  • 1. Data: 2014-10-02 16:09:22
    Temat: Zwloka prawego alt-a (i shift-a).
    Od: " 666" <...@...6>

    Przy szybkim pisaniu prawy alt nie reaguje odpowiednio szybko.
    Z tej przyczyny częstokroć wpisywane są litery z alfabetu 26-znakowego,
    zamiast polskich z "ogonkami".
    Przy czym to opóźnienie jest różne, zależnie od programu, w którym jesteśmy.
    IMHO występuje także przy np. wordzie czy notatniku.
    Ale jest największe przy niektórych stronach www (np. wybiórcza.pl, pisanie
    w ich okienkach to tragedia).
    Podobnie nie tylko z prawym alt-em, ale i z shiftem.
    I pytanie, gdzie szukać problemu:

    * w sprzęcie (klawiaturze, sterowniku?)?
    * w win xp?
    * w konkretnym programie?
    * w jakimś malware (np. niezauważonym keyloggerze?)?
    * w skryptach stron www (info o wcisniętym alcie lub shifcie musi dojść i
    wrócić z serwera? co za idiota tak robi strony???)

  • 2. Data: 2014-10-02 16:25:46
    Temat: [OT] Zwloka prawego alt-a (i shift-a).
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    niepojęte jakie problemy mają te proeuropejskie komputery,
    no ale do ich rozwiązania to zwykły nie wystarczy... musi być... tuskowy
    teleinformatyk... jest tu taki?

  • 3. Data: 2014-10-02 19:24:05
    Temat: Re: [OT] Zwloka prawego alt-a (i shift-a).
    Od: "Podmiot Liryczny" <u...@m...com>

    Użytkownik "platformowe głupki"

    > niepojęte jakie problemy mają te proeuropejskie komputery,
    > no ale do ich rozwiązania to zwykły nie wystarczy... musi być... tuskowy
    > teleinformatyk... jest tu taki?

    Takie teksty może walić prowokator (stąd w nicku "platformowy..."),
    ewentualnie wiejski (stąd w nicku "wiejski", chociaż głupota nigdy nie była
    umiejscowiona terytorialnie i miejski głupek jest, przynajmniej
    statystycznie, bardziej dziś prawdopodobny niż wiejski) głupek. Możliwy
    jest też głupek z partii opozycyjnych (mało prawdopodobne, bo aż nazbyt
    przejaskrawione) lub koalicyjnych (kolaboranckich, jak by ktoś tego pokroju
    powiedział) aby np. osłabić lidera i być bliżej tzw. koryta. Jestem od
    zawsze bezpartyjny i polityką (oraz sportem) mało zainteresowany i mi to
    wisi. Z drugiej strony sam jestem zdeklarowanym błaznem, więc temat mi
    bliski i intuicja oraz tzw. doświadczenia życiowe podpowiadają, że
    pajacykami (pacynkami, marionetkami) zawsze ktoś steruje.
    Czytam te teksty z sympatią i uśmiechem (być może taka ich intencja, kto
    wie?) ale może źle interpretuję, bo tyle teraz testów, badań opinii
    publicznej i rankingów, że trudno się połapać co służy jakiemu celowi. Można
    przecież popuścić wodze fantazji (aż taka futurologia to nie jest) i
    założyć, że ma to służyć uzupełnianiu bazy danych w jakiejś tam chmurze,
    które pomogą w przyszłości zweryfikować osoby odpisujące, na tzw. poprawność
    polityczną, a co idzie za tym np. zawodową - albo po prostu
    przydatności/nieprzydatności dla systemu. W końcu kiedyś już tak było (tylko
    nie było takich prostych narzędzi weryfikacyjnych jak internet i żeby coś z
    kogoś wyciągnąć trzeba było delikwenta osobiście przesłuchać).
    A może to tylko temat do pracy magisterskiej? Albo co (jak niewidomo o co
    chodzi, pomijając oczywiście pieniędze, to najbliższe prawdy, zdaniem mojej
    pani, jest zawsze alboco;)?
    Uśmiecham się więc, a jeszcze szersze szczerzenie wywołują emocje, jakie te
    teksty w czytaczach wywołują.
    W Kanadzie, gdzie mam przyjaciół (ha, wytrącam tą deklaracją argument, żem
    zdeklarowany proeuropejczyk), nazywa się to "random virtue testing" i
    dopiero przejście takiego testu świadczy dobrze o człowieku ( nie mówiąc już
    o politykach, bo im zwykły człowiek człowieczeństwa tam - co jest ponoć
    bardzo zdrowym odruchem - raczej nie przypisuje;).
    A więc zamiast kolejnej dyskusji pt. europa, euazja czy azja - po prostu
    luzik, bo każdy ma prawo mówić co myśli (chociaż, jak widać, nie każdy myśli
    co mówi ;)

    GUPEK TELEINFORMATYCZNY (nie popierający i nie szukający żadnej, nawet
    dobrej, partii)

  • 4. Data: 2014-10-02 19:28:46
    Od: miab <m...@w...pl>

    > niepojęte jakie problemy mają te proeuropejskie komputery,
    > no ale do ich rozwiązania to zwykły nie wystarczy... musi być... tuskowy
    > teleinformatyk... jest tu taki?

    Weź może wreszcie spier... z tą swoja głupotą.

    miab

  • 5. Data: 2014-10-02 19:34:53
    Temat: Re: Zwloka prawego alt-a (i shift-a).
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    W dniu 2014-10-02 o 16:09, 666 pisze:
> [...]
    > * w skryptach stron www (info o wcisniętym alcie lub shifcie musi dojść
    > i wrócić z serwera? co za idiota tak robi strony???)

    klawiatura USB?
    Sprawdź sterowniki. Kiedys chciałem przywrócić pena do życia, sciagnąłem
    odpowiedni program, który jedynie co zrobił to uwalił sterowniki do
    głównego huba i po restarcie win7 nie było ani myszy ani klawiatury. W
    trybie awaryjnym system wgrywal defaultowe sterowniki przy których
    objawy były podobne - niektóre klawisze działały z opóźnieniem. Jak masz
    ps/2 i przejsciówkę to przetestuj.

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 6. Data: 2014-10-03 00:25:51
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w

    : Przy szybkim pisaniu prawy alt nie reaguje odpowiednio szybko.
    : (...)
    : Podobnie nie tylko z prawym alt-em, ale i z shiftem.
    :

    Znaczy, że felerny shift też jest po prawej stronie? No to najwyraźniej masz
    lewacką klawiaturę ;) Zmień natychmiast, bo w takim egzemplarzu są na
    pewno zaszyte jakieś malware, i inne szpiony. Zanim znajdziesz jednak jakieś
    satysfakcjonujące rozwiązanie, to używaj goszystowskiego narowu, i wciskaj
    tylko lewy shift, a zamiast prawego alta - lewicowy zestaw DWÓCH klawiszy:
    alt+ctrl - to daje taki sam skutek (przynajmniej w Win XP). Oczywiście
    trochę to upierdliwe, ale działa. Choć jeśli przyczyna jest w sterownikach,
    to zapewne nic nie pomoże!

    : I pytanie, gdzie szukać problemu:
    :
    : 1* w sprzęcie (klawiaturze, sterowniku?)?
    : 2* w win xp?
    : 3* w konkretnym programie?
    : 4* w jakimś malware (np. niezauważonym keyloggerze?)?
    :

    A na to, to tak "zdalnie" nikt Ci nie odpowie, musiałbyś sam zrobić testy.
    No ale w ramach wyczajania bazy, wypróbuj swoją goszystowską klawiaturę na
    innym PC-cie, i odwrotnie: podepnij do tego zboczonego klawiaturę od kumpla,
    który ma jak najbardziej zbliżoną. Trochę to zawęzi obszar poszukiwań...

    Wydaje mi się, że punkt 4* jest baaardzo prawdopodobny, więc może Twój
    anty-vir coś przepuścił. Nie lekceważ!

    --
    ____________________________

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
    troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych, i wyzyskiwanych...
    przybywa!

  • 7. Data: 2014-10-03 08:53:34

    Notek.
    Nie na szynie usb.
    Działa raczej jako PS/2 (przez kontroler interfejsu LPC).

    -----