  • 21. Data: 2019-11-21 12:33:55
    Temat: Re: Zywotnosc SSD
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 20 Nov 2019 15:01:35 +0100
    doszła do mnie wiadomość <2HbBF.164868$Gx6.130507@usenetxs.com>
    od "jedrek" <w...@...on> :
> [...]
    >Czy raczej tylko nadpisanie tych wartości ponownie na pena gwarantuje
    >odświeżenie ładunków w komórkach pamięci?
    >Czy rzeczywiście idzie to w tym kierunku, że im bardziej dopakują komórek
    >pamięci do kostki tym krócej trzyma ich zawartość jako nieulotną? Czy raczej
    >wraz z coraz więszkym ściskiem na płytce krzemowej pracują nad jak
    >najmniejszą upływnością tych ładunków?
    >Czy może się okazać, że współczesny SSD krócej będzie trzymał niezmieniony
    >zapis niż jakiś tam stary poczciwy pendrive sprzed 10 lat o pojemności

    Jeszcze jedno info o problemie Samsunga z poprzedniego posta:
    https://www.extremetech.com/computing/192419-samsung
    s-840-evo-repair-tool-available-to-download-but-be-c
    areful-of-the-caveats-when-you-update

  • 22. Data: 2019-11-22 12:16:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 20 listopada 2019 11:24:36 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > wydruki w formie papierowej i zdjęcia tez umieściłem
    > Ci co to po 100 latach dostana mają dąć mi znać czy jest ok;)

    Adres podałeś? ;)
    A na serio - sądzisz, że papier przetrwa dłużej niz pendrive?
    A którykolwiek 100 lat?
    ZTCP to CD-R miały trzymać 70 lat, a CD-RW już tylko 10.
    Chyba że te 70 to tłoczone - czy one się jakoś same (nie licząc wpływu środowiska)
    degenerują?

  • 23. Data: 2019-11-22 15:21:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 listopada 2019 12:16:04 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Adres podałeś? ;)

    Nr telefonu
    A i podałem wszystkie moje loginy do poczt meilowych i hasła. Ciekawe czy np. poczta
    onet.pl przetrwa 100lat. No jeszcze dziewięćdziesiąt kilka;)

    > A na serio - sądzisz, że papier przetrwa dłużej niż pendrive?

    Spokojnie
    Jak w mieszkaniu które mam w przedwojennej kamienicy okna wymieniałem to znalazłem
    tam mnóstwo niemieckich przedwojennych gazet
    Stan idealny, trochę pożółkłe były
    Niemcaszki tym uszczelniali przestrzenie wokół okien.
    W tym samym budynku podczas wymiany dachu znaleźliśmy kilka listów niemieckich, jakiś
    medal i kilka zdjęć.
    A "dokumenty" które składaliśmy w skrzyni czasu są myślę dobrze zabezpieczone. Każdy
    swoje wkładał w papierowe teczki, teczki te z osobna były owinięte folią i włożone do
    skrzyni z nierdzewki. Styk pokrywy i skrzyni jeszcze jakimś czarnym mazidłem
    zasmarowali i wszystko to włożone w betonowy krąg(taki od studni), na kręgu klapa i
    przysypane z metrem ziemi.

    > A którykolwiek 100 lat?
    > ZTCP to CD-R miały trzymać 70 lat, a CD-RW już tylko 10.
    > Chyba że te 70 to tłoczone - czy one się jakoś same (nie licząc wpływu środowiska)
    degenerują?

    A tak z ciekawostek to jeszcze włożyłem tam ksiażeczkę oszczędnościowa PKO mojej
    babci
    Jest na niej ponad 20mln(przed denominacja oczywiście)
    Jest to w formie zapisu w książeczce a fizycznie w pko tego już nie ma
    Jak babcia zmarła to jej dzieci jako spadkobiercy wycofali wszelkie depozyty z PKO.
    Nie potrzebowali do tego tej książeczki, książeczka została w domu i w niej nie ma
    informacji o wypłacie
    I teraz mnie ciekawi czy jak za 100lat ktoś z taką książeczką do PKO się uda to co
    wtedy?
    Papierowych KP już na pewno bank nie będzie miał, zapisów elektronicznych pewnie tez
    nie że kasa wypłacona. A dokument że kasa wpłacona ktoś tam za 100 lat mieć będzie.
    Ciekawe jak to prawnie wygląda?
    Na jakieś przedawnienie się ew bank powoła czy jak?

  • 24. Data: 2019-11-22 16:15:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

    > Spokojnie
    > Jak w mieszkaniu które mam w przedwojennej kamienicy okna wymieniałem
    > to znalazłem tam mnóstwo niemieckich przedwojennych gazet
    > Stan idealny, trochę pożółkłe były

    Z przedwojennymi tak jest. Ale gazety wydane 30 lat temu wyglądają
    znacznie gorzej. Obecnie produkowany bielony papier stu lat nie
    przetrwa. Z wydrukami z drukarek jest jeszcze gorzej -- natknąłem
    się u siebie z takimi z końca ubiegłego wieku. Jeszcze druk igłowy.
    Niektóre są *zupełnie* białe. Najstarsze laserowe czerń trzymają,
    ale po papierze widać, że czas mu nie służy. Produkuje się papier
    do druku książek przeznaczonych dla bibliotek, takich zacniejszych.
    Jest lekko żółtawy. I swoje kosztuje.

    Jarek

    --
    -- Tutaj wisiał niegdyś obraz najjaśniejszego pana, akurat tam,
    gdzie teraz wisi lustro.

  • 25. Data: 2019-11-22 16:20:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    mazidłem zasmarowali i wszystko to włożone w betonowy krąg(taki od studni), na kręgu
    klapa i przysypane z metrem ziemi.ja bym polecił "wpuścić" do tej skrzyni dwutlenek
    węgla. wyprze
    powietrze, bakterie wilgoć a sama procedura jest dość tania

    ToMasz

  • 26. Data: 2019-11-22 18:37:05
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 20 Nov 2019 02:24:35 -0800 (PST)
    doszła do mnie wiadomość <3...@g...c
    om>
    od Kris <k...@g...com> :

    >wydruki w formie papierowej i zdjęcia tez umieściłem
    >Ci co to po 100 latach dostana mają dąć mi znać czy jest ok;)

    Prawdopodobnie Intel Optane potrafi bardzo długo trzymać informację, 16G można kupić
    za
    jakieś 80 zł. Pytanie, czy za te sto lat będzie można go czymś odczytać poza muzeum?
    Może nie będzie miał kto odczytać?