  • Data: 2020-06-20 10:01:25
    Temat: Re: akumulator do UPS
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >I tak do dziś tylko CSB, bez extra dopłaty za naklejkę.

    Przeczytałem wcześniejszy wątek o akku do ups-a i zdecydowałem się na
    markę SSB. Jestem mile zaskoczony, ale jeszcze bardziej zdziwiony
    całością tematu. Ups to APC Smart 2200 rakowy, z 8 sztukami w środku.
    Mam takie dwa, w jednym ups raportował słabe akumulatory, no to
    wymieniłem na rzeczone SSB. Po 2 dniach trafiła się próba z
    rozładowaniem (planowane wyłączenie zasilania) i ten z oryginalnymi (z
    2016 roku) padł po 30 minutach, choć niewiele trzymał na sobie (trzymał
    VOIP-a), ten z wymienionymi w tym czasie zszedł do jednej diodki - jak
    by się umówiły, a trzymał trzy switche, ruter, dwie anteny. Pomyślałem,
    nieźle, zaczekam aż padnie. No i tak czekałem jeszcze 3 godziny...aż w
    końcu wkurwiony zamknąłem firmę. Nie wiem ile wytrzymał, ale zasłużył na
    szacunek :)
    Następnego dnia pomierzyłem pobierane moce, bo nie dawało mi to spokoju
    - dlaczego aż taka dysproporcja, skoro pierwszy ups nie raportował
    słabych akku.

    Pierwszy trzymał centralę voip, 4W/8VA, tak 4 Waty! Czyli rozładował sie
    skubany sam w czasie 30 minut!!! Nadal nie raportuje słabych akku.
    Drugi Della 1148 (21W/54VA), drugiego 1124 (9W/25VA), Netgear-a
    (4W/15VA), router (5W/15VA) i dwie anteny, ale ich nie pomierzyłem (mają
    małe zasilacze, pewnie dosłownie kilka W). Rozładował się do 1 diodki w
    30 minut, później przez 3h zmieniał kilkukrotnie modulowanie sygnału,
    ale trzymał, po 3h30 minutach zostawiłem go w spokoju i nie wiem ile
    dociągnął. Wiem, nie zrobiłem kalibracji, ale mam nadzieję że sam sobie
    zrobił po takim rozładowaniu :)

    Tak więc Panowie, trzeba prewencyjnie wymieniać :)

    Miłego.
    Irek.N.