  • Data: 2015-01-25 13:15:45
    Temat: Re: akumulator HR22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:1nog4crgsyu6s.zqt8s678vksp.dlg@40tude.net...

    > O wymiary to ja kiedys pytalem - cos malo precyzyjnie okreslone sa :-)

    No taka 9V bateryjka... :)

    > W Lidlu byly Tronic Energy 200mAh, ale po 12zl. 6HR61

    Dla Auchan ale sprzedali w budzie z czerwonym neonem Real... Nie mam pod
    ręką ale chyba na boku "6" gdzieś była...

    > Zdaje ze sa dwie wersje - 6 i 7 ogniw. to 6HR moze cos mowic ... a
    > moze to tez tylko nominalne.
    >
    > Pytanie - masz 7 ogniw i udalo Ci sie podladowac do 1.5/ogniwo,
    > czy masz 8 ogniw ...

    Obstawiam 7. Choś może to oznaczać kantowanie na pojemności.
    Ale o ile pamiętam z "dawnych" czasów pierwsze NiMH-y (np. w batonikach
    do komórek Motoroli) po pierwszym ładowaniu mogły mieć ok. 2/3 pojemności,
    dopiero po ok. 2 kolejnych nabierały pełnej. Co na wspomianym "batoniku"
    sprawdziłem i potwierdzam.

    > W w/w lidlu - po zakupie bylo 8.5V, po chwili ladowania 9.6 - imo -w
    > srodku 7 ogniw.

    Odpowiadając przy okazji p. Zachariaszowi - ma znaczenie praktyczne, bo
    ładowałem toto chałupniczo - chiałem wiedzieć do jakiego napięcia bo nie
    chcę zbyt szybko wykończyć aku. Teoretycznie wynika to z charakterystyki
    ale niestety przy małym prądzie ładowania jaki zaleca autor napisu na
    obudowie dla NiMh jest dość płaska.

    Arek