  • 41. Data: 2012-08-21 15:11:48
    Temat: Re: akumulator Centra Plus vs Futura
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:k0vs1j$6ru$1@inews.gazeta.pl...
    > J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Gdybym nie miał doświadczenia to bym łykał takie teksty jak młody pelikan
    > ryby. A że mam to mogę się nabijać z takich jak Ty. Co koniecznie chcą
    > sobie
    > coś napisać i wymyślają pierdoły. Alternator ma dwa łożyska i żeby wirnik
    > się
    > obracał jak jest naciągnięty pasek to potrzebuje dwóch sprawnych łożysk.

    Ale chyba wiesz, że przednie łozysko jest na tyle blisko koła pasowgo, że
    przenosi wiekszość obciążenia. Dżwignia jaka powstaje daje bardzo niewielkie
    obciążenie tylnego łożyska - stąd też jego mikry gabaryt.
    Widziałem alternator w który wirnik szlifował stojan aż trzeszczało a
    samochód jechał i trwało to na tyle długo, że pył zdążył zrudzieć...

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 42. Data: 2012-08-21 16:11:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    >wirnik się
    >obracał jak jest naciągnięty pasek to potrzebuje dwóch sprawnych

    G* masz a nie doswiadczenie, skoro ci sie lozysko w alternatorze nie
    rozsypalo i nie wiesz co bedzie dalej.

    A mnie sie rozsypalo to wiem :-)
    Choc oczywiscie nie gwarantuje powtarzalnosci :-)

    P.S. ten alternator po ok roku padl. Ale nie, nie lozysko, jakos tak
    slabo ladowal, wiec wymienilem w calosci nie dociekajac przyczyn.

    J.

  • 43. Data: 2012-08-21 16:36:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-21 16:11, J.F pisze:

    > G* masz a nie doswiadczenie, skoro ci sie lozysko w alternatorze nie
    > rozsypalo i nie wiesz co bedzie dalej.

    Nie pamiętasz ile ciekawych rzeczy pisał ze swojego "doświadczenia"?
    Taka alternatywna rzeczywistość ;)

    > A mnie sie rozsypalo to wiem :-)

    Ja pamiętam z dawnych czasów jak to mi się dwa posypały w polonezie
    (oczywiście te przy kółku). Oryginalne trochę dawało głosu, więc
    padło na wymianę. Jedna wymiana - nie zrobiłem 10kkm a łożysko się
    rozsypało. Druga wymiana - nie zrobiłem 10kkm a łożysko się
    rozsypało (powtarzalność jakości części - w obu przypadkach do warsztatu
    się dojechać dało ;) ). Trzecie było kupione gdzie indziej i dotrwało
    do sprzedaży (a zrobiło swoje). Z późniejszego okresu to wspaniały
    wynalazek w postaci Forda Escorta 1.8D - łożysko tak padło, że
    zablokowało alternator, pasek się urwał itd. No, ale to na szczęście
    nie był mój problem, ale jak zwykle to na "f" ;)

    > Choc oczywiscie nie gwarantuje powtarzalnosci :-)

    Ja jakąś osiągnąłem :)

  • 44. Data: 2012-08-21 18:41:08
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Widziałem alternator w który wirnik szlifował stojan aż trzeszczało a
    > samochód jechał i trwało to na tyle długo, że pył zdążył zrudzieć...

    Po co uwiarygadniasz kłamstwo. Opisywane zdarzenie nie miało miejsca. To
    wymysł. jak byś kiedykolwiek widział rozebrany alternator to byś wiedział
    dlaczego taka awaria jak opisał jest na tyle mało prawdopodobna że jest
    niemożliwa. Jak by napisał że rozwaliło mu korpus, też mało prawdopodobne ale
    o wiele bardziej niż uszkodzenie regulatora napięcia przez rozerwany koszyczek
    łożyska.

  • 45. Data: 2012-08-21 18:50:29
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > P.S. ten alternator po ok roku padl. Ale nie, nie lozysko, jakos tak
    > slabo ladowal, wiec wymienilem w calosci nie dociekajac przyczyn.

    nabujałeś a teraz próbujesz się wybronić. Wiesz jaki mam na to sposób? Nie
    bujam. Niemożliwe żeby koszyczek łożyska wypadł i coś zwarł. A jak już zwiera
    to do masy i nie ma ładowania. Jak by już jakimś cudem przebił się przez
    blaszkę łożyska i pierścień z którym współpracuje szczotka to by zniszczył
    pierścień i szczotkę i też by nie było ładowania.

  • 46. Data: 2012-08-21 19:08:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >zniszczył
    >pierścień i szczotkę i też by nie było ładowania.

    Widac sa jeszcze na swiecie rzeczy, ktore sie Kogutkom nie snily ...

    P.S. to nie moje ... ale tez niemozliwe ?
    http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=18535.20

    J.

  • 47. Data: 2012-08-21 19:11:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >prawdopodobne ale
    >o wiele bardziej niż uszkodzenie regulatora napięcia przez rozerwany

    A gdzie ja napisalem ze regulator sie uszkodzil ?
    No dobra, napisalem w pierwszym poscie, ale to w skrocie bylo.

    Zwarly sie obwody i zbocznikowalo regulator.

    J.

  • 48. Data: 2012-08-21 20:01:15
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Widac sa jeszcze na swiecie rzeczy, ktore sie Kogutkom nie snily ...
    >
    > P.S. to nie moje ... ale tez niemozliwe ?
    > http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=18535.20
    >
    > J.

    I po co dalej brniesz w głupotę? Skłamałeś. Nie mogłeś napisać że Ci się
    regulator napięcia popsuł. To się zdarza. W końcówce mocy jest tranzystor. jak
    się uwali to w 99 procentach przypadków przewodzi. Nie ma w takiej sytuacji
    żadnej regulacji. Ale nie Ty. Tobie musiało się łożysko rozsypać i koszyczek
    zrobić zwarcie. Bzdura. Łożysko półosi ze zdjęcia była do wymiany minimum 30
    tysięcy wcześniej. Znajdź fotkę wirnika alternatora, takiego oczywiście co się
    w nim koszyczek rozsypał i wyszedł po stronie wirnika.

  • 49. Data: 2012-08-21 20:27:28
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:k10dn3$aj5$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > ale
    > o wiele bardziej niż uszkodzenie regulatora napięcia przez rozerwany

    Ja się odnosiłem do możliwości jazdy z uszkodzonym tylnym łożyskiem.
    Taki alternatoro widziałem co więcej... jakoś ładował (chyba). Właściciel
    jeździł tym samochodem do czasu zerwania paska a trafił w końcu do serwisu z
    powodu wygotowania płynu chłodniczego (brak napędu pompy) i zatarcia silnika
    :-) (mocno starszy pan...)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 50. Data: 2012-08-21 20:39:25
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > powodu wygotowania płynu chłodniczego (brak napędu pompy) i zatarcia silnika

    To po co się odnosisz do czegoś zupełnie innego niż ktoś opisał. Z równym
    powodzeniem mogłeś się odnieść do tego że komuś się żarówka w lampce cofania
    przepaliła przy okazji wymiany tłumika. Potem idą takie bzdury w świat. I nie
    wytłumaczysz kretynowi bo on przecież w internecie to przeczytał.