  • 71. Data: 2012-06-17 00:33:48
    Temat: Re: Żył ze stłuczek
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-16 17:02, Bydlę pisze:

    > Rąda. To zdaje się pięta achillesowa anacrona.

    Miało być rądach w cudzysłowu, ale niech będzie na Twoim.
    Wyobraź sobie, że mam słownik, więc nawet jakbym się pomylił, to mi
    podkreśli. :)

  • 72. Data: 2012-06-17 00:42:56
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.06.2012 00:27, v...@i...pl wrote:

    > Co nadal nie znaczy, ze niemozliwe :)

    A oczywiście, że nie.

    Michoo

  • 73. Data: 2012-06-17 00:44:03
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-06-17 00:33, anacron pisze:

    > Miało być rądach w cudzysłowu, ale niech będzie na Twoim.
    > Wyobraź sobie, że mam słownik, więc nawet jakbym się pomylił, to mi
    > podkreśli. :)

    Ale 'radach' na pewno jest w slowniku, wiec nie podkreslil :)
    Co innego z rądami :P

    ;)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 74. Data: 2012-06-17 00:46:51
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-06-16 21:45, to pisze:
    > Jak jedziesz na wewnętrznym pasie to jest oczywiste, że ktoś musi Cię
    > puścić, żebyś zjechał z ronda,
    Wcale nie jest to oczywiste nawet dla zawodowego kierowcy Poczty
    Polskiej, który znalazł się swoim służbowym dostawczakiem np. na rondzie
    Solidarności w Kutnie. Pas ruchu bowiem wcale nie musi być wyznaczony
    znakami (również poziomymi). Ale o tym zdaje się nie wiedzieć spora
    część osób posiadających blankiecik nazwany prawem jazdy.

    > jak Cię najpierw puszcza, a potem w Ciebie
    > celowo wjeżdża to niby Twoja wina?
    No, jeśli ktoś nagle rusza z piskiem opon, to zwykle pozostają tego
    ślady. Jeśli robi to delikatniej, to też są pewne symptomy świadczące o
    "możliwości uniknięcia kolizji". ;-) Sąd naprawdę jest w stanie takie
    przypadki stwierdzić.

    > W jaki sposób można tego uniknąć,
    > stanąć na lewym pasie, włączyć migacz i czekać, aż się godziny szczytu
    > skończą?

    Mniej więcej tak. ;-) A dokładniej: aż się zrobi miejsce na zmianę pasa
    ruchu lub też przez wcześniejszą zmianę tegoż. Co wcale nie wymaga
    oczekiwania kilkunastu minut jak to zwykli twierdzić wymuszający. Zwykle
    daje się osiągnąć zamierzony efekt (bezpiecznego wykonania manewru) w
    ciągu kilku, góra kilkunastu sekund. Nawet w zatłoczonych miejscach w
    godzinach szczytu w Warszawie...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 75. Data: 2012-06-17 00:52:27
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-06-16 17:02, Bydlę pisze:

    > Rąda. To zdaje się pięta achillesowa anacrona.

    ROTFL^2

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 76. Data: 2012-06-17 01:17:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Venioo,

    Sunday, June 17, 2012, 12:32:28 AM, you wrote:

    > Świadkowie nie są stroną.

    Sąd może stronę przesluchać jako świadka. Jest to jeden z typowych
    dowodów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 77. Data: 2012-06-17 08:03:40
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-06-17 00:32, v...@i...pl pisze:

    > Świadkowie nie są stroną.

    Chodziło mi o to że stroną w trakcie stłuczki.
    Jeśli gościa posadzą to można będzie się od niego domagać odszkodowania.
    Tak czy siak dla pieniędzy czy przynajmniej "ratowania honoru kierowcy"
    ;-) mają interes żeby wina była jednak delikwenta.

  • 78. Data: 2012-06-17 10:30:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Jun 2012 00:15:33 +0200, v...@i...pl napisał(a):

    > Chyba musialby sie z sedzia zderzyc, zeby podwazali mandaty, a jezeli
    > zostaly zaplacone, to juz w ogole - to rodziloby strasznie trudne do
    > rozwiazania powiklania prawne w dalszej kwestii. Dlatego watpie zeby
    > jakikolwiek sedzia jednak orzekl przeciwko 'wyludzajacemu' w
    > zdarzeniach, gdzie mandat zostal wystawiony sprawcy i zaplacony.

    Venio, tu jest Polska, tu sedzia nie musi sie zgadzac sam ze soba, a ty
    jakies mandaty wymyslasz.

    Owszem, jest u nas "powaga rzeczy osądzonej", znaczy sie drugi sad nie
    zastanawia sie nad wyrokiem pierwszego sadu, tylko go przyjmuje, i np jesli
    zostales skazany za spowodowanie wypadku w sprawie karnej, to bedziesz
    uznany z automatu za sprawce szkody w ewentualnej sprawie cywilnej.

    Ale tu:
    a) wyroku sadu nie bylo, tylko jakis mandat,
    b) nawet jakby byl ... nic nie stoi na przeszkodzie u nas oskarzyc obie
    strony wypadku o niewlasciwa jazde. I obie skazac. Przy czym czesto policja
    nie dopatruje sie nic zlego u jednej strony, i wniosku o ukaranie nie
    sklada. A jak nie sklada, to sprawy nie ma, sad go nie uniewinnia, i inny
    sad pozniej nie jest niczym zwiazany :-)

    J.

  • 79. Data: 2012-06-17 10:35:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 23:57:00 +0200, Michoo napisał(a):

    > Nie wiedzieć czemu przeczytałem "4 razy", a wtedy prawdopodobieństwo,
    > że ktoś trafi 4 piątki lub szóstki jest ~1:10^11.
    > 5 razy to już rzeczywiście zdarzenie bardzo mało prawdopodobne.

    Szostka to ~1:14mln, czyli rzedu 1e-7. Cztery "szostki" to 1e-28
    - tez bardzo malo ...

    J.

  • 80. Data: 2012-06-17 12:59:46
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    anacron wrote:

    > Ja bym mu medal dał, za edukację polaków. Po radach jeździć nie umiemy
    > wcale.

    Pisać też nie.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.