eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŻodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginieRe: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfee
    d8.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xln
    ed.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news
    feed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!n
    ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <qmlo44$vml$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <d...@g...com>
    <qmlsve$b2m$1@news.icm.edu.pl> <qn159v$3gf$1@news.mixmin.net>
    <a...@g...com>
    <l...@4...net>
    <5d945c44$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <vfw28hnrxsnr$.1u5tu04ngsze3$.dlg@40tude.net>
    <5d9462ed$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d946741$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d946c35$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94808b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d948bee$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94b5c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94cd4a$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94d423$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94d9eb$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94e073$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d95f3e0$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d960d8e$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d962aac$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9630e2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5d9630e2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
    Date: Fri, 4 Oct 2019 10:46:32 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 221
    Message-ID: <5d970795$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.152.52
    X-Trace: 1570178966 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17348 83.26.152.52:50530
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 9709
    X-Received-Body-CRC: 967183740
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663312
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d9630e2$0$526$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 03.10.2019 o 19:04, J.F. pisze:
    >> Nie wiem jak to tam bylo, ale jak jechalem Wroclaw-Gostyn-Srem, to
    >> ciezarowek bylo malo.

    >Czyli były. Jechałeś według zasad ogólnych czy ustępowałeś im
    >pierwszeństwa ze względu na masę?

    One jechaly w te sama strone :-)

    Ale owszem - czasem doceniam trudna prace tirmanow i im pomagam nawet
    gdy nie maja pierwszenstwa.

    >> IMO - efektywnie to bylo tak, ze mieli jednak wydzielone drogi,
    >> gdzie im wolno bylo jezdzic.

    >Tak. Zwłaszcza dla tych co roboty nie ma w okolicy, bo tir nie
    >przyjedzie z towarem/po towar.

    To musisz juz sie sam doszukac co wtedy.
    Moze ostatnie kilometry mozna, a moze musialy przeladowac.

    P.S. we wroclawiu jest zakaz jazdy powyzej 12t w dosc szerokiej
    strefie centralnej.
    A sklepow tam sporo.
    Hm, jak dojechac np do starego Pafawagu/Dolmelu na
    Wagonowej/Robotniczej ?

    >>> Mogły. Na 100%. Znam centra logistyczne bez zjazdów na krajówki
    >>> powstałe na początku lat 2000. I były tam klasyczne tiry.
    >
    >> Moze musialy miec zezwolenie.
    >Bez znaczenia. Mogły to mogły.

    Nie za darmo i nie od reki :-)

    >> Moze ryzykowali mandat i wliczali w koszty.
    >Pozwolenia na budowę by nie dostali.

    A musieli wypisywac oczekiwane parametry pojazdow ?
    Poza tym jak to nie dostali - wszak 11.5t dopuszczone na wszystkich
    unijnych drogach, tylko Polska miala chwilowa dyspense.

    To by chyba w pozwoleniu trzeba wpisac "uwaga - do roku XXXX
    dopuszczony ruch pojazdow o dopuszczalnym nacisku osi ..."
    Tylko jak wpisac, skoro rok nie jest znany :-)

    >>> No proszę - osobówka z tirem się miesza, a pierwszeńtwo
    >>> schrodingera na przejściu nie:P
    >
    >> No wlasnie nie - o ile przepis ze osobowka ma ustapic ciezarowce

    >Na szczescie nie ma takiego przepisu. To nie mój pomysł, żeby
    >pierwszeństwo nie było według PoRD a masy.

    Ale juz tramwajom musisz ustepowac i nie protestujesz :-P

    >>>> Poza tym czasem jestem pieszym - i jak widzisz nie domagam sie
    >>>> wtedy, aby zmienic przepisy.
    >>> Widać tak ci wygodniej.
    >
    >> Albo obiektywnie oceniam :-P

    >Ocena jest zawsze subiektywna, dlatego odnosimy się do prawa, a nie
    >do widzimisię "łatwiej zatrzymać się pieszemu"

    Nie tyle do prawa, tylko jakie to prawo powinno byc :-)

    >A prawo póki co daje na przejściu pierwszeńtwo pieszemu.

    A to juz jest twoja subiektywna ocena.
    Tzn owszem - dkoladnie taki zapis jest, ale piszac narazasz pieszych
    na obrazenia :-P
    Bo zapominasz dodac druga czesc przepisu.

    >>> Ma na przejściu. Jak go pierdolniesz na przejściu to miał
    >>> pierwszeńtwo bo był na przejścu.
    >> To wtargnal :-)

    >Przestań. Nawet z emotikonem nie jest to śmieszne, biorąc pod uwagę,
    >ilu debili tak właśnie myśli.

    Przeciez jak zobacze, to zahamuje.
    A skoro nie dalem rady, to wtargnal.

    Tylko niech bedzie gorsza przyczepnosc, albo ja sie zagapie
    (bezprawnie akurat), czy bede zmeczony ... albo pieszy zle oceni
    predkosc i odleglosc.
    Zdrowiej dla niego bedzie, jak sie nastawi na przejscie za mna :-)

    Jak pare razy pisalem - akurat predkosc pieszego, pojazdu i szerokosc
    pasa dobrze pasuja, zeby mial pierwszenstwo ... na kolejnych pasach
    ruchu, na ktore wkracza.
    Bo prosto z chodnika, to moze zaskoczyc ...

    >> Wtedy akurat piesi nie maja problemu.
    >> A jak taki pieszy bedzie mnie kosztowal utrate zielonego swiatla,
    >> to jest strata
    >> 1-5 minut :-)

    >Tak 20 od razu;) Trzymajmy się realiów. Gdzie masz 5 minutowe cykle?

    ITS, mowi Ci to cos ? :-)
    Wyjedz z Malopanewskiej lub Rysiej.

    >> Minister sie cieszy, a suweren niekoniecznie :-P
    >NIe stać cię to na piechotę. A tak na poważnie - zatrzymanie
    >kosztuje... 12 groszy. Kiedyś liczyłem.

    Mnie czy ministra ?

    >>>> Ale kierowca nie zatrzymuje sie przed przejsciem i nie rozglada
    >>>> czy nie ma tam pieszego ...

    >>> I prawidłowo - logiczniej najpierw się rozejrzeć a potem zatrzymać
    >>> (jak jest potrzeba lub brak widoczności):P
    >
    >> A jak nie ma widocznosci wystarczajacej, to trzeba sie zatrzymac i
    >> upewnic.
    >> A jak pieszy zza kiosku wybiegnie ?

    >Zdziwisz się, ale tak właśnie robię (omijając na przykład autobus
    >stojący do skrętu) a ty tniesz na pałę przez przejście?

    A oczywiscie. Na razie w Polsce mieszkam, nie w Anglii.

    No dobra - jak autobus zaslania, to uwazam.

    >>> Znaczy tylko tyle, że nie wolno ci wejść tak, żeby nie byl w
    >>> stanie "logicznie" zahamować. A nie tak, żeby nie musiał nogi z
    >>> gazu zdejmować.
    >
    >> A jak zle ocenisz sytuacje, to trafisz na cmentarz, wozek lub do
    >> szpitala.
    >> Ale moze dasz organy, to bedzie korzysc spoleczna.

    >Jak cię pierdolnie tir (albo suw) to też ci przepis nie pomoże, a
    >jednak jak masz pierwszeńtwo to nie zatrzymujesz się przed
    >skrzyżowaniem na wszelki wypadek?

    Nie mam szwagra :-)

    >Przepis nie jest od tego żeby pomówc, tylko od zniechęcenia
    >wymuszania pierwszeństwa i karania takich przypadków. Cywilizowane
    >kraje charakteryzują się tym, że stosunki obyweateli reguluje prawo a
    >nie siła.

    >> Chcesz mniej wypadkow - to nie mozna zle wyedukowanym pieszym mowic
    >> ze maj pierwszenstwo :-P

    >Dziwne - nie działa - tam gdzie tak jest jest więcej wypadków.

    I ciagle zapominasz, ze u nich przejsc jakos malo :-P


    >>> IMHO całkiem dobrze ci się wydaje. Ale my o pierwszeństwie.
    >
    >> Bedzie pierwszenstwo ale nie bedzie przejsc :-P

    >Będzie - gdziekolwiek, tylko bez pierwszeństwa. Czyli tak jak
    >postulujesz na przejściu :P

    I o to wlasnie chodzi, zeby tak bylo z pierwszenstwem.
    Tylko, ze wtedy piesi sa w sumie gorzej chronieni.

    >>> Droga wolna. Ale póki co pieszy na przejści ma pierwszeństwo.
    >>> Jakbyś nie zaklinał za jego pierdolnięcie będziesz odpowiadał,
    >>> chyba że po prostu "nie da ci szansy" - wtedy to jest wtargnięcie.
    >
    >> No ba, oczywiscie ze mi nie da szansy.
    >> Gorzej, jak sie okaze, ze jechalem 60/50 :-(

    >To uważaj na przejściach.

    Uwazam. Ale pieszy tez niech uwaza - we wlasnym interesie :-)

    >>>> tylko "pojazdy maja umozliwic przejscie pieszym, ktorzy w
    >>>> rozpoznawalny sposob chca z niego skorzystac".
    >
    >>> No wiec?
    >
    >> No wiec tak jak z autobusem ruszajacym z przystanku.

    >No więc z autobusem jest tak, że inny przepis mówi, że inni mają
    >pierwszeństwo. Jest inny przepis, że kierowca ma pierwszeństwo na
    >przejściu?

    A jest przepis, ktory mowi, ze niemiecki pieszy ma pierwszenstwo
    wchodzac na przejscie ?

    >>> Bedziesz tłumaczył, że myślałeś że on do przejścia szedł, żeby
    >>> przy krawęźniku obóz rozbić?
    >
    >> A czemu nie. Mogl tez skrecic. Bo zakladam, ze nie mowimy o takim,
    >> co idzie chodnikiem wzdluz jezdni i nie wiadomo czy nie pojdzie
    >> dalej.

    >Znów robisz z Polaków idiotów. Zrozum - cała cywilizowana Europa to
    >jednak ogarnia. Chcesz powiedzieć że Polacy są genetycznymi debilami?

    A moze jednak nie ogarnia tylko "pieszy musi dawac wyrazny zamiar
    przejscia" ?

    >>> Brzmi rozsądnie - tego uczą w przedszkolu. Teraz czas na szkolenie
    >>> dla kierowców.
    >
    >> I pieszych.
    >> Pieszy ma sie zatrzymac przed przejsciem.
    >> Pieszy ma sie zatrzymac przed przejsciem.

    >Niekoniecznie zatrzymać - rozejrzeć tak.

    Trzeba uczyc, ze sie ma zatrzymac i rozejrzec - bedzie bezpieczniej
    :-P

    A w "calej cywilizowanej Europie" to teraz dochodzi problem
    smartfonu - pieszy patrzy w ekran.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: