  • 11. Data: 2011-06-25 08:38:31
    Temat: Re: aero2 - "darmowy" internet po polsku
    Od: Adenua <adenua@spamerzy_gmail_.com>

    > Hmm, jak można by dokładnie sprawdzić czy jestem w ich zasięgu? Bo tak
    > jakby łapię się na krańcach zasięgu na południe od Warszawy...

    Na forum bez-kabli.pl ktos zaproponowal, aby patrzec po mapie zasiego
    HSPA cyfrowego polsatu.

  • 12. Data: 2011-06-26 08:30:58
    Temat: Re: aero2 -
    Od: "Darek " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Musisz miec modem, ktory obsluguje 900MHz dla UMTS, inaczej nie
    > zadziala, np. niektore biale egzemplarze vodafonowego ZTE K3565-Z.

    Dzieki za odpowiedz. Ja akurat mam telefon (SE G502) i modem (Huawei E160),
    ktore nie obsluguja UMTS 900 MHz, tak wiec na razie Aero2 nie dla mnie :-(

  • 13. Data: 2011-06-26 12:28:20
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > Mapa.btsearch.pl, zaklikujesz UMTS 850/900 i już widzisz, gdzie masz
    > najbliższą stację bazową Aero2.
    > Być może masz tez telefon obsługujący to pasmo, wiec wlączasz Network
    > Search i sprawdzasz, czy występuje sieć PL17 (260 17).
    Do najbliższego nadajnika mam 20kilometrów w linii prostej i na pewno
    nie ma bezpośredniej widoczności-są przeszkody terenowe typu las albo i
    jakaś górka nawet.
    Do jakiej odległości można liczyć na udaną transmisję i o jakich
    parametrach?

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 14. Data: 2011-06-26 14:50:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-06-26 14:28, BAREK pisze:

> [...]
    > jakaś górka nawet.
    > Do jakiej odległości można liczyć na udaną transmisję i o jakich

    Prezes Aero2 twierdzi, że w Australii to nawet i 70 km :-)
    Próbowałem z UMTS 900 w odległości 18 km, połowa trasy przez las. Sygnał
    był odbierany przez modem na poziomie -105 dBm, ale transmisja prawie
    żadna :-( Co prawda, antena prętowa, więc w zasadzie żadna.
    Dla CDMA 450 MHz przy podobnych warunkach poziom sygnału podobny, ale
    kilkaset kb/s przechodziło.

  • 15. Data: 2011-06-27 05:15:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:iu7guk$r5p$1@news.onet.pl...
> [...]
    > żadna :-( Co prawda, antena prętowa, więc w zasadzie żadna.
    > Dla CDMA 450 MHz przy podobnych warunkach poziom sygnału podobny,

    A'propos kilo-bitów i kilo-bajtów, czy dobrze czytam w ich FAQ że transmisja
    Aero2 jest ograniczona do maksymalnie zaledwie 256kbitów/sekundę?
    To byłoby na poziomie technologii EDGE, nie 3G. Słabiutko, bardzo słabiutko.

  • 16. Data: 2011-06-27 06:47:43
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-06-27 07:15, Pszemol pisze:

> [...]
    > Aero2 jest ograniczona do maksymalnie zaledwie 256kbitów/sekundę?
    > To byłoby na poziomie technologii EDGE, nie 3G. Słabiutko, bardzo

    W pierwszym roku 256, w następnych 512. To ma być socjalny internet, nie
    szybki. Za szybki trzeba zapłacić.

  • 17. Data: 2011-06-27 10:06:00
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    OK, niech będzie socjalny, w wielu sytuacjach jak znalazł - jaki niedrogi
    modem do tej usługi polecilibyście do laptopa? (chętniej karta PCMCIA niż
    USB)?
    W przekładanie karty w telefonie nie chcę się bawić.

    -----

  • 18. Data: 2011-06-27 11:26:52
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2011-06-27 12:06, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > USB)?
    > W przekładanie karty w telefonie nie chcę się bawić.

    Z PCIMCIĄ może być duży problem, bo musi obsłużyć pasmo UMTS 900 MHz, a
    ono dopiero niedawno weszło do użycia. A jak powszechnie wiadomo,
    PCIMCIA została uznana za technologię schodzącą :-)

    A modem USB? Każdy, który obsłuży to pasmo. Można ewentualnie rozważyć
    istnienie (i późniejsze użycie :-) gniazda antenowego, bo Aero2 zbyt
    dużo stacji bazowych nie posiada.

  • 19. Data: 2011-06-27 11:53:18
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl> wrote:
> [...]

    Na USB to może playowy Huawei e173u-2 (należy uważać na Huawei E173 od innych
    operatorów, które występują w wersji e173u-1 i nie obsługują 900Mhz).
    Dokładny model można znaleźć po zdjęciu klapki na kartę SIM. Musi być z -2

    --
    gs

  • 20. Data: 2011-06-27 12:12:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 13:26:52 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > W dniu 2011-06-27 12:06, ąćęłńóśźż pisze:

    Maciek, proszę, nie karm tego.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan