  • 11. Data: 2009-10-22 12:26:01
    Temat: Re: Źródło kilkaset amper przy kilku V
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    shg pisze:

    > Też myślę, że toroid byłby odpowiedni. Regulację można zrobić po
    > stronie pierwotnej, chociaż to też nie takie proste, bo takie trafo
    > potrafi "szarpnąć" nie co prądu, jak sie je w zerze napiecia włączy.
    > Od biedy można też autotransformator na pierwotnej dołożyć, ale to
    > raczej tylko jak się go już ma.

    Jest pod ręką. Ten toroid to będzie musiał mieć kilkaset watów, żeby na
    kilku zwojach linki dać parę V.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2009-10-22 12:54:47
    Od: shg <s...@g...com>

    On 22 Paź, 14:26, PeJot <P...@0...pl> wrote:
    > Jest pod ręką. Ten toroid to będzie musiał mieć kilkaset watów, żeby na
    > kilku zwojach linki dać parę V.

    No niestety. Tak czy inaczej potrzebujesz transformatora zdolnego
    przenieść taka moc.
    Istnieje jeszcze opcja w postaci zasilacza impulsowego, prosto z
    sieci, ale przy takim małym napięciu, to w grę wchodzi chyba tylko
    prostownik synchroniczny, a i kłopotów co nie miara z takim
    natężeniem. Nie wiem, czy byłby tańszy od transformatora toroidalnego.

  • 13. Data: 2009-10-22 12:56:44
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości
    > Szukam prostego sposobu, żeby jednorazowo, kontrolowanym prądem podgrzać w
    > ciągu kilku minut pewien przedmiot o rezystancji rzędu 0.1 oma. Czyli

    Coś nie gra.
    Kilka V, np. 9V da raptem 90A (810W)
    Kilkaset A (np. 500A ) da 50V
    Rozmawiamy o jakich mocach? (90V*900A= 81kW)
    Spawarka czy transformator z hipermarketu za słabe.
    Akumulatory owszem, ale zasilający auto elektryczne.:-)

  • 14. Data: 2009-10-22 14:52:10
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > Spawarka czy transformator z hipermarketu za słabe.
    > Akumulatory owszem, ale zasilający auto elektryczne.:-)

    Faktycznie coś tu nie gra, jak mały przedmiot to przy takich mocach odparuje.
    Jak ma się rozgrzać do np. 500°C to jego rezystancja znacznie wzrośnie, a moc
    zmaleje.
    K.

  • 15. Data: 2009-10-22 15:36:12
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    John Smith pisze:

    > Faktycznie coś tu nie gra, jak mały przedmiot to przy takich mocach
    > odparuje.

    No niezupełnie mały, masa coś koło pół kilograma żywego metalu, do tego
    drugie tyle gumy. Temperatury jakie chciałbym osiągnąć to od 130 stopni
    w górę. Dokładnej wartości rezystancji jeszcze nie znam.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2009-10-22 16:04:22
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

    Czy nie lepiej rozgrzać go indukcyjnie?

    --
    Yozwig

  • 17. Data: 2009-10-22 17:55:30
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Yozwig pisze:
    > Czy nie lepiej rozgrzać go indukcyjnie?

    Może i lepiej, ale szukam rozwiązań co znajdują się w zasięgu ręki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2009-10-22 18:04:09
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No niezupełnie mały, masa coś koło pół kilograma żywego metalu, do tego
    > drugie tyle gumy. Temperatury jakie chciałbym osiągnąć to od 130 stopni w
    > górę. Dokładnej wartości rezystancji jeszcze nie znam.

    Na to 1kW "z palcem w d*" wystarczy :-)
    Zrób sobie piecyk z wkładu z hipermarketu albo kup gotowy grill elektryczny
    na bazarze.

  • 19. Data: 2009-10-22 18:20:44
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Na to 1kW "z palcem w d*" wystarczy :-)
    > Zrób sobie piecyk z wkładu z hipermarketu albo kup gotowy grill
    > elektryczny na bazarze.

    Otóż to, styk elektrod i przedmiotu będzie (chyba) iskrzył,
    regulacja temperatury też jest dość trudna.
    Patrząc na poziom temperatury, czy to nie wulkanizacja gumy?
    K.

  • 20. Data: 2009-10-22 19:49:00
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    PeJot pisze:

    > Przydała by się jakaś regulacja.

    No to daj MOSFETA z małym Rdson i steruj PWMem.

    --
    Filip.