  • 51. Data: 2023-08-27 16:43:58
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Mam slackware, bodajże 14.1, oczywiście z dodatkowo ściąganym nowszym firefoxem.
    > EeePC 1000HD jest nieporównywalnie lepszy niż ten pierwsze 7-calowy.

    Jeśli chodzi o wydajność? Nie porównywałem specyfikacji...

    > Ekran 7" to kpina była, 9-calowe były dokładnie w takiej samej obudowie, tylko bez
    > tych pseudo-głośników po bokach ekranu.

    O, to nawet nie wiedziałem. Mi zależało właśnie na malutkim laptopie do
    brania na wyjazdy. To, że ten ekran jest trochę za mały i niektóre
    aplikacje nie chcą chodzić (tzn. chodzą, ale okno jest za małe, żeby dało
    się używać), to jedno, ale ten procesor ledwo działa.

    Czasem wychodzę w ciągu dnia gdzieś (głównie do weterynarza z kotami), a
    jestem teoretycznie w pracy. Potrzebowałem ostatnio zaakceptować jednego
    pull requesta. Dostęp do systemu mamy tylko przez VPNa. Zanim odpaliłem
    Firefoxa, zanim się zalogowałem, przepisałem kod SMS, to minęło 10 minut.
    To nie ma sensu. Na normalnym laptopie w domu zajmuje mi to max 30 sekund.
    Zrobiłem sobie dostęp na komórce przez proxy, odpalane przez tunel ssh
    (czyli ssh-uję się vx connectbotem na swoją maszynę, mam odpalone
    przekierowanie portów, a na jednym z portów proxy, które umożliwia mi
    dostęp do sieci firmowej).

    > Ekran już do zaakceptowania, bo chyba też był 1024*600, jak w
    > 10-calowym, ale dla mnie klawiatura miała za małe klawisze do sensownej
    > pracy.

    Tak, prawda. To nie jest wygodne. Dlatego koniec końców się nie
    sprawdziło. Awaryjnie mogę się zalogować i coś zrobić, ale awaryjnie to i
    z komórki mogę.

    > Procesor Atom chyba 1,6GHz, musiałbym sprawdzić, czy nie 2-rdzeniowy, do tego udało
    mi
    > się zdobyć 2GB RAM SODIMM (OIDP to jest DDR2, bo raczej nie DDR1 - te mam max.
    1GB),
    > więc nie tylko ssh, ale i firefox działa znośnie, poczta, jutub chodzą.

    Ja nawet nie pamiętam, co tam jest i ile RAMu mam... chyba też 2 GiB.
    Musiałbym go wyciągnąć i odpalić, żeby zobaczyć :)

    > Aha, originalnie winda xp, która jeszcze na jednej partycji została.
    > Ten ich dziwny Linux był tylko w 7" oraz 9" SSD.
    > 9" HDD (też 160GB chyba, a na pewno 80GB) też miał XPki.

    Zgrałem obraz tego dziwnego Linuksa, zanim zainstalowałem Debiana. On
    chodził dobrze, choć widać, że to taka dystrybucja dla dzieci, jakieś
    programy do stawiania stempelków ze zwierzętami, itd.

    --
    - Panie doktorze... Zawsze, gdy piję kawę, to coś mnie kuje w oku.
    - Jest jedna rada - musi pan wyjmować łyżeczkę z kubka.

  • 52. Data: 2023-08-27 16:52:57
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    alojzy nieborak <a...@g...com> wrote:

    > Mało tj. ok. 5-8 mA
    > Średniaki 10-15mA
    > Lipne 20 mA
    >
    > Mowa o jednym urządzeniu.

    Alarm motocyklowy ciągnie mi 4 mA. Podtrzymanie zegarka 1 mA. To daje 5
    mA. Tylko akumulator mały, 12 Ah. Mimo wszystko motocykl niejeżdżony
    rozładowuje akumulator do 8-9 V (a jakby był niejeżdżony dłużej to pewnie
    bardziej). Będę to przerabiał. Wyłącznik alarmu pod fotelem już mam,
    zrobię jeszcze wyłącznik zegarka tak, żeby pobór na podpiętym akumulatorze
    wynosił faktycznie zero i żeby motocykl mógł stać np. przez zimę z
    włożonym akumulatorem.

    W starym samochodzie miałem 20.9 mA (a jak drzwi były otwarte, to 300 mA,
    choć lampka była zgaszona -- pewnie ta na desce rozdzielczej swoje
    ciągnęła). W tych 20.9 mA jest:

    - 0.2 mA otwarcie maski (po zamknięciu spadło do 20.7 mA, tam jest
    czujnik od alarmu)
    - 4.6 mA alarm (bezpiecznik AM2)
    - 1.5 mA podtrzymanie ECU (bezpiecznik EFI)
    - 5.5 mA podtrzymanie radia i zegara (bezpiecznik DOME)
    - 0.2 mA mój wzmacniacz audio (upływność na zatkanych mosfetach w
    przetwornicy)
    - 9.1 mA nie namierzyłem

    Mierzyłem przez wypinanie poszczególnych bezpieczników i sprawdzanie
    różnicy.

    W nowym nie wiem, za często jeżdżę żeby to miało znaczenie. Starym
    jeździłem może raz w miesiącu, obecnym minimum raz w tygodniu.

    --
    Po operacji chirurg pyta pacjenta:
    - Czy jest pan przesądny?

  • 53. Data: 2023-08-27 17:18:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Znalazłem ostatnio na śmietniku głośnik Bluetooth. Zabrałem,
    > bo zbieram takie dziwne rzeczy, żeby zobaczyć co jest w środku
    > i może naprawić dla samego naprawienia.

    Jeden też niedawno znalazł. Też był ciekawy co i jak. Potem dwa
    stropy w komisariacie były do naprawy. Trzeba uważać.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2023-08-28 02:19:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Jeden też niedawno znalazł. Też był ciekawy co i jak. Potem dwa stropy w
    > komisariacie były do naprawy. Trzeba uważać.

    Ale to niegroźne, konsekwencji nie poniósł, to się można bawić.

    --
    Jeśli będziesz tak lotny jak pszczółka
    Tak silny jak niedźwiedź

  • 55. Data: 2023-08-28 07:39:32
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Sunday, August 27, 2023 at 2:20:26 a.m. UTC-5, J.F wrote:

    > Tez lubilem. Tato lubił.
    > Uzywałby do tej pory ... gdyby baterie sie dało kupic :-(

    A moglbys sie zdziwic. On byl zwyklym gsm. OIDP 2 generacja (gprs).
    Teraz to juz pomalu sie wylacza na BTS-ach.
    Sa kraje co juz tego nie maja wogole.
    Tak ze niestety, fajne urzadzenia ale juz nie do uzycia.

    Nie wiem jak jest w PL. Ktore sieci uzywaja ktore generacje gsm-a (czy jak to teraz
    zwa (LTE itp).

    > Mnie to spotkalo 2 lata temu, ze sie dwa telefony otwarły.
    > Wina upałów? W tym roku na razie nie puchną ...

    Moze. Czasem robil za nawigacje w aucie i byl goracy po skonczeniu. Nie wiem czy od
    slonca czy od tego ze mu cpu sie meczyl...

    latarce calkiem ok. W sensie ze pojemnosc znosna.

    > A producent przestaje robic, albo zmienia technologie :-(

    Ano. Trza szukac platform z przyszloscia. Takich gdzie daje sie grzebac.

    Letko nie ma.

  • 56. Data: 2023-08-28 07:44:51
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Sunday, August 27, 2023 at 2:24:51 a.m. UTC-5, J.F wrote:
> [...]
    z lutego 2015. Tak na niej pisalo.
    jeden kit czy oryginal czy podroba. Chcialem swieza. Szukalem i szukalem i jest.
    Pisza ze nowe.

    > Postep w ogniwach jednak jest. To czemu nie miałaby miec wiekszej
    > pojemnosci?
    > Ale faktycznie Chinczycy mają fantazje, i mogą wydrukować cokolwiek.

    Jaki tam postep?
    Pojedyncze procenty gestosci.
    No, ile? 20% w porownaniu do 10 letnich li-ion?

    Drukuja farmazony i tyle...

    lata, wymienione dzialaja max 2.
    zwarcie/uplynnosc robi i bateria zdycha wczesniej.
    > Hm, a jakie zegarki?
    > Bo moje wytrzymują dłuzej.

    A byle jakie, od takich odpustowych za 20pln poprzez jakies casio.

    > No ale baterie malutkie to tak samo jak duże - nie wiadomo czy nie
    > oszukane, czy nie podróba, czy nie odpad z produkcji, czy nie lezak,
    > czy nie przegrzane w transporcie ...

    No wlasnie, kij wi co sie kupuje. Nawet jak nadrukowana jest jakas znosna marka w
    rodzaju Vinnic, Rayovac, Maxell.

  • 57. Data: 2023-08-29 16:51:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > W nowym nie wiem, za często jeżdżę żeby to miało znaczenie. Starym
    > jeździłem może raz w miesiącu, obecnym minimum raz w tygodniu.

    Monitorowałbym aku :-)

  • 58. Data: 2023-08-30 22:51:09
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Monitorowałbym aku :-)

    Ale które? W nowym samochodzie?

    --
    Mówi lew do żaby:
    - Ale ty jesteś brzydka... Jesteś zielona, oślizgła i masz strasznie

  • 59. Data: 2023-08-31 16:27:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.08.2023 o 07:39, ptoki (ptoki) pisze:

> [...]
    > Tak ze niestety, fajne urzadzenia ale juz nie do uzycia.
    >
    > Nie wiem jak jest w PL. Ktore sieci uzywaja ktore generacje gsm-a (czy jak to teraz

    Ale to internetu a nie normalnej gadki.

  • 60. Data: 2023-08-31 16:29:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No i jak się włączy awaryjne to niech migają do rozładowania, ale jak się
    > nie włączy, to po cholerę to ciągnie prąd? Jedyny odbiornik, który miałby
    > prawo ciągnąć jakiś miliamper lub pół, to odbiornik do centralnego zamka
    > i alarm. Podtrzymanie zegarka powinno ciągnąć mikroampery. Wszystko inne,
    > podtrzymanie radia, podtrzymanie ustawień w ECU, to błędy projektowe.

    A jakie to ma znaczenie w praktyce?