eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŻywotność silnika - motocykl i samochódRe: Żywotność silnika - motocykl i samochód
  • Data: 2009-04-15 17:47:41
    Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
    Od: Don Pedro <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Magic pisze:
    > r...@w...pl pisze:
    >> Witam,
    >>
    >> w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
    >> miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
    >>
    >
    > Dla porónania najbardziej żywotny silnik z VFR wykręcił coś kole 480 tys
    > km. Wychodzi na to że 2 x wyższe obroty = 2 x mniejsza żywotność, ale ja
    > bym się do tej myśli nie przyzwyczajał.

    No właśnie, bo np. w niskoobrotowych singlach lubią się wybijać
    łożyskowania wałków rozrządu przy przebiegach rzędu 50-70 tys. km.

    Generalnie żywotność jest jeszcze uwarunkowana typem silnika i rodzajem
    moto. Najgorzej mają enduraki 2T, bo tu co chwile robi się jakiś remont,
    a najlepiej chyba wielocylindrowe silniki rzędowe i V w motocyklach
    turystycznych. No i przyznaję, choć niechętnie, że IMO najbardziej
    kuloodporne są obecnie silniki Hondy, choć zdarzają się notoryczne
    wpadki typu wadliwy napinacz rozrządu. Ale to tylko moje prywatne
    spostrzeżenie.

    pozdr
    DP
    TL-S

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: