    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: akopalipsa
    Date: Thu, 21 Jul 2016 10:55:44 +0200

    news:1rft58pgijoan$.7t9j5jpjpp7x$.dlg@40tude.net...
    > Nawiesem mowiac - ktorys z prezenterow TV mial wypadek - zona
    > podgrzewala parafine w wiekszym naczyniu, ta sie zapalila, wiec on
    > bohatersko wyniosl na balkon - i poparzyl obie dlonie. Pol roku
    > zwolnienia.

    Krzysztof Ziemiec.
    I chyba nie tylko ręce.
    Chyba coś takiego było, że gdyby na samym wyniesieniu się skończyło, to
    najpewniej parę dni smarowania maścią i po bólu. Ta parafina chyba się przy
    tym niesieniu rozlała i to spowodowało obrażenia, pomijając już to, że to i
    owo się po drodze przypaliło... Musiałbym w sieci znaleźć szczegóły.

    > Ciekawe - tez za mlodu eksperymentowal i wiedzial, czym sie skonczy
    > gaszenie woda ?

    Może i tak, ale, jak to bywa w sytuacjach tego typu, rozum zawodzi. Chyba
    każdego...

    > Nawiasem mowiac - w calkiem dojrzalym wieku potrzebowalem (no,
    > chcialem, eksperyment naukowy :-), zapalic niewielka ilosc benzyny,
    > wanna wydala mi sie najlepsza ... woda z prysznica faktycznie benzyny
    > sie nie ugasi :-(

    Ale mgiełka wodna, odpowiednio ukształtowana, czego z pewnością nie da sie
    uzyskać prysznicem, ZTCP już taką szansę ma.
    Ja gasiłem kiedyś płonący magnetofon, na tyle szybko i skutecznie, że
    urządzenie nie ucierpiało, jedynie taśma się bardzo nieznacznie odkształciła
    i chyba nawet była zdolna do dalszego użytku.
    Czym? Dmuchnąłem z całej siły, nie podejrzewałem się, że aż tyle jej mam...
    Jak? Benzyną czyściłem obudowę, na chodzącym urządzeniu :) No i tak było, że
    wtyczka sieciowa niezbyt pewnie kontaktowała. Nic by nie było, gdybym jej
    nie potrącił, benzyna by wyparowała, muzyczka sobie nadal grała, nawet nie
    byłbym świadom, jakiego byka trzymałem za rogi... No, ale potrąciłem
    wtyczkę, zaiskrzyła, usłyszałem chyarakterystyczne "puff"... a w środku było
    trochę cieczy, efekt wiadomy. Na szczęście już od jednego dmuchnięcia zgasło
    i po sprawdzeniu, niecałe 5 minut później, magnet grał dalej :) A był to
    Polski Cud Techniki... o ten: http://krs74.wrzuta.pl/obraz/5EDCnd51e9S (i
    nawet proste tłumienie przydźwięku sieci - potencjometr na żarzeniu i
    ślizgacz do masy)

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski