eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŻółte swiatłoRe: Żółte swiatło
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!newsfeed2.atman.pl!n
    ewsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-0
    1.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>
    Subject: Re: Żółte swiatło
    References: <jvt4q1$qmu$1@inews.gazeta.pl> <17v3oplujwzbd$.dlg@myjk.org>
    <s...@n...istnieje> <jvugvh$5i8$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@n...istnieje> <k00mdf$hg2$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: jp-at-jp-pl-eu-org
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@n...istnieje>
    Date: 10 Aug 2012 04:50:36 GMT
    Lines: 71
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.19.178.75
    X-Trace: 1344574236 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1213 83.19.178.75:58615
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463106
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <k00mdf$hg2$1@inews.gazeta.pl>
    Shrek <u...@d...invalid> wrote:
    > On 2012-08-09 06:53, Jacek Politowski wrote:

    >>> Nie trzeba - wystarczy obserwować co się dzieje na skrzyżowaniu - dobrym
    >>> wyznacznikiem są światła dla pieszych.

    >> Gdy znasz dane skrzyżowanie i gdy światła dla pieszych cokolwiek
    >> sensownego nadają.

    > Czyli w zdecydowaniej większości przypadków.

    Jeśli jeździsz ciągle po tej samej trasie. Niektórzy mają inaczej.
    Wtedy już nie w większości.


    >> Gdy jesteś w miejscu sobie nieznanym - to tylko jakaś wskazówka,
    >> niekoniecznie konkretna.

    > Zawsze jakaś.

    A żółte byłoby jeszcze lepsze...


    >> Do tego nie działa np. gdy światła dla
    >> pieszych są uruchamiane przyciskiem i jeśli nie zostanie on wciśnięty,
    >> to w ogóle się nie zapalają.

    > No to jak piesi mają czerwone i nie jesteś w stanie nic wykumać to
    > sprzęgło, jedynka i czekasz.

    A na kursie nie uczyli, że nie stoi się na biegu i sprzęgle? Co
    najmniej z dwóch względów:
    1. niszczy to sprzęgło
    2. jest niebezpieczne, bo gdy ktoś wjedzie Ci w bagażnik, to odruchowo
    puścisz sprzęgło i masz szansę pojechać do przodu


    >> Generalnie to tylko substytut, bo trzeba sobie jakoś radzić... Nie
    >> zawsze ma szansę zadziałać.

    > Ale zwykle tak.

    Ale zawsze to tylko substytut...


    >>> A jak się nie da, to nogę na
    >>> sprzęgło, wajchę na jedynkę i czekamy - w czym problem?

    >> A nie są to właśnie "bloki startowe"?

    > Są, ale w czym problem?

    Już pisałem. Do tego dochodzi fakt, że w "blokach startowych" nie
    skupiasz się na rzeczywistej sytuacji dookoła, tylko sygnałach
    zapowiadających zielone. Łatwiejsze do zauważenia żółte (czyli
    dłuższe) pozwala lepiej obserwować otaczającą sytuację. Całą.


    >> O jakich stratach piszesz? Mi chodzi o wydłużenie "w dół", czyli
    >> wcześniejsze rozpoczęcie nadawania żółtego, a nie późniejszą zmianę na
    >> zielone...

    > A, chyba, że tak. No więc średnio, bo musiałbyś mieć równocześnie żółte
    > na kolizyjnych kierunkach. Chyba nie muszę mówić jakie ma to wady?

    Może nie musisz, ale powinieneś. :->


    --
    Jacek Politowski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: