-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfee
d8.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xln
ed.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news
feed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!n
ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qmlo44$vml$1$Janusz@news.chmurka.net>
<d...@g...com>
<qmlsve$b2m$1@news.icm.edu.pl> <qn159v$3gf$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<l...@4...net>
<5d945c44$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
<vfw28hnrxsnr$.1u5tu04ngsze3$.dlg@40tude.net>
<5d9462ed$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<5d946741$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
<5d946c35$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94808b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<5d948bee$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94b5c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94cd4a$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94d423$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94d9eb$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94e073$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
<5d95f3e0$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
<5d960d8e$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<5d962aac$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
<5d9630e2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5d9630e2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
Date: Fri, 4 Oct 2019 10:46:32 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 221
Message-ID: <5d970795$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.152.52
X-Trace: 1570178966 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17348 83.26.152.52:50530
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 9709
X-Received-Body-CRC: 967183740
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663312
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9630e2$0$526$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 03.10.2019 o 19:04, J.F. pisze:
>> Nie wiem jak to tam bylo, ale jak jechalem Wroclaw-Gostyn-Srem, to
>> ciezarowek bylo malo.
>Czyli były. Jechałeś według zasad ogólnych czy ustępowałeś im
>pierwszeństwa ze względu na masę?
One jechaly w te sama strone :-)
Ale owszem - czasem doceniam trudna prace tirmanow i im pomagam nawet
gdy nie maja pierwszenstwa.
>> IMO - efektywnie to bylo tak, ze mieli jednak wydzielone drogi,
>> gdzie im wolno bylo jezdzic.
>Tak. Zwłaszcza dla tych co roboty nie ma w okolicy, bo tir nie
>przyjedzie z towarem/po towar.
To musisz juz sie sam doszukac co wtedy.
Moze ostatnie kilometry mozna, a moze musialy przeladowac.
P.S. we wroclawiu jest zakaz jazdy powyzej 12t w dosc szerokiej
strefie centralnej.
A sklepow tam sporo.
Hm, jak dojechac np do starego Pafawagu/Dolmelu na
Wagonowej/Robotniczej ?
>>> Mogły. Na 100%. Znam centra logistyczne bez zjazdów na krajówki
>>> powstałe na początku lat 2000. I były tam klasyczne tiry.
>
>> Moze musialy miec zezwolenie.
>Bez znaczenia. Mogły to mogły.
Nie za darmo i nie od reki :-)
>> Moze ryzykowali mandat i wliczali w koszty.
>Pozwolenia na budowę by nie dostali.
A musieli wypisywac oczekiwane parametry pojazdow ?
Poza tym jak to nie dostali - wszak 11.5t dopuszczone na wszystkich
unijnych drogach, tylko Polska miala chwilowa dyspense.
To by chyba w pozwoleniu trzeba wpisac "uwaga - do roku XXXX
dopuszczony ruch pojazdow o dopuszczalnym nacisku osi ..."
Tylko jak wpisac, skoro rok nie jest znany :-)
>>> No proszę - osobówka z tirem się miesza, a pierwszeńtwo
>>> schrodingera na przejściu nie:P
>
>> No wlasnie nie - o ile przepis ze osobowka ma ustapic ciezarowce
>Na szczescie nie ma takiego przepisu. To nie mój pomysł, żeby
>pierwszeństwo nie było według PoRD a masy.
Ale juz tramwajom musisz ustepowac i nie protestujesz :-P
>>>> Poza tym czasem jestem pieszym - i jak widzisz nie domagam sie
>>>> wtedy, aby zmienic przepisy.
>>> Widać tak ci wygodniej.
>
>> Albo obiektywnie oceniam :-P
>Ocena jest zawsze subiektywna, dlatego odnosimy się do prawa, a nie
>do widzimisię "łatwiej zatrzymać się pieszemu"
Nie tyle do prawa, tylko jakie to prawo powinno byc :-)
>A prawo póki co daje na przejściu pierwszeńtwo pieszemu.
A to juz jest twoja subiektywna ocena.
Tzn owszem - dkoladnie taki zapis jest, ale piszac narazasz pieszych
na obrazenia :-P
Bo zapominasz dodac druga czesc przepisu.
>>> Ma na przejściu. Jak go pierdolniesz na przejściu to miał
>>> pierwszeńtwo bo był na przejścu.
>> To wtargnal :-)
>Przestań. Nawet z emotikonem nie jest to śmieszne, biorąc pod uwagę,
>ilu debili tak właśnie myśli.
Przeciez jak zobacze, to zahamuje.
A skoro nie dalem rady, to wtargnal.
Tylko niech bedzie gorsza przyczepnosc, albo ja sie zagapie
(bezprawnie akurat), czy bede zmeczony ... albo pieszy zle oceni
predkosc i odleglosc.
Zdrowiej dla niego bedzie, jak sie nastawi na przejscie za mna :-)
Jak pare razy pisalem - akurat predkosc pieszego, pojazdu i szerokosc
pasa dobrze pasuja, zeby mial pierwszenstwo ... na kolejnych pasach
ruchu, na ktore wkracza.
Bo prosto z chodnika, to moze zaskoczyc ...
>> Wtedy akurat piesi nie maja problemu.
>> A jak taki pieszy bedzie mnie kosztowal utrate zielonego swiatla,
>> to jest strata
>> 1-5 minut :-)
>Tak 20 od razu;) Trzymajmy się realiów. Gdzie masz 5 minutowe cykle?
ITS, mowi Ci to cos ? :-)
Wyjedz z Malopanewskiej lub Rysiej.
>> Minister sie cieszy, a suweren niekoniecznie :-P
>NIe stać cię to na piechotę. A tak na poważnie - zatrzymanie
>kosztuje... 12 groszy. Kiedyś liczyłem.
