  • 81. Data: 2012-06-17 21:13:17
    Temat: Re: Żył ze stłuczek
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-06-16 21:47, to pisze:
    > Chyba za dużo naoglądałeś się amerykańskich filmów i nie rozumiesz do
    > końca polskiego prawodawstwa.

    Jak słyszę że dowodem ma być statystyka i zeznania ludzi którzy mają
    interes żeby swoje błędy wybielić to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera.

    Przytocz jakiś przykład wyroku który opierał się na takich "dowodach"

  • 82. Data: 2012-06-17 23:40:50
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > Sąd może stronę przesluchać jako świadka. Jest to jeden z typowych
    > dowodów.

    Jako swiadka moze przesluchac policja, po czym mozna zmienic
    kwalifikacje i ze swiadka mozna zostac strona postepowania (najczesciej
    oskarzonym), tylko wtedy takie zeznania mozna wrzucic do kosza i nie
    moga byc dowodem w sprawie. Jako strona odmawiasz skladania wyjasnien i
    moga Cie cmoknac. :)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 83. Data: 2012-06-17 23:52:22
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-06-17 10:30, J.F. pisze:
    > Ale tu:
    > a) wyroku sadu nie bylo, tylko jakis mandat,

    Nie jakis, tylko mandat karny kredytowany, bedacy drukiem scislego
    zarachowania, po zaplaceniu ujety w statystykach danej jednostki,
    przesylanych "wyzej" i rozliczanych bardzo szczegolowo. Jest jakis plan
    do wypracowania, sprawozdania, itp. itd.
    Teraz cofnij powiedzmy ze 30 takich mandatow - statystyka rozminie sie z
    ta juz wczesniej wyliczona o paredziesiat tysiow. To zmieni sposob
    finansowania jednostki (bo zalezy on od 'wypracowanego' planu), do tego
    odojda jeszcze karne odsetki, ktore trzeba bedzie oddac, jezeli mandat
    byl bezprawny, moze sprawy z powodztwa cywilnego dla policjantow, ktorzy
    nieslusznie wystawili mandaty. Pewnie jeszcze pare innych konsekwencji
    bardzo biurokratycznych o ktorych nie wiem/nie pomyslalem.
    To nie jest jak pietrucha w warzywniaku ;)

    > b) nawet jakby byl ... nic nie stoi na przeszkodzie u nas oskarzyc obie
    > strony wypadku o niewlasciwa jazde. I obie skazac. Przy czym czesto policja
    > nie dopatruje sie nic zlego u jednej strony, i wniosku o ukaranie nie
    > sklada. A jak nie sklada, to sprawy nie ma, sad go nie uniewinnia, i inny
    > sad pozniej nie jest niczym zwiazany :-)

    No chyba, ze uznaja wine potocznie zwana "obustronna", i gosciowi dowala
    tez sprawstwo, i wtedy nie trzeba bedzie niczego oddawac tym, co juz
    dostali mandaty. To by bylo jedyne sensowne wyjscie z sytuacji. Tyle
    tylko, ze od 2005 roku krucho to widze z sensownymi dowodami.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 84. Data: 2012-06-18 00:22:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Jun 2012 23:52:22 +0200, v...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > do wypracowania, sprawozdania, itp. itd.
    > Teraz cofnij powiedzmy ze 30 takich mandatow - statystyka rozminie sie z

    Ale przeciez nie musisz ich cofac.

    > ta juz wczesniej wyliczona o paredziesiat tysiow. To zmieni sposob
    > finansowania jednostki (bo zalezy on od 'wypracowanego' planu), do tego
    > odojda jeszcze karne odsetki, ktore trzeba bedzie oddac, jezeli mandat

    Eee tam, w jednym urzedzie skarbowym jest premia od przypisu, a od odpisu
    uszczuplenia premii nie ma, a ty chcesz komisariat dokladnie rozliczyc?
    Odsetki wyplaci skarb panstwa :-)

> [...]
    > bardzo biurokratycznych o ktorych nie wiem/nie pomyslalem.
    > To nie jest jak pietrucha w warzywniaku ;)

    Przegraja, bo wszak ukarany przyznal sie do winy i mandat podpisal :-)

    Co prawda zlosliwy prawnik moglby dochodzic jak to z tymi mandatami bylo,
    jakze to w koncu - ktora strona winna ? Ale patrz nizej.

    > No chyba, ze uznaja wine potocznie zwana "obustronna", i gosciowi dowala

    Nie musza zadnej "obustronnej", kazdy ma swoje wykroczenie i swoja kare.

    > tez sprawstwo, i wtedy nie trzeba bedzie niczego oddawac tym, co juz
    > dostali mandaty. To by bylo jedyne sensowne wyjscie z sytuacji. Tyle
    > tylko, ze od 2005 roku krucho to widze z sensownymi dowodami.

    Swiadkowie/wspoluczestnicy moga dobrze pamietac ten dzien.
    Ale .. sie przedawnilo.

    J.

  • 85. Data: 2012-06-18 00:22:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Venioo,

    Sunday, June 17, 2012, 11:40:50 PM, you wrote:

> [...]
    > oskarzonym), tylko wtedy takie zeznania mozna wrzucic do kosza i nie
    > moga byc dowodem w sprawie. Jako strona odmawiasz skladania wyjasnien i

    W postępowaniu karnym przeciw temu osobnikowi stroną skarżącą jest
    prokuratura. Uczestnicy kolizji moga byc świadkami bez najmniejszego
    problemu, bo sprawa nie dotyczy określeniu, kto jest winny kolizji
    tylko oskarżenia o wyłudzenia odszkodowań.

    Nie chce mi się kopać w kodeksie postepowania karnego ale na pewno w
    postępowaniu cywilnym strona może być przesłuchana przez sąd w
    charakterze świadka. Osobiście tak właśnie zeznawałem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2012-06-18 02:09:50
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

> [...]
    > postępowaniu cywilnym strona może być przesłuchana przez sąd w
    > charakterze świadka. Osobiście tak właśnie zeznawałem.

    Jezeli jestes strona (oskarzonym), to mozesz odmowic zeznan, jezeli
    moglyby Cie obciazyc, lub kogos z Twojej najblizszej rodziny. Swiadek
    nie ma takiej mozliwosci o ile sie orientuje - zeznaje pod przysiega
    cala prawde. Dlatego sie to rozni i czesto policja stosuje taki "myk" ze
    najpierw wzywa jako swiadka, a pozniej zmienia kwalifikacje i robi ze
    swiadka sprawce*
    Podejrzewam, ze w wiekszosci przypadkow to sie udaje, bo biedni ludzie
    nadal sa wystraszeni i boja sie dociekac swoich praw (ktorych nie sa w
    pelni swiadomi).
    W zaleznosci od stawki, o jaka idzie gra, albo mowisz, ze cofasz
    zeznania i nic nie pamietasz (i nie moga one zostac kluczowym dowodem)
    albo potwierdzasz, zeby sobie nie narobic wiekszych kosztow (bieglego,
    kolejnych procesow itp.)
    To tak pokrotce z doswiadczenia w moich bojach z naszym wymiarem
    sprawiedliwosci i panami "wladzami" :)

    *W druga strone, jezeli swiadkiem jest poszkodowany, to jego zeznania sa
    brane pod uwage, ale dobry obronca umniejszy ich wartosc dowodowa, jako
    ze swiadek ma interes w 'udupieniu' oskarzonego. :)
    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 87. Data: 2012-06-18 10:28:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Jun 2012, to wrote:

    > begin z

    > Nie są, bo to nie oni go oskarżają i w sumie w tej chwili już nie mają
    > specjalnego interesu w tym, żeby kłamać.

    "z" już gdzies napisał - "ujawnia się nowe okolicznosci w sprawie",
    powodujace że moga przestać być winnymi.

    pzdr, Gotfryd

  • 88. Data: 2012-06-18 10:34:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Jun 2012, J.F. wrote:

    > Owszem, jest u nas "powaga rzeczy osądzonej", znaczy sie drugi sad nie
    > zastanawia sie nad wyrokiem pierwszego sadu, tylko go przyjmuje,

    Mowa o postępowaniu karnym oraz przypadku, kiedy "pojawiły się
    nowe okolicznosci w sprawie"?
    No to chyba by nie był ten przypadek :)

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2012-06-18 11:34:56
    Od: PJ <p...@g...com>

    mysle ze typkowi moga (jak na razie) skoczyc ...jesli nie potrafia mu
    udowodnic winy w zadnym z (kilkudziesieciu) przypadkow to same
    bajdurzenie "bieglego" to za malo ... a przeciez wystarczylo zeby
    jakis bystry menago z tych "poszkodowanych" TU wyslal za nim detektywa
    z PVR jakby sad dostal na tacy material video (gdzie koles usiluje
    sprowokowac stluczke/wypadek - bo przeciez nie wszystkie proby mu sie
    udaly) to juz byloby cos ... a tak z proznego i Salomon nie naleje ...

    P.

  • 90. Data: 2012-06-18 11:45:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/18/2012 11:34 AM, PJ wrote:
    > mysle ze typkowi moga (jak na razie) skoczyc

    Oczywiście. Bieda ciśnie, paliwo droższe to i chętnych na pieniądze TU
    coraz więcej, więc trzeba było popełnić artykuł typu straszak.

    --
    Artur
    ZZR 1200