  • 21. Data: 2011-06-27 12:29:04
    Temat: Re: aero2 -
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2011-06-27 14:12, Waldek Godel pisze:

    > Maciek, proszę, nie karm tego.

    Tego też nie?

  • 22. Data: 2011-06-27 12:49:41
    Temat: Re: aero2 - "darmowy" internet po polsku
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-27, o godz. 08:47:43
    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > W pierwszym roku 256, w następnych 512. To ma być socjalny internet,
    > nie szybki. Za szybki trzeba zapłacić.

    Dla kogo socjalny dlatego bęc ;-)
    A na poważnie to np. dla mnie 256 kb/s to aż nadto do okazyjnego
    wysłania/odebrania poczty i pracy na terminalu. Inne zastosowanie jakie
    widzę to monitorowanie stanu jakichś urządzeń - dotychczas trzeba było
    kupić jakiś abonament data żeby wysyłać maile z powiadomieniami np. o
    awariach. Inna rzecz to np. u mnie awaryjny dostęp do miejsc gdzie mam
    jedno łączę - wstawiam modem/komórkę i skrypt zestawiający połączenie
    gdy podstawowe łącze padnie i mogę stwierdzić co się dzieje od strony
    klienta zamiast klasycznego modemu i dialup-a. 55PLN na 3 lata to
    ~1,50PLN na miesiąc a przy zwrocie SIM-a po terminie koszt łącza
    (oczywiście bez modemu czy telefonu ale to ponosi się i tak przy każdym
    łączu) to tyle ile zeżre nam inflacja.

    Zdrówko

  • 23. Data: 2011-06-27 15:37:52
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > ~1,50PLN na miesiąc a przy zwrocie SIM-a po terminie koszt łącza
    > (oczywiście bez modemu czy telefonu ale to ponosi się i tak przy każdym

    Podziwiam optymizm, ale tylko wtedy, kiedy to nie są aplikacje
    krytyczne. W przeciwnym przypadku raczej stawiałbym na inną drogę
    komunikacji.

  • 24. Data: 2011-06-27 21:02:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl> napisał
    w wiadomości news:iu9t2h$616$1@news.onet.pl...

    > Tego też nie?

    A od kiedy Ty słuchasz rozkazów Waldka?
    Po to tak mu do tyłka bez masła wchodzisz?
    Życie Ci na wojnie uratował czy co?

    Piszemy na temat, sensownie i logicznie
    - o co Waldkowi chodzi? Znowu ma ciotkę?

  • 25. Data: 2011-06-27 21:16:57
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-27, o godz. 17:37:52
> [...]

    > Podziwiam optymizm, ale tylko wtedy, kiedy to nie są aplikacje
    > krytyczne. W przeciwnym przypadku raczej stawiałbym na inną drogę

    Oczywiście ja to traktuję jako kolejne łącze a nie podstawowe. Choć
    też nie zawsze bo jest wiele miejsc gdzie takie rozwiązania są i tak są
    lepsze niż obecnie bo np. jedyna możliwość sieci w miarę strawnej
    cenie to łącze od jednego tylko operatora o wcale nie za dużej
    niezawodności. I wbrew pozorom nie chodzi tylko o miejsca gdzie diabeł
    mówi dobranoc ale czasami tak jest np. na obrzeżach dużych miast.

    Nie
    wydaje mi się by przy regularnym testowaniu i reakcji na brak
    odpowiedzi od urządzeń było to mocno zawodne. Wiesz
    - my gadamy o sieciach i internecie w domu czy w firmie, o jakiejś
    gwarancji jakości i niezawodności a ja np. po specjalizacji żony
    widzę jak jest realizowany monitoring przepompowni w wielu mijescach.
    Zwykle kilkanaście/kilkadziesiąt na terenie gminy czy powiatu. Teraz
    jest ciut lepiej bo są to zwykle jakieś specjalizowane moduły
    komórkowe (albo SMS albo niewielki transfer danych) ale spotyka się
    często jeszcze np. przypięte "trytką" w skrzynce zwykłe komórki
    podpięte kabelkiem do sterownika. Całkiem inny poziom "krytyczności"
    do której jesteśmy przyzwyczajeni bo jakiś komputer zbiera czas
    raport i jeśli okazuje się że nie ma transmisji to alarm i ktoś
    jedzie sprawdzić co jest. Brak połączenia to też informacja że coś
    się dzieje.

