eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZwarcie linii WN i wybuch opon › Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
  • Data: 2016-05-08 16:32:35
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-05-07 o 17:21, badworm pisze:
    >
    > Od tego, by potencjał szyn względem ziemi nie był większy od 120V, jest
    > EZZ - elektroniczne urządzenie ziemnozwarciowe, wcześniej znane jako
    > TUZZ (tyrystorowe urządzenie ziemnozwarciowe). Czas, jaki upływa zanim
    > to urządzenie spowoduje doziemienie szyny minusowej przez blok
    > tyrystorowy, to pojedyncze milisekundy. Jeśli po doziemieniu prąd
    > płynący przez blok przekroczy wartość 600A, to następuje natychmiastowe
    > obustronne wyłączenie zasilania danego odcinka sieci trakcyjnej.
    > Dodatkowo, stosuje się obecnie testery ciągłości kabli powrotnych, które
    > cyklicznie mierzą ich rezystancję. Nadmierny jej wzrost skutkuje również
    > wyłączeniem zasilania sieci trakcyjnej.

    No zgadza się, ale powód stosowania tych wszystkich aparatów jest taki,
    że napięcie szyn *mogłoby* osiągnąć 3kV w określonych sytuacjach i
    trzeba temu zapobiegać.

    A ogólniej do tego podchodząc, taka już natura systemów TN-C, że
    napięcie w przewodzie ochronno-zerowym (albo ochronno-powrotnym w
    sieciach DC) może osiągnąć wartość taką jak w przewodzie fazowym
    (dopływowym). Stąd, gdzie się da, to:
    - odchodzi się od TN-C do TN-S (instalacje w budynkach)
    - przechodzi się na IT + urządzenia II klasy (trolejbusy)
    - montuje szereg opisanych powyżej zabezpieczeń (kolej,tramwaje).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: