eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaaku w latopach nieużywanychRe: aku w latopach nieużywanych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    Date: Wed, 13 Sep 2023 14:16:10 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <uds96l$3mj9h$2@news.icm.edu.pl>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <e...@g...com>
    <b...@h...invalid>
    <4...@g...com>
    <9...@h...invalid>
    <ucl0lt$1ksi0$1@news.icm.edu.pl>
    <4...@h...invalid>
    <ucqiuu$1u7d8$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@h...invalid>
    <ud4j95$2evqo$3@news.icm.edu.pl>
    <8...@h...invalid>
    <udpmdp$3i7uk$2@news.icm.edu.pl>
    <r...@4...net>
    <udpsla$3ihc0$5@news.icm.edu.pl>
    <1rqtqdb864qty.scm5eyuspeh7$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 13 Sep 2023 12:16:21 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="3886385"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.15.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <1rqtqdb864qty.scm5eyuspeh7$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:783744
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.09.2023 o 18:03, J.F pisze:
    > On Tue, 12 Sep 2023 16:29:52 +0200, io wrote:
    >> W dniu 12.09.2023 o 14:55, J.F pisze:
    ...
    >
    >>>>> Teraz jeżdżę samochodem (innym) już któryś rok, co kilka dni, akumulator
    >>>>> był zmieniony przez poprzedniego właściciela (czyli minimum 3 lata temu,
    >>>>> prawdopodobnie więcej) i nie mam problemów. Diesel, dwa litry, zeszłą zimę
    >>>>> odpalał bez zająknięcia. Jasne że nie kręcił tak dobrze, jak latem, ale
    >>>>> wystarczająco dobrze, żeby od razu odpalić (i jeszcze żeby energii na
    >>>>> świece żarowe starczyło).
    >>>>>
    >>>> Tak się właściwie zastanawiam jak to możliwe, że ludziom aku w dizlach
    >>>> chodzą tyle czasu jak u mnie ewidentnie nie.
    >>>
    >>> Musialbym sprawdzic swoje notatki, ile to juz lat ma mój aku,
    >>
    >> No i właśnie, monitorowałbyś to byłbyś w stanie to łatwo sprawdzić.
    >
    > Chyba, ze by mi sie pliki skasowały :-)
    > I a tak musialbym pliki odszukac, a one moze na innym kompie :-)

    Wrzuć do internetu, będzie łatwiej szukać :-)

    >
    > W kazdym bądź razie sporo lat juz ma.

    To go do muzeum oddaj :-)

    >
    >>> ale:
    >>> -trzeba regularnie jezdzic, odpowiednio długo/daleko, żeby sie
    >>> naładował,
    >>> -trzeba unikac rozładowań głębokich - jakies zapomniane światła, radio
    >>> na postoju, itp
    >>>
    >>> -trzeba kontrolować napięcie ładowania, żeby mieć pewność, ze
    >>> alternator dobry.
    >>
    >> Ale mnie te aku kończyły się jak jeszcze tymi smrodami regularnie
    >> jeździłem :-)
    >
    > powod trzeci?
    > Brukowane ulice?

    Poluzowane klepki? :-)

    > Nieprzykręcony aku i za duzo wstrząsów?

    Za mało jazdy źle, za dużo źle :-)

    >
    >>> Są fajne woltomierze do gniazda zapalniczki, często z ładowarką USB.
    >> No i kto teraz pójdzie do samochodu co stoi na drugim końcu świata by
    >> sprawdzić to?
    >
    > To jest dla samochodu, którym sie jezdzi. Zeby wiedziec, ze alternator
    > i regulator dobry.

    No i jednak brakuje samochodom czarnej skrzynki :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: