  • 11. Data: 2012-09-19 16:43:15
    Temat: Re: Zostan pracownikiem Sigmy!
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-19 10:55, Ergie pisze:
    > Ale dlaczego ja miałbym za to zapłacić? Skoro firma Sigma ma problem z
    > kontrolą jakości to powinna dawać to ustrojstwo gratis i dziękować
    > ludziom, że odwalają ich robotę.

    Ale nie daje gratis tylko każe płacić. Za to jest trochę tańsza. Canon
    albo Tamron też miewają bf/ff i nic się z tym nie zrobi.
    Ja bym chciał, żeby życie było fajne i wesołe, ale nie zawsze jest :)

    > A problem był rozwiązywalny przez dział jakości, który w Sigmie od lat
    > kuleje lub zakup licencji od Canona zamiast zabawy w reverse engineering.

    To akurat nie ma znaczenia na bf/ff tylko na wieszanie i złą współpracę
    (brak) starych szkieł i nowych body.

    --
    pozdrawia Adam
    /elita taguje, pospólstwo teguje/

  • 12. Data: 2012-09-19 23:03:56
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-18 11:44, Ergie pisze:

    > P.S. Skoro jak twierdzi sigma większość błędów powodują złe body (i każe
    > te body podsyłać razem z obiektywem do kalibracji) to jaki sens ma
    > kalibrowanie samego obiektywu?

    A ja ciągle nie mogę zrozumieć, czemu trzeba kalibrować obiektywy, a nie
    skalibrować body. Jestem najwyraźniej za głupi, aby zrozumieć jak działa
    detekcja fazy.
    Przynajmniej raz skalibrowana matówka z rastrem działa z każdym
    obiektywem. Tak też powinno być z AF.

  • 13. Data: 2012-09-20 08:41:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > To akurat nie ma znaczenia na bf/ff tylko na wieszanie i złą współpracę
    > (brak) starych szkieł i nowych body.

    Wydaje mi się, że jednak coś jest na rzeczy bo, Canon i Tamron mają zawsze
    taki sam BF/FF niezależnie od body a Sigma potrafi działać bardzo dobrze z
    jednym body, a z drugim tragicznie i w serwisie chcą aby im podsyłać
    obiektyw do kalibracji razem z body.

    Pozdrawiam
    Ergie