-
1. Data: 2010-12-10 00:29:26
Temat: a propos narzekania na uno ;)
Od: Mateusz <m...@g...com>
http://www.youtube.com/watch?v=YnmarC_xz7A&feature=p
layer_embedded
wiem, że gość to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
żałuję, że nie widziałem tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swoją
drogą to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
charakterystyczny dźwięk. Z czego on wynika ?
-
2. Data: 2010-12-10 00:32:35
Temat: Re: a propos narzekania na uno ;)
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-12-10 00:29, Mateusz pisze:
> http://www.youtube.com/watch?v=YnmarC_xz7A&feature=p
layer_embedded
>
> wiem, że gość to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
> żałuję, że nie widziałem tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swoją
> drogą to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
> charakterystyczny dźwięk. Z czego on wynika ?
Ten dźwięk to dźwięk upuszczanego powietrza z układu dolotowego przez
tak zwany zawór blow off.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2010-12-10 15:01:10
Temat: Re: a propos narzekania na uno ;)
Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>
W dniu 10.12.2010 00:29, Mateusz pisze:
> http://www.youtube.com/watch?v=YnmarC_xz7A&feature=p
layer_embedded
>
> wiem, że gość to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
> żałuję, że nie widziałem tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swoją
> drogą to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
> charakterystyczny dźwięk. Z czego on wynika ?
Turbo ma dużą bezwładność. Jak trzymasz gaz w podłodze, a silnik pracuje
na wysokoch obrotach, to ciśnienie w układzie dolotowym jest wysokie. W
momencie puszczenia gazu i wciśnięcia sprzęgła obroty bardzo szybko
spadają, ale sprężarka dalej tłoczy powietrze, które nie ma się gdzie
podziać. Po przekroczeniu pewnego ciśnienia otwiera się zawór blow off,
który upuszcza nadmiar powietrza i zabezpiecza przed rozwaleniem układu
dolotowego. Wtedy właśnie słychać specyficzne psssssst.
Przynajmniej tak ja to rozumiem.
Pozdrawiam,
--
ganda
-
4. Data: 2010-12-10 15:24:51
Temat: Re: a propos narzekania na uno ;)
Od: kamil <k...@s...com>
On 10/12/2010 14:01, Paweł Andziak wrote:
> W dniu 10.12.2010 00:29, Mateusz pisze:
>> http://www.youtube.com/watch?v=YnmarC_xz7A&feature=p
layer_embedded
>>
>> wiem, że gość to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
>> żałuję, że nie widziałem tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swoją
>> drogą to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
>> charakterystyczny dźwięk. Z czego on wynika ?
>
> Turbo ma dużą bezwładność. Jak trzymasz gaz w podłodze, a silnik pracuje
> na wysokoch obrotach, to ciśnienie w układzie dolotowym jest wysokie. W
> momencie puszczenia gazu i wciśnięcia sprzęgła obroty bardzo szybko
> spadają, ale sprężarka dalej tłoczy powietrze, które nie ma się gdzie
> podziać. Po przekroczeniu pewnego ciśnienia otwiera się zawór blow off,
> który upuszcza nadmiar powietrza i zabezpiecza przed rozwaleniem układu
> dolotowego. Wtedy właśnie słychać specyficzne psssssst.
>
> Przynajmniej tak ja to rozumiem.
Prawie dobrze. Standardowy zawor montowany fabrycznie chyba w kazdym
aucie z turbo nie wypuszcza cisnienia doladowania do atmosfery po
odjeciu nogi z gazu. W jego miejsce mozesz wlozyc blow offa, chodzi
glownie o zmniejszenie turbodziury. Ze standardowym zaworem turbina
tloczy powietrze, ktore przy wiekszych cisnieniad doladowania i przy
zamknietej przepistnicy nie ma gdzie sie podziac i zatrzymuje lopatki.
Wdepniesz gaz i turbinie znow chwila zejdzie, zanim sie rozkreci.
Poza tym pakujac go do silnika ze standardowa mapa wtrysku i
przeplywomierzem za turbo mozesz narobic balaganu, bo ECU nie wie ze
powietrza w ukladzie juz nie ma i przelewa paliwo. U mnie nawet po
remapie objawia sie to czasem strzalem z wydechu.
A tak naprawde wiekszosc ludzi instaluje go, bo robi fajne psssss, tu
masz moj:
http://www.youtube.com/watch?v=DaAuMgM3Ctw
Pozdrawiam
Kamil
-
5. Data: 2010-12-10 21:54:15
Temat: Re: a propos narzekania na uno ;)
Od: to <t...@a...xyz>
begin Paweł Andziak
> Po przekroczeniu pewnego ciśnienia otwiera się zawór blow off,
> który upuszcza nadmiar powietrza i zabezpiecza przed rozwaleniem układu
> dolotowego.
No i samej sprężarki. A może raczej przede wszystkim...
--
ignorance is bliss
-
6. Data: 2010-12-11 03:49:55
Temat: Re: a propos narzekania na uno ;)
Od: " Michał" <m...@g...pl>
Mateusz <m...@g...com> napisał(a):
> http://www.youtube.com/watch?v=3DYnmarC_xz7A&feature
=3Dplayer_embedded
>
> wiem, =BFe go=B6=E6 to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
> =BFa=B3uj=EA, =BFe nie widzia=B3em tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swo=
> j=B1
> drog=B1 to mam jedno pytanko. Przy zmianie bieg=F3w jest taki
> charakterystyczny d=BCwi=EAk. Z czego on wynika ?
etam, Tipo było lepsze ;)
Ale na zakręcie pełnym kolein i wody to Misubishi oraz Uno
weźmie Safrane seryjne z lat tego uno :) testowałem, tylko
nie wersje evo. (fakt że z 8 uno za to trzeba było wtedy dać).
a dziś za prawie darmo tylko każdy amrtyzator 2 una :) za to
silniki za słabe.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/