eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZnowu ronda :)Re: Znowu ronda :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!feed.new
    s.qwest.net!mpls-nntp-02.inet.qwest.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Znowu ronda :)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <52678cbe$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
    <526a56b7$0$2176$65785112@news.neostrada.pl>
    <526a5aa3$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
    <526a68f4$0$2167$65785112@news.neostrada.pl>
    <526a7392$0$2166$65785112@news.neostrada.pl>
    <l4eq8p$719$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <l4hsme$at6$1@node1.news.atman.pl> <1199f90g1oo59$.dlg@myjk.org>
    <l4mnc4$b4t$1@node1.news.atman.pl> <vcdsl97c6189$.dlg@myjk.org>
    <1ouqjrjiwldx9$.dlg@myjk.org> <l4po41$e6o$1@node1.news.atman.pl>
    <1af8c224p9a3u$.dlg@myjk.org> <l4rjmg$bcn$1@node1.news.atman.pl>
    <j1ihnvbq0ooi$.dlg@myjk.org> <l57qas$qlr$2@node2.news.atman.pl>
    Date: Mon, 4 Nov 2013 11:41:45 +0100
    Message-ID: <1...@m...org>
    Lines: 31
    NNTP-Posting-Host: 83.13.244.130
    X-Trace: 1383561733 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2287 83.13.244.130:61994
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2509595
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 4 Nov 2013 10:44:36 +0100, Karolik

    > Kurs kolizyjny jest zawsze, bo rondo wielopasmowe wymusza "przeplatanie",
    > tzn. przy skręcie w lewo trzeba wjechać na pas wewnętrzny, a przy zjeździe
    > trzeba chociaż na chwilę znaleźć się na pasie zewnętrznym. Czyli jeden
    > usiłuje dostać się na pas wewnętrzny, drugi w tym samym czasie z
    > wewnętrznego przepycha się na zewnętrzny.

    Dokadnie to samo jest na "zwykłych" skrzyżowaniach -- też się kierunki
    "przeplatają" i jakoś nikt nie robi z tego afery. Naturalnie pod warunkiem,
    że nie zacznie się łamać przepisów (głównie złe ustawienie do manewru,
    nieustąpienie pierwszeństwa zgodnie z A-7) -- wtedy są kolizje, a nawet
    bardzo poważne wypadki (co zdarza się stosunkowo rzadko na rondach).

    > Przy dużym ruchu prawdopodobieństwo kolizji jest dość duże.

    Jak ktoś nie umie jeździć. Na szczęście ludzie jeżdżą poprawnie a kolizje
    powodują w większości sieroty śmigające zewnetrznym pasem niezależnie od
    kierunku w jakim chcą jechać.

    > Dodatkowo taki przepis sprzyja zapychaniu się ronda,
    > bo jest łatwiejszy wjazd, gorzej z zjazdem.

    Nadal nie rozumiesz istoty sprawy. Jeśli znajdują się tacy, co jadą z
    prawego pasa w lewo, to z pewnością wtedy powstaje problem ze zjazdem.
    Problem się automagicznie rozwiązuje, gdy KAŻDY podejdzie do manewru
    PRAWIDŁOWO i nie będzie objeżdżać ronda zewnętrznym pasem dalej niż mu na
    to przepisy pozwalają.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: