tomas
- 18.02.12 16:13 Sebastian Biały
- 18.02.12 16:14 Tomasz Gorbaczuk
- 18.02.12 16:29 Tomas
- 18.02.12 16:32 Tomas
- 18.02.12 16:36 Sebastian Biały
- 18.02.12 16:49 Krzysztof 45
- 18.02.12 16:57 Tomas
- 18.02.12 17:08 Irokez
- 18.02.12 17:13 Irokez
- 18.02.12 17:14 Krzysztof 45
- 18.02.12 19:16 RoMan Mandziejewicz
- 18.02.12 19:23 J.F.
- 18.02.12 19:44 Irokez
- 18.02.12 19:50 Krzysztof 45
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-01 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-03-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=