  • 1. Data: 2010-10-15 14:28:12
    Temat: [dev] ai czyli tryby
    Od: "grunge fighter" <p...@p...onet.pl>

    ostatnio staram sie wymyslic kawalek jakiegos przyzwoitego ai
    dla statkow kosmicznych strzelajacych do siebie w przestrzeni kosmicznej

    (klepię dalej swoją sigmę (zwaną też jako 'środowi(S)ko do badan(I)a a(G)entów
    w trójwy(M)i(A)rze' którą trochę rozbabrałem i nie wyglada ona raczej na
    za bardzo wyczesany projekt w tym momencie)

    nie do końca wiem jednak jak to zrobić; w mojej obecnej koncepcji ai
    spowadza sie do 'przelaczania' paru 'trybow' w ktorych moze byc
    taki statek (typu np 'swobodny ruch', 'lot do punktu' 'pogon za celem'
    'ucieczka' kazdy z tych trybow dosyc latwo oprogramowac (wiadomo
    ucieczka to najprosciej wektor predkosci od celu, predkosc na maksa itp)
    ale poki co nie jestem za bardzo z tego zadowolony - zwlaszcza z trybu
    'rozdraznienia' wroga - jak go trafie to po prostu leci prosto na mnie,
    widze go od frontu i nie daje to zbyt widowiskowego efektu -- (w starej elite
    wygladalo to lepiej ) jak mozna to nieco wyrafinowac tak by to ai
    wrogow dawalo jakies w miare widowiskowe pojedynki (w danym momencie
    wyglada to kiepsko i wlasnie sie zastanawiam) [zapodalbym linka do exe
    ale nie mam chwilowo mozliwosci uploadu do netu)

    fir

  • 2. Data: 2010-10-16 23:39:32
    Temat: Re: [dev] ai czyli tryby
    Od: Segmentation Fault <c...@o...eu>

    Te tryby na ogół nazywają się stany i to dość popularny alg. dla growych
    agentów.

    Jest w sieci kilka "gier dla programistów" w których walczą roboty.
    Są kody źródłowe do tych robotów.
    Te które widziałem są o robotach / czołgach 2D, ale może Cię natchną.
    Pogogluj.

  • 3. Data: 2010-10-22 14:28:36
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > Są kody źródłowe do tych robotów.
    > Te które widziałem są o robotach / czołgach 2D, ale może Cię natchną.

    No wiem ze jest to ciekawe tylko ze teraz nie moge a dwa pewnie wymaga
    wglebienia sie w temat na wiele godzin albo i pare dni a ja jakos mniej
    trakruję ten temat jako półroczny wykład uniwersytecki a bardziej jako coś
    szybkiego i praktycznego co moznaby szybko zrobic :/

    temat wydaje sie nie jest trudny - chodzi mi zasadniczo o to jak takie walki
    moglby _wygladac_ bo cos utknalem co do koncepcji, przepisanie tego na kod
    nie byloby raczej trudne Dziwnie utknąłem z tym AI (typowe jak sadze, ale
    bedzie trzeba to 'jakos' przeskoczyc - i wlasnie o to pytam, jak?

    fir

  • 4. Data: 2010-10-22 18:48:05
    Temat: Re: ai czyli tryby
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 22 Paź, 16:28, p...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > nie byloby raczej trudne  Dziwnie utknąłem z tym AI (typowe jak sadze, ale
    > bedzie trzeba to 'jakos' przeskoczyc - i wlasnie o to pytam, jak?

    Jesli nie chce Ci sie poswiecic troche godzin to tak - temat z
    pewnoscia bedzie trudny.
    A na poczatek, skoro brakuje Ci natchnienia, moze po prostu zaczniesz
    podgladac, jak to robia inni? Przeciez powstalo juz troche takich gier

  • 5. Data: 2010-10-25 14:32:11
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > A na poczatek, skoro brakuje Ci natchnienia, moze po prostu zaczniesz
    > podgladac, jak to robia inni? Przeciez powstalo juz troche takich gier

    świeta racja ale nie znasz moich uwarunkowań (chwilowo nie mam stalego
    dostepu do netu itd) bardzo chetnie zapoznalbym sie z kodem kultowej
    dla mnie gry ELITE sciagnalem chyba nawet kiedys zrodla ale to jest w asmie
    na bbc micro czy jakiegos acorna ;-) (juz dokladnie nie pamietam co
    z tymi zrodlami) -- pytam tu bo moze jest ktos kto sie tym zajmowal i
    ma cos do powiedzenia lub tez chce sie tym zajac pomyslec i cos napisac i
    mi poradzic... whatever.. nie ma odpowiedzi, nikt sie nie zajmuje, luzik,
    wpadne nast razem z innym pytaniem pzdr

    fir

  • 6. Data: 2010-10-25 15:36:15
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > dostepu do netu itd) bardzo chetnie zapoznalbym sie z kodem kultowej
    > dla mnie gry ELITE sciagnalem chyba nawet kiedys zrodla ale to jest w asmie
    > na bbc micro czy jakiegos acorna ;-) (juz dokladnie nie pamietam co

    Ba, to jest i pewnie już będzie największy jednorazowy kawałek w asmie
    napisany z palucha ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2010-10-25 16:02:46
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    On 25.10.2010 17:36, Karol Y wrote:

    > Ba, to jest i pewnie już będzie największy jednorazowy kawałek w asmie
    > napisany z palucha ;-)

    Nie jest największy.

    Adam Klobukowski

  • 8. Data: 2010-10-25 16:14:41
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Nie jest największy.

    A co jest większego?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2010-10-25 16:47:13
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    On 25.10.2010 18:14, Karol Y wrote:

    > A co jest większego?

    Naprawdę dużo innych rzeczy, znacznie większych od Elite napisano
    ręcznie w asemblerze. Choćby praktycznie 100% produkcji scenowych na
    komputery szesnastobitowe i sporo na PC do pewnego momentu. Zresztą i
    dziś się wiele tak pisze - większość intr 96kb jest napisanych ręcznie w
    asemblerze, a 96kb to nieco więcej pamięci nić miał bbc micro.

    Adam Kłobukowski

  • 10. Data: 2010-10-25 19:34:59
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > dziś się wiele tak pisze - większość intr 96kb jest napisanych ręcznie w
    > asemblerze, a 96kb to nieco więcej pamięci nić miał bbc micro.

    Znaczy, z Twojego tekstu zrozumiałem, że każde intro z demosceny miało
    napisane więcej linijek kodu w asm od Frontiera, którego pamiętam z
    Amigi, a jego kod zajmował bodaj kilkaset KB.

    --
    Mateusz Bogusz