    Widzę tylko jeden problem - regulamin. Stoi w nim że każdy użytkownik
    może mieć tylko jedną kartę i jest klauzula o braku wykorzystania
    rozwiązania do celów zarobkowych. Niemniej sprawię sobie taką kartę i
    potestuję - zasięg mam i w pracy i w domu i w miejscu planowanego
    urlopu. Jak się sprawdzi to do laptoka teścia (też w zasięgu a często w
    szpitalu tuż koło BTS-a) poleci zamiast pożyczanej karty innego
    operatora.

    Zdrówko

  • 26. Data: 2011-06-27 21:31:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20110627231657.47a0277f@babcia-workstation...
> [...]
    > Jak się sprawdzi to do laptoka teścia (też w zasięgu a często w
    > szpitalu tuż koło BTS-a) poleci zamiast pożyczanej karty innego

    Ja też zamierzam sprawdzić, tylko że mam czas skoczyć
    tam do nich w sobotę, bo tylko w sobotę będę w Warszawie.
    A i tak nie bardzo mi się z lotniska tyłka chce ruszać...
    Ale jak znam życie będą otwarci poniedziałek-piątek, od 10-14
    żeby jak najbardziej obniżyć sobie liczbę którym będzie się
    chciało złapać pociąg o 5 rano aby zdążyć w godzinach przyjęcia :-)
    Chciałbym być miło zaskoczony jakimiś ludzkimi godzinami pracy
    ale nie mam dużych nadziei...

    Na razie dostałem tylko potwierdzenie odebrania e-maila z formularzem
    rejestracyjnym przyszłego abonenta, jeszcze zero odpowiedzi od człowieka...

  • 27. Data: 2011-06-28 13:53:23
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-06-27 23:16, Maciek Babcia Dobosz wrote:
> [...]
    > urlopu. Jak się sprawdzi to do laptoka teścia (też w zasięgu a często w
    > szpitalu tuż koło BTS-a) poleci zamiast pożyczanej karty innego

    Ktoś pisał do UKE w/s opłaty, jakiej żądają - w końcu miało być za darmo
    oraz tego, że trzeba jechać do Wawy (chyba niekoniecznie osobiście, bo w
    formularzu jest "pełnomocnictwo"). UKE odrzekło, że póki co Aero
    wystartowało w Wawie, więc dlatego każą do siebie jechać.

    Czy to nie oznacza, że gdzie indziej nie działa?

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 28. Data: 2011-06-28 19:03:02
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 28.06.2011 15:53, TGor pisze:

> [...]
    > wystartowało w Wawie, więc dlatego każą do siebie jechać.
    >
    > Czy to nie oznacza, że gdzie indziej nie działa?

    Z tego co zrozumiałem chodzi o to, że tylko w Warszawie uruchomili LTE,
    a tylko w tej technologii mają obowiązek udostępniania 20% pasma dla
    dostępu darmowego. Aero2 buduje jednak sieć LTE 2600MHz oraz HSPA+
    900MHz, obydwie "dostępne" dla tych samych kart SIM, więc darmowy dostęp
    po HSPA+ na 900MHz należy traktować jako bonus.

    Marek

  • 29. Data: 2011-06-28 19:21:55
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    http://www.telepolis.pl/news.php?id=22013

    --
    animka

  • 30. Data: 2011-06-28 23:12:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "TGor" <t...@o...pyl> napisał w wiadomości
    > Ktoś pisał do UKE w/s opłaty, jakiej żądają - w końcu miało być za darmo

    Usługa dostępu do internetu jest za darmo, nie kosztuje Cię nic
    ani za czas połączenia ani za ilość transferu nic nie naliczają...
    Wypożyczają Ci jednak swój sprzęt, kartę SIM i chcą abyś
    im ją oddał po zakonczeniu usługi. Aby zmotywować Cię do
    tego abyś oddał kartę przy rozwiązaniu umowy nałożyli depozyt
    który zwrócą Ci jak zwrócisz im ICH kartę SIM.
    Oczywiście jeśli nie chcesz zwracać to de-facto kupiłeś od nich
    kartę SIM, kawałek plastiku i krzemowego chipa za którego
    zapłaciłeś 55zł a nie płaciłeś za usługę internetu.