Mnie czy ministra ?
>>>> Ale kierowca nie zatrzymuje sie przed przejsciem i nie rozglada
>>>> czy nie ma tam pieszego ...
>>> I prawidłowo - logiczniej najpierw się rozejrzeć a potem zatrzymać
>>> (jak jest potrzeba lub brak widoczności):P
>
>> A jak nie ma widocznosci wystarczajacej, to trzeba sie zatrzymac i
>> upewnic.
>> A jak pieszy zza kiosku wybiegnie ?
>Zdziwisz się, ale tak właśnie robię (omijając na przykład autobus
>stojący do skrętu) a ty tniesz na pałę przez przejście?
A oczywiscie. Na razie w Polsce mieszkam, nie w Anglii.
No dobra - jak autobus zaslania, to uwazam.
>>> Znaczy tylko tyle, że nie wolno ci wejść tak, żeby nie byl w
>>> stanie "logicznie" zahamować. A nie tak, żeby nie musiał nogi z
>>> gazu zdejmować.
>
>> A jak zle ocenisz sytuacje, to trafisz na cmentarz, wozek lub do
>> szpitala.
>> Ale moze dasz organy, to bedzie korzysc spoleczna.
>Jak cię pierdolnie tir (albo suw) to też ci przepis nie pomoże, a
>jednak jak masz pierwszeńtwo to nie zatrzymujesz się przed
>skrzyżowaniem na wszelki wypadek?
Nie mam szwagra :-)
>Przepis nie jest od tego żeby pomówc, tylko od zniechęcenia
>wymuszania pierwszeństwa i karania takich przypadków. Cywilizowane
>kraje charakteryzują się tym, że stosunki obyweateli reguluje prawo a
>nie siła.
>> Chcesz mniej wypadkow - to nie mozna zle wyedukowanym pieszym mowic
>> ze maj pierwszenstwo :-P
>Dziwne - nie działa - tam gdzie tak jest jest więcej wypadków.
I ciagle zapominasz, ze u nich przejsc jakos malo :-P
>>> IMHO całkiem dobrze ci się wydaje. Ale my o pierwszeństwie.
>
>> Bedzie pierwszenstwo ale nie bedzie przejsc :-P
>Będzie - gdziekolwiek, tylko bez pierwszeństwa. Czyli tak jak
>postulujesz na przejściu :P
I o to wlasnie chodzi, zeby tak bylo z pierwszenstwem.
Tylko, ze wtedy piesi sa w sumie gorzej chronieni.
>>> Droga wolna. Ale póki co pieszy na przejści ma pierwszeństwo.
>>> Jakbyś nie zaklinał za jego pierdolnięcie będziesz odpowiadał,
>>> chyba że po prostu "nie da ci szansy" - wtedy to jest wtargnięcie.
>
>> No ba, oczywiscie ze mi nie da szansy.
>> Gorzej, jak sie okaze, ze jechalem 60/50 :-(
>To uważaj na przejściach.
Uwazam. Ale pieszy tez niech uwaza - we wlasnym interesie :-)
>>>> tylko "pojazdy maja umozliwic przejscie pieszym, ktorzy w
>>>> rozpoznawalny sposob chca z niego skorzystac".
>
>>> No wiec?
>
>> No wiec tak jak z autobusem ruszajacym z przystanku.
>No więc z autobusem jest tak, że inny przepis mówi, że inni mają
>pierwszeństwo. Jest inny przepis, że kierowca ma pierwszeństwo na
>przejściu?
A jest przepis, ktory mowi, ze niemiecki pieszy ma pierwszenstwo
wchodzac na przejscie ?
>>> Bedziesz tłumaczył, że myślałeś że on do przejścia szedł, żeby
>>> przy krawęźniku obóz rozbić?
>
>> A czemu nie. Mogl tez skrecic. Bo zakladam, ze nie mowimy o takim,
>> co idzie chodnikiem wzdluz jezdni i nie wiadomo czy nie pojdzie
>> dalej.
>Znów robisz z Polaków idiotów. Zrozum - cała cywilizowana Europa to
>jednak ogarnia. Chcesz powiedzieć że Polacy są genetycznymi debilami?
A moze jednak nie ogarnia tylko "pieszy musi dawac wyrazny zamiar
przejscia" ?
>>> Brzmi rozsądnie - tego uczą w przedszkolu. Teraz czas na szkolenie
>>> dla kierowców.
>
>> I pieszych.
>> Pieszy ma sie zatrzymac przed przejsciem.
>> Pieszy ma sie zatrzymac przed przejsciem.
>Niekoniecznie zatrzymać - rozejrzeć tak.
Trzeba uczyc, ze sie ma zatrzymac i rozejrzec - bedzie bezpieczniej
:-P
A w "calej cywilizowanej Europie" to teraz dochodzi problem
smartfonu - pieszy patrzy w ekran.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.10.19 19:59 p...@g...com
- 08.10.19 09:48 Ejkolt
- 08.10.19 09:58 RoMan Mandziejewicz
- 08.10.19 10:25 Jacek Maciejewski
- 08.10.19 10:35 Ejkolt
- 08.10.19 13:56 RoMan Mandziejewicz
- 08.10.19 14:23 Ejkolt
- 08.10.19 14:39 j...@j...org
- 08.10.19 14:49 RoMan Mandziejewicz
- 08.10.19 17:50 kk
- 08.10.19 17:58 kk
- 08.10.19 18:02 j...@j...org
- 08.10.19 18:23 kk
- 08.10.19 18:40 Jacek Maciejewski
- 08.10.19 21:54 Kviat
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa