  • Data: 2009-12-19 21:21:30
    Temat: Re: akumulator 'bezobslugowy' i ladowanie + pare pytan
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@T...MUCH.SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

    franc pisze:
    > Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
    > Bosch Silver kupiony 3 lata temu.

    Bosch Silver, ale jaki kolor obudowy?

    > Pytanie 1.
    > Czy akumulator tego typu w aucie uzywanym raczej do jazdy po miescie moze
    > pasc po 3 latach? (czyli krotki czas doladowywania)

    Akumulatory co pół roku powinny być podładowywane do ich napięcia
    maksymalnego. Alternatory tak nie ładują, bo ich regulatory są często
    ustawione na 13,8V.

    > Pytanie 2
    > Czy ladowanie tego typu akumulatora urzadzeniem do Aku kwasowych jest dobre?

    Ale co to za ładowarka? Stałoprądowa? Stałonapięciowa? Ja mam ładowarkę
    stałonapięciową 16,5V w stanie spoczynku, to też pilnuję, żeby nie
    przeładować akumulatora.

    > Kiedys, majac starszy aku byl to taki z odkrecanymi nakretkami z dojsciem do
    > kazdej komory (i dolaniem wody destylowanej na przyklad). Pamietam, ze wtedy
    > odrkecalo sie te korki na czas ladowania. Teraz nie ma czego odkrecic.

    Te korki są, ale schowane pod listwą, którą da się zdjąć. Ale nie rób
    tego, dlatego, że znajdują się tam też filtry łapiące wodę, żeby nie
    trzeba jej było dolewać i inne bajery konserwujące akumulator. Mówię tu
    oczywiście o porządnych aku, typu Bosch Silver Niebieski.

    > Jak sprawdzic, gdy juz akumulatror podladuje i zamontuje w samochodzie : to
    > akumulator czy alternator fiksuje.

    W porządnych warsztatach mają taką fajną testerkę, tylko podłączyć i
    wykonywać polecenia, a wynik będzie wydrukowany na papierku termicznym.

    > Gdzies czytalem, ze mozna to ogolnie stwierdzic sprawdzajac napiecie
    > akumulatora przy wylaczonym i wlaczonym silniku.
    > Powinno to byc na poziomie 12 V przy wylaczonym i okolo 14 V przy wlaczonym
    > silniku.

    Napięcie akumulatora powinno być większe niż 12V. Napięcie podawane
    przez alternator powinno być z przedziału 13,8 - 14,4V. Ciężko
    powiedzieć, czy lepsze mniejsze czy większe.