  • 11. Data: 2011-03-28 13:48:21
    Temat: Re: Zużywanie się oleju silnikowego
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2011-03-28 09:48, Marcin N pisze:
> [...]
    > płynem hamulcowym - raz na miesiąc. To zresztą idzie w parze - jak
    > ściągamy lagi to zdejmujemy zaciski więc to chyba oczywiste że to
    > najwłaściwszy moment :)

    > Nie, no bez przesady. Wystarczy wieczorem każdego dnia kiedy się jeździło.

    > =======================
    >
    > Panowie, liczyłem na więcej rzeczowości. Na jednym forum zostałem
    > zakrzyczany przez "garażowych ekspertów", że skoro chcę zmieniać olej
    > tak rzadko, jak każe producent - to mój problem, ale żebym potem z
    > płaczem do nich nie przychodził, bo mnie ostrzegali.

    Nie słuchaj tego pierdolenia tylko zmieniaj co ile trzeba i ciesz się
    jazdą :D. Producent pewnie i tak daje limit kilometrów mniejszy niż
    rzeczywisty, żeby zapominalscy nie zacierali silników.

    --
    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki

  • 12. Data: 2011-03-28 13:58:13
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Sobociński" napisał w wiadomości grup

> [...]

    jazdą :D. Producent pewnie i tak daje limit kilometrów mniejszy niż
    rzeczywisty, żeby zapominalscy nie zacierali silników.

    ======================

    Nie zamierzam się sugerować poradami ekspertów z internetu. Chodzi mi
    bardziej o to, że te legendy gdzieś mają swój początek. Ciekawy jestem
    genezy tego typu poglądów. Na forum dowiedziałem się, że pochodzą one z
    mądrości zlotowych, gdy przy piwku siadają sobie motocykliści i opowiadają,
    jak po to zmianie oleju ich maszyny momentalnie odżywają. Na zloty nie
    jeżdżę więc nie wiem.

  • 13. Data: 2011-03-28 14:04:17
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 28 Mar 2011 15:58:13 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > jak po to zmianie oleju ich maszyny momentalnie odżywają. Na zloty nie

    Jak dla mnie to wiekszosc opinii o olejach jest z tak zwanej dupy :)
    Moim zdaniem, zeby powiedziec ze jeden olej jest lepszy od drugiego trzeba
    miec dwa identyczne silniki i uzytkowac je w identyczny sposob, a pozniej
    otworzyc i porownac. Wszystkie inne 'testy' sa ze wspomnianej wczesniej
    dupy :)

    IMO jesli bedziesz lal olej o parametrach jakie podaje producent i
    zmienial go tak czesto jak producent zaleca to bedzie OK. Jedynym
    odstepstwem od serwisowki w moim przypadku jest wymiana filtra przy kazdej
    wymianie oleju, a nie przy co drugiej. Moze to nic nie daje, ale czuje sie
    z tym lepiej a wydatek nie jest duzy.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 14. Data: 2011-03-28 14:04:22
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

> [...]
    > przy piwku siadają sobie motocykliści i opowiadają, jak po to
    > zmianie oleju ich maszyny momentalnie odżywają. Na zloty nie

    Ja w Golfie 1.6D przejeździłem 60kkm bez zmiany oleju i dolewek i
    jeszcze facet co go kupował stwierdził że bierze z uwagi na
    silnik bo pracuje jak zegareczek :) Troche inna charakterystyka
    silnika i prędkości obrotowe ale czy zrobisz 6 czy 10 tys na
    oleju raczej nic nie zmieni.

    --

    morghul

  • 15. Data: 2011-03-28 15:33:34
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomości grup
    x.net...

    Jak dla mnie to wiekszosc opinii o olejach jest z tak zwanej dupy :)
    (...)

[...]

    =============

    A widzisz. Niby "opinie z dupy", ale sam też tak robisz. "Co mi tam, koszt
    nieduży, to wymienię sobie dodatkowo filtr".
    Po co?
    Dlaczego?

  • 16. Data: 2011-03-28 15:36:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 3/28/2011 1:28 AM, Marcin N wrote:
    > Witam,
    >
    > Kto z Was dysponuje rzetelną informacją na temat zużywania się oleju w
    > silniku?
    >
    > Krążą legendy o tym, jak to należy zmieniać olej częściej, niż
    > producent zaleca, bo producent się nie zna, albo próbuje nas wpuścić w
    > maliny.
    >
    > Czy macie dostęp do porównania oleju po przejechaniu 6 tys km, 10 tys
    > km, 15 tys km? Czy nadgorliwcy próbujący "poprawiać fabrykę" mają za
    > sobą jakieś rzetelne argumenty?

    Przeglądnij sobie analizy przepracowanych olejow z roznych silnikow na
    tym forum:

    http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?
    ubb=postlist&Board=49&page=1

    Co prawda taka analiza za 20-30 dolarow za wiele nie jest w stanie
    powiedziec, no ale takie podstawy jak TBN pokaże i można cos niecos
    wywnioskowac odn. tego czy olej dalej nadaje sie do użytku.

    Producent u mnie zaleca chyba co 10 tys km wymieniać. Osobiscie planuje
    wymieniac olej raz na rok, bo stosunkowo malo jezdze (okolo 5 tys km na
    sezon).

    Pozdr.
    Pete

  • 17. Data: 2011-03-28 18:13:54
    Od: amos <g...@g...com>

    On 28 Mar, 13:26, "Hinek" <h...@t...pl> wrote:
    > Nie da sie wykonac takich badan.

    Owszem sie da, ale beda one prawdziwe dla konkretnego:

    typu silnika
    stanu technicznego silnika
    rodzaj oleju
    jakosci paliwa
    obciazenia/sposobu jazdy
    pory roku itd.

    A potem mozna to usrednic. I pewnie nie bedzie w tym nic zlego jesli
    sie doda pewien margines bezpieczenstwa ;)

    --
    zdrowka
    amos

  • 18. Data: 2011-03-29 07:05:03
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 28 Mar 2011 17:33:34 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
> [...]

    > A widzisz. Niby "opinie z dupy", ale sam też tak robisz. "Co mi tam, koszt
    > nieduży, to wymienię sobie dodatkowo filtr".

    Przeciez napisalem, bo kosztuje niewiele a ja sie lepiej od tego czuje.

  • 19. Data: 2011-03-29 08:53:13
    Temat: Re: Zu?ywanie si? oleju silnikowego
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2011-03-28 16:04, morghul pisze:
    > Ja w Golfie 1.6D przeje?dzi?em 60kkm bez zmiany oleju i dolewek i
    > jeszcze facet co go kupowa? stwierdzi? ?e bierze z uwagi na
    > silnik bo pracuje jak zegareczek :) Troche inna charakterystyka
    > silnika i pr?dko?ci obrotowe ale czy zrobisz 6 czy 10 tys na
    > oleju raczej nic nie zmieni.

    Ja opuściłem jeden termin i zrobiłem za dużo o 20Kkm Astrą F 1.6, olej
    był ciężko przepracowany. Dociągnąłem do 165Kkm i fura dalej jeździ.

    --
    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki

  • 20. Data: 2011-03-29 09:40:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Sobociński" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ja opuściłem jeden termin i zrobiłem za dużo o 20Kkm Astrą F 1.6, olej
    > był ciężko przepracowany. Dociągnąłem do 165Kkm i fura dalej jeździ.

    a po czym poznałes ze był przepracowany? bo jeśli po kolorze to on był brudny a nie
    przepracowany :-)))

    